Peugeot 407 SW V6

Po oslnění vzhledem, výbavou a atraktivitou vozu (a nutno dodat i odpočtem DPH v podobě N1) jsme se rozhodli pro nový vůz v hodnotě bez mála 1.250.000 Kč.
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Peugeot 407
Značka:Peugeot
Model:407
Typ:V6
Karoserie:kombi
Obsah motoru:3 litry
Palivo:benzín
Rok výroby:2006
Typ řazení:automat
Najeto km při koupi:0
Najeto km nyní:5 000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:3 měsíce
Průměrná spotřeba:11 l
Poruchy:Ano, četné
Předchozí vozidlo:Nissan 200 SX
Bez předchozí zkušenosti a pouze na základě informací dealerů a sledování videa na internetu, kde byl chvílemi slyšet nádherný zvuk (později vysvětlím...) jsme měli pocit, že máme auto snů.
Velká sleva byla sice podezdřelá, ale auto na zakázku, nové, ještě v igelitech..., voňavé z výroby, s bohatou, maximální výbavou, panoramatickou střechou, šestiválcovým motorem, automatickou převodovkou uváděnou jako 6AT tiptronic Porsche a křivkami dravce bylo pro nás neodolatelné...
Čekání na auto do zaplacení bylo tak trochu vkročením do neznáma. Žádný prodejce nám jej totiž nemohl ukázat, protože jej neměl. Tři měsíce jsme čekali, než nám vůz dodají z výroby. Nakonec se jim ho podařilo vyrobit a s velkou slávou nás zinkasovali o 1.075.000 Kč s DPH.
Studená sprcha však na sebe nenechala vůbec dlouho čekat... Ten motor, co krásně řval po třech tisících otáčkách, byl sice fajn (202 koní, aby nebyl, když to byl šestiválec), ale jeho hlavní zvukovou kulisu dělal dvoustupňový výfukový tlumič (cca za 5000 Kč), který však v té druhé poloze řval jak protržený tak, že se na zadních sedačkách nedalo vydržet. A jinak dobré odhlučnění a výkonné stereo JBL tuto zvukovou dunivou kulisu nezlepšilo. Vrzání plastu a počínající vibrace na volantu na úvod odstartovaly neskutečnou plejádu u vozu aspirujícího svou cenou na dobře vybavená nová německá auta.
Další závadou byla výměna vadných brzdových destiček z výroby! Po svolání servisem, jak jsem se dozvěděl později, také bez mého vědomí přehráli software, což jsem zjistil tím, že jsem si pracně nastavené rádio musel znovu naladit, telefonní čísla v palubním telefonu znovu napsat a vymyzali nejen to... Do 3 500 km jsem jezdil s tím, že už si budu v pohodě užívat úžasného výhledu na oblohu v záplavě svobody, kterou tato úžasná věc dopřává, pokud zrovna neřídíte... Jediné, co jsem nečekaně zjistil, bylo poblikávání protijedoucích vozidel, takže jsem si dlouho myslel, že jsou furt na blízku policajti v utajené akci Krištof 407 a jezdil jsem tak pomaleji, a to na mne moc nikdo neblikal... Po čase mi však došlo, že důvodem není přítomnost strážců zákona, nýbrž přihlouplé a nedomyšlené nastavení xenonů, které se podle rychlosti mění a nastavením kužele svítí větší intenzitou a dále. Avšak tak, že jsou ve srovnání s tím dálková světla jen slabý odvárek... A tak se jinak příjemný výhled stal při jízdě v noci na dálnici docela neřešitelným problémem, protože nastavit se nedá vůbec nijak...
Pak to ale začalo být opravdu zajímavé. Po pouhých 3 550 km začal motor chrochtat jen na 5 ze 6 válců - vadné zapalovací cívky. Zase servis... nevím, co tam s tím ty dva týdny dělali, ale co jsem vyjel ten den ze servisu, auto už nikam jinam nechtělo. Asi se stydělo ve své skutečné francouzské nahotě dalšího nepříjemného odhalení: odešel mechanismus střechy, amen. Po reklamované druhé opravě, kdy jsme si auto odmítli převzít, protože odřeli plasty u sloupku - asi se to vyměňuje lehce, začalo bouchat v posledním dílu střechy při plném ztažení. Bylo nám řečeno, že si máme pustiti rádio našeho úžasného 407 SW. Rozhodl jsem se pro jiný servis, ale chtěl jsem to dobrotivě chvíli nechat usadit... třeba jsem moc náročný, chtít za ty peníze ticho... Tedy chtěl jsem, když jsem si pořizoval dvojitá lepená skla snižující hluk v interiéru za dalších 10 000 Kč příplatku...
Po dalších ujetých 300 km, celkem cca 3 900 km, se pokazila řídící jednotka bezprůvanové klimatizace, a než jsem stihl auto odevzdat do servisu, odešel na dálnici v plné rychlosti!!! (neřeknu kolik, ale jel jsem fakt hooodně :), jinak velmi příjemný, adaptabilní posilovač řízení. To už bylo na mne moc a začal jsem uvažovat, co s tím francouzským žabožroutem budu dělat - jinak je to skutečně žabožrout, velká nasávací maska má tak hrubě velké otvory, že pro žáby je jak dobře vyhřívaná přistávací plocha chladiče s majáky po stranách a skvělý rošt na žabí sendviče, natož pro kameny průměru 5x5 cm. Ty asi rádi chladič bez pancéřování perforují jedna báseň :)
Drobnosti jako klepání v zadních sedačkách (asi v upevnění kožených opěrek), skutečně ryze nákladní klepání v montáži N1 a asi i v jejích nýtových spojích, samovolné stáhnutí všech okýnek za jízdy, samovolné stírání předního skla - jinak úchvatnými stěrači a čidlem deště, vrzání kožené elektrické sedačky s pamětí, rozporuplné emoce ze zjištění, že motor má vývojově a koncepčně už dobrých 15 let, a že moje předchozí auto staré 16 let je spolehlivjší, než nové za milion korun, to byly poslední kapky hořkého splněného snu.
Konec dobrý, všechno špatně. Bez chuti, bez nálady a hlavně rychle po opravě se mi povedlo auto prodat. Reklamace celého vozu byla mnohem těžší, než se původně zdálo. Vůz jsme kupovali v Polsku (kvůli ceně pochopitelně...:) a také tam bychom ho měli reklamovat, alespoň podle servisu a hlasu operátorky v českém Peugeotu. Rozhodli jsme se ho prodat v podstatě za cokoliv, co bude alespoň trochu únosné. Povedlo se a dnes jsme již hrdými majiteli Mazdy 6 :). Tento Japonec nám již dělá radost velkou a za 250 000 Kč ztráty na odprodeji téměř nového vozu, řadou starostí a času, těžkých chvil s asistenčním servisem (se slovy technika, ...ach jo, další servo u 407, a co to máte za motor? HDI? Jo šestiválec, tak to bude problém...) a drahou zkušeností musím prohlásit No More Peugeot!!!!!
KladyZápory
panoramatická střecha neuvěřitelná poruchovost
vzhled vozu, styl a atraktivita kontrasty ticha a vrzání v tichu...
skvělá výbava četné poruchy elektroinstalace
hezký zvuk motoru nízký výkon a vysoká spotřeba
  





Spolehlivost
5
 
Provozní náklady
5
 
Cena náhradních dílů
5
 
Dostupnost náhradních dílů
5
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ne



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
5
dynamika motoru
4
jízdní komfort
3
ovladatelnost
1
prostornost
4
pružnost motoru
5
řazení
4
řízení
2
sedadla
3
spotřeba
4
výhled z vozu
2
zavazadelník
3
celkové hodnocení - průměr:
3
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora