Přežijete otočení kabrioletu na střechu?

Německý ADAC spolu s dalšími partnerskými autokluby testoval kabriolety nižší střední třídy, a to Opel Cascada, VW Golf Cabriolet, Renault Megane CC a Peugeot 308 CC, s cílem zjistit, jaké riziko vám hrozí při otočení vozu na střechu. Přežijete?
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.

Opel Cascada

Crashtest Opel Cascada Překvapení hned na začátek. A-sloupek se na straně spolujezdce deformoval a posunul asi o 12 cm dolů. Tato silná deformace má za následek kontakt hlavy předních figurín s pevnými předměty, nebo dokonce s vozovkou! Vysoké riziko vážného úrazu pomáhají snižovat dobře fungující předpínače bezpečnostních pásů a další bezpečností prvky, jako airbagy a systém ochrany při převrácení.
Cestující vzadu jsou na tom o něco lépe. Kontakt hlavy s vozovkou jim nehrozí a naměřené tlaky zůstávají z velké části pod biomechanickými limity zatížení.

Renault Megane CC

Crashtest Renault Megane CC Ochranu cestujících hodnotil ADAC známkou – „dobrá“. Jde o uspokojivé výsledky, pokud mluvíme o přední řadě sedadel, ještě lépe jsou na tom cestující na zadních sedadlech. Rám čelního skla se také deformoval, a to po celé šířce vozidla o 5 cm až 7 cm. Vzhledem k tomu je možný kontakt hlav s vozovkou, což potvrzují naměřená zatížení, která přesahují biomechanické limity.
I v otevřeném méganu je bezpečnější sedět vzadu, kde aktivní ochrana při převrácení zaručuje velkou vzdálenost hlav od povrchu vozovky. Vystřelovací ochranné oblouky zde fungují velmi dobře.

VW Golf Cabriolet

Crashtest VW Golf Cabriolet Ochranu cestujících lze hodnotit pouze jako „dostatečnou". A-sloupek byl při testu silně deformován. Na straně řidiče o 8 cm a na straně spolujezdce o 15 cm směrem dolů. Tři ze čtyř cestujících měli přímý kontakt hlavy s vozovkou.
I se systémem ochrany při převrácení jsou cestující vzadu jen mírně chráněni, navíc jejich bezpečnostní pásy nemají předpínače. Podpěry systému ochrany při převrácení jsou velmi tenké.

Peugeot 308 CC

Crashtest Peugeot 308 CC Ochranu cestujících lze hodnotit jako „uspokojivou“. A-sloupek je na straně spolujezdce deformován asi o 4 cm. Deformace sloupku je mírná a není znatelné omezení světlé výšky. Přesto ale hrozí cestujícím na předních sedadlech vyšší míra rizika úrazu.
Pasažéři vzadu jsou na tom lépe, aktivní ochrana při převrácení zaručuje velkou vzdálenost hlav cestujících od povrchu vozovky.

Tipy, jak zvýšit bezpečnost při jízdě v kabrioletu:
• člen posádky by neměl převyšovat ochranné prvky vozidla a horní hranu čelního skla
• důležité je správně si nastavit výšku pásu
• zvolte si nejnižší možnou vhodnou pozici pro sezení v takovém voze



"na prvním místě je spokojený čtenář"


nahoru

kontakt - na�i partne�i - pr�ce s cookies - mobiln� verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technickďż˝ podpora