Renault Mégane 1.4 16V a zkušenosti uživatele firemního vozu

V palubce občas někde něco vrže, ale intenzita není taková, aby mě to znepokojovalo. Více mě znepokojuje, že se občas z přední nápravy ozývají různé nezdravé zvuky.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
Značka:Renault
Model:Mégane
Typ: 
Bližší označení:1,4 16V
Karoserie:kombi, VAN, MPV, SUV
Objem motoru:1400
Palivo:benzín
Rok výroby:2005
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:17000
Najeto km nyní:71000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:15 měsíců
Průměrná spotřeba:7,5
Poruchy:rozsvěcující se kontrolka airbagů, špatné zapalovací cívky
Předchozí vozidlo:Renault Thalia

Před Vánocemi 2006 se mi při dopravní nehodě podařilo zrušit firemní Thalii, necelé dva roky starou s najetými 70000 km. Můj nadřízený se netvářil příliš nadšeně nad myšlenkou pořídit mi auto nové, ale slyšel na to, že za náhradu od pojišťovny si pořídím nějakou slušnou ojetinu. Chvilku jsme si přizvukovali, jaké jsou ty pojišťovny vydřiduši a kolik za tak krátkou dobu ztratilo to auto na hodnotě a pak jsem pár kliky na internetu zjistil, že za to, co nám pojišťovna zaplatí, se dá obstarat stejně stará Thalia s úplně stejnou výbavou, barvou, kryty kol a s proběhem kilometrů do 30000 km... Ihned jsem spěchal pro požehnání, šéf se zamyslel a nabídl, že firma k náhradě doplatí 50000,- Kč a mohu si vybrat i něco jiného, ovšem v souladu s firemní marketingovou strategií to musí být Renault nebo Škoda a barva tmavě modrá.
Už jste někdy sháněli auto tak, že by zadání bylo :“Chci Škodovku nebo Renault, tak do dvou let stáří, do 30000 km barva tmavě modrá, cena do... ?“
Oktávky byly cenově přes, Fabie odpovídaly tak v tříválci, možná by se našel nějaký Modus a objevil jsem jednoho Megana Grandtour II.
Líbilo se mi, že je to auto veliké, kolem baráku toho pořád hodně vozíme, bylo staré necelé dva roky a najeto mělo necelých 17000 km. Motorizace sice slabší, 1,4 16V o 100 koních, ale tenhle motor mají i ostatní Megany ve firmě, takže by tohle auto zapadlo do autoparku úplně ideálně. S tímhle motorem jsem navíc byl před tím v Thalii velmi spokojený. Klimatizaci jsem musel oželet. Trochu jsem měl obavy z toho, že auto bylo dovezené z Německa. Ujeté kilometry se ale zdály odpovídající. Spojil jsem se minulým majitelem – auto dovezl lehce bourané – přední okno, přední hrana střechy, zadní dveře... První majitel v Německu s tím jezdil necelý půlrok, než to po havárii odstavil, předchozímu majiteli to dovezli jako auto s maximální výbavou.. Na vesnici moc nejezdil a když zjistil, že výbava je v podstatě základní, nechal si dovézt jiné auto a tohle se pokoušel prodat. Zvenčí na autě nebyly vidět žádné známky neodborné opravy a při ročním nájezdu cca 45000 km jsem se nebál, že by mi auto stihlo kvůli takové neodborné opravě zrezavět dřív, než ho dojezdím. Výbava je jen základní, přesto na poměrně slušné úrovni – 6 x airbag, ABS, přední okna elektrická, startování a odemykání kartou, volant stavitelný nejen nahoru a dolů, ale také k sobě a od sebe, palubní počítač, brzdový asistent, navíc je v autě ASR+ESP. Meganů máme ve firmě několik, rovněž jsem si proběhl různá diskusní fóra, takže na takové věci, jako voda v kapse u dveří řidiče, různé pazvuky z přístrojovky, odcházející zapalovací cívky a rozsvěcení různých kontrolek, jsem byl připraven. Renaulta už jsem také měl, takže na jednání, odbornost a ceny značkového servisu jsem už byl navyklý.
Výše uvedené skutečnosti jsou důvodem, proč bych si asi takové auto jako soukromé nepořídil. Jinak ke značkám aut dopředu předsudky nemám, vždycky je to o konkrétním kusu, který se vám dostane do ruky.
Auto mám asi rok a čtvrt a najezdil jsem s ním za tu dobu 50000 km. Takže jaké to auto je ?
Je poměrně prostorné a pohodlné. Snad každý řidič si v něm dokáže nastavit ideální pozici, díky širokým možnostem poštelování volantu a výškově stavitelné sedačce. Výhled do strany je v některých úhlech horší díky poměrně širokému B sloupku. Sedačky francouzsky měkčí. S autem jsem absolvoval několik delších cest, několikrát do Vídně, Ostravy, s lyžemi do Alp, nebo na prodloužený víkend do Paříže a ani po jedenácti hodinách za volantem jsem se necítil nijak zvlášť unavený a rozlámaný. I na zadních sedačkách je poměrně dost prostoru k pohodlnému cestování. Zavazadlový prostor je ohromný, dobře přístupný bez jakéhokoliv prahu, vybavený i úchytnými oky. Po sklopení sedáků a opěradel zadních sedadel vznikne prostor v kterém by se i dalo poměrně pohodlně přespat. Topení je výkonné, ale absence klimatizace je poměrně citelným nedostatkem.
Ovládání centrálu a elektrické soustavy kartou je prima, ovšem ovládání elektrických prvků ve chvíli, kdy neběží motor je komplikovanější – něco lze ovládat normálně, něco pouze po zapnutí zapalování stiskem startovacího tlačítka bez vyšlápnutí brzdy, nebo spojky a něco prostě bez běžícího motoru nebude fungovat. Třeba elektrické okénko u spolujezdce. Ale je to o zvyku..
Pojďme se projet. Posilovač řízení má proměnlivý účinek, ale i s tak relativně velkým autem se dá velmi dobře ve městě parkovat v malých mezerách u chodníku . Třeba zrovna v Paříži jsem to mohl ocenit, tam se parkuje prakticky nárazník na nárazníku. Na druhou stranu, i ve vyšších rychlostech se auto dobře ovládá. Řazení je přesné. Brzdy jsou kotoučové i vzadu a poměrně ostré. Poskytují pocit bezpečí i na dálnici D1 při stylu jízdy ostatních řidičů 130-80-130-50-130.
Jak s autem cvičí nejslabší motorizace 1,4 l 16V o 100 k? Motor jde živě do otáček až na hraně aktivace omezovače, nejlépe se mu daří ve vyšších otáčkách. Akcelerace například při předjíždění je horší, je nutné podřazovat až o dva stupně. Pokud se už auto rozjede a drží se v otáčkách, ať jste v autě sami, nebo ve čtyřech (Vídeň – Bratislava – Praha, 4 dospělí urostlí chlapi, přesně 3 hod. cesty, průměr 130 km/h). Průjezd zatáčkami je klidný, auto se nenaklání, drží stopu, pokud už je rychlost v zatáčce vyšší, než by bylo třeba, připomůže stabilizace podvozku. Jízdní vlastnosti občas dají zapomenout na skutečnost že sedíte v rodinném kombíku. Při klidné jízdě s lehkou nohou je spotřeba kolem 7,2 – 7,4 l / 100 km, při dlouhé jízdě po dálnici na hranici rychlostního limitu se zvyšuje na 8,5 – 9,0 l / 100 km
A jak je to s tou obávanou kvalitou ?
Akumulátor mě opustil na podzim, ale zřejmě nebyl původní. Dva roky životnosti by bylo málo, schválně, jak dlouho vydrží ta nynější baterie. Voda v odkládací kapse dveří řidiče se čas od času objeví. Netuším, kde se tam bere, neobjeví se tam po každém dešti. Nenechávám proto v kapse žádné papíry, které bych mohl v budoucnu potřebovat. Jedna zapalovací cívka odešla po celkových 50000 km auta. Samozřejmě v pátek večer. Pro info - Megane 1,05 l, 12V netáhne, klepe a má spotřebu kolem 15 l/100 km. Na výměnu žárovky v předních světlech jsem rezignoval. Přenechávám to servisu. Připadám si sice trapně, že ani takovou triviální věc sám nezvládnu, ale kolega se o to pokusil, někde vytrousil to perko, co drží žárovku a značkový servis umí v takovém případě vyměnit jen celý reflektor. Apropo, se značkovým servisem už jsme se dostali v rozhovoru i na téma, že je samozřejmě hrozně nerad otravuji a kdyby to šlo, milerád bych jezdil někam jinam, ale že k nim to mám bohužel nejblíže. Jen se tam dovolat je mnohdy problém.
Servisní interval 30000 km naštěstí omezuje nutnost návštěv v servisu.
Letos už jsem také musel dvakrát vyměnit přední okno, přičemž za posledních dvacet let se mi to nestalo ani jednou, ale to je jen hloupá shoda špatných náhod...
Nepříjemnou závadou je, že se občas rozsvěcí kontrolka signalizující nefunkčnost airbagů a současně kontrolka upozorňující na nutnost návštěvy servisu. Jednou jsem tak učinil. Termín opravy byl více než týden od objednání, auto stálo celý den v servisu, zaplatil jsem očištění kontaktů, několik různých diagnostik a spokojeně odjel. Druhý den se kontrolka rozsvítila znovu a po čase sama zhasla, zase se rozsvítila, zase zhasla. Po pár dnech jsem vysledoval, že rozsvěcení kontrolky souvisí s posunováním sedačky řidiče vpřed a vzad. Kouknul jsem pod sedačku, našel kablík, vedoucí do někam do podlahy a na něm konektor. Domáčkl jsem konektor a kontrolka zhasla. Takže teď už mi oprava trvá asi deset vteřin a je to zadarmo.
Minulému majiteli kolísaly otáčky motoru a závada byla odstraněna výměnou alternátoru v záruce.
V palubce občas někde něco vrže, ale intenzita není taková, aby mě to znepokojovalo. Více mě znepokojuje, že se občas z přední nápravy ozývají různé nezdravé zvuky. Jednou už byla vyměněna spojovací tyč řízení. Konstrukce přední nápravy a provedení jednotlivých dílů mi na pohled přišlo neadekvátní k mizerné kvalitě našich silnic. Minulý měsíc prošlo auto STK bez jediné závady.
Měl jsem v poslední době možnost porovnat několik Meganů II, ozkoušel jsem si i Scenic II. Jde o poměrně levná auta se slušnou výbavou a dobrou užitnou hodnotou. Svezení je příjemné, ale negativem je poměrně drahý značkový servis, drahé díly a skutečnost, že servis je skutečně nutné navštěvovat častěji, než by člověk očekával.

KladyZápory
velký prostor problémy s kvalitou
silné brzdy drahý servis
pohodlí drahé náhradní díly
dobré jízdní vlastnosti  
  





Spolehlivost
3
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ne



hodnocení
brzdy
1
design
2
dílenské zpracování
3
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
1
prostornost
1
pružnost motoru
2
řazení
1
řízení
1
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.57
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora