Renault Kangoo 1,5 dCI - závady? Spíše drobnosti

Chtěl bych tímto rozšířit svoje zkušenosti s Renaultem Kangoo, které jsem zde popsal na podzim r. 2006. Od této doby jsem s autem ujel dalších 30 000 km.
hodnocení článku 4.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Kangoo
Značka:Renault
Model:Kangoo
Typ:1,5 dCI
Karoserie:kombi
Obsah motoru:1500
Palivo:nafta
Rok výroby:2004
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:24000
Najeto km nyní:61000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:3. rok
Průměrná spotřeba:5l/100 km
Poruchy:viz text
Předchozí vozidlo:Opel Agila

ZKUŠENOSTI UŽIVATLE: Renault Kangoo 1,5 dCI

Jak se situace změnila? Nutno říci, že nijak dramaticky. Z hlediska závad a spolehlivosti se vyskytly spíše drobnosti, i když trochu nepříjemné a otravující život. První závadou (jak se ale ukázalo, spíše 'závadou') byla rozsvěcující se kontrolka elektroniky, doprovázená změnami v chování motoru, resp. reakcích na plynový pedál. Ve zlé předtuše jsem navštívil značkový servis, kde byla provedena diagnostika a zjištěna 'poruchá dráhy potenciometru plynu'; oddechl jsem si, že nic horšího. Ale přesto - cena opravy odhadnuta okolo 5000,-, diagnostiku provedli zdarma (!!), zřejmě pod vidinou zaháčkovaného zákazníka. Nedalo mi to, a trochu jsem zapátral sám - a také závadu odstranil - 'studený' spoj v jedné ze zásuvkových svorkovnic pod volantem. Trochu kontaktolu a konzervačního oleje to spravilo.


Další závada, která ovšem přetrvává je rovněž elektrická. Chaoticky se rozsvěcující a zhášející kontrolka airbagů. Reaguje na pohyb volantem, čili asi půjde o nějaké čidlo na volantové tyči - zatím jsem neřešil, až se oteplí.


Z mechanických závad jsem při vlastnoruční kontrole předních brzd zjistil zablokovaný (zarezlý) posuv destičky na LP kole, následkem čehož se destička téměř zcela sjela a vydřela kotouč. Podle mého je tento uzel dosti nešťastně řešen. Destičky cca 1000,-, kotouče zhruba dvojnásobek, výměna svépomocí zdarma. Víc se zatím neobjevilo.


Olej - výměna po 15 000, nafta pouze ESSO nebo OMV + pravidelně 'aditiv zimní či letní' z plechovky po cca 230,- Kč/0,5l. Podle průzkumu největší účinek na zvýšení mazivosti paliva. Jako neřpíjemný jev bych ještě hodnotil nedobrou tuhost karoserie - se zvětšujícím se proběhem se mi zdá, že při namáhání na krut stále více vrže ve spojích, rámech dveří atd...


KladyZápory
viz první recenze zpracování
 tuhost karoserie
  
  
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
5
 
Dostupnost náhradních dílů
4
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
2
design
4
dílenské zpracování
4
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
2
řazení
3
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
1
výhled z vozu
1
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
2.07
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora