Renault Mégane 1,6i - jak slouží po devíti letech provozu?

Při koupi bylo auto v perfektním stavu, akorát zajeté a před koupí byly vyměněny všechny provozní kapaliny - vypadalo skoro jako nové.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Mégane
Značka:Renault
Model:Mégane
Typ:Classic
Karoserie:sedan
Obsah motoru:1598
Palivo:benzin
Rok výroby:2002
Typ řazení:automat
Najeto km při koupi:47000
Najeto km nyní:105000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:3,5 roků
Průměrná spotřeba:7.7
Poruchy:2x cívka, těsnění vodní pumpy
Předchozí vozidlo:neudáno
V první řadě je dobré vědět, že jsem vozíčkář. Auto bylo kupováno po prvním majiteli, který byl taky na vozíků. Auto už mělo úpravu na ruční řízení. Dále bylo auto pravidélně servisované, garažované a mělo najetých poctivých 47tis. km.

Když jsem sháněl vůz, tak francouzská auta nebyla v mém hledáčku. Hledal jsem v koncernových a německých vodách. Při mém malém 150 tisícovém rozpočtu a podmínce, že auto musím užívat min. dalších 5 let, jsem záhy zjistil, že v této cenové relaci a nájezdem max. 50 tis. nejde najít vhodné auto. To značí, automat s větším kufrem. Proto jsem zalovil i v jiných vodách a náhodou jsem našel mé budoucí auto - Renault Megane Classic.


Vzhled a vnitřní prostor: Vzhled pro mě líbivý a i po devíti letech myslím, že ještě docela uchazející. Vnitřní prostor je pro mě naprosto dostačující, jelikož měřím pouhých 175 cm. Místa mám kolem sebe královsky a když už někoho vezu tak i za mě si bez problému sedne. Kufr dostatečně velký, jen limitovaný otvorem, který je ale v porovnání s ostatnímy sedany řekl bych nadprůměrný. Dva skládací invalidní vozíky plus taška na týdenní dovolenou se tam vleze bez větších problému.

Jízdní vlastnosti: Auto nabízí necelých 110 koníků. Pro mé potřeby zcela dostačující. Většinou jezdím sám, takže dynamika motoru pro svižnou jízdu a bezpečné předjíždění ok. Při plném zatížení už je znát nedostatek výkonu. Auto je měkké, pohodlné. Aby ne když je to francouz, ale taky to znamená, že je houpavé a do zatáček se značně naklání. Samozřejmě je také dost nedotáčivé. Sedáky příjemně měkké, pro mou potřebu ideální, jen by mohly mít větší boční vedení. Není to auto na žádné závodění, i když i s ním se dá v rámci možností vyblbout. Brzdy mají rychlý až jedovatý náběh, mě osobně to vyhovuje. Řízení je na můj vkus dost přeposilované. Pro ženy vyhovující, pro chlapa nic extra. Fajn je to při parkování, ale při vyšších rychlostech je to nepříjemné, auto se zdá rozevláte a necítíte odezvu od kol, ale naštěstí jen při hodně velkých rychlostech. Automat řadí v širokém spektru otáček. Přeřazení není ani moc znatelné. Podřazení by mohlo být rychlejší. Co nejvíce této převodovce chybí je jeden ne-li dva rychlostní stupně navíc. Při 130km/h točí přes 3000 otáček. Při rychlé jízdě po dálnici si klidně dokáže říct i o 12 až 14 litrů i když to už je extrém. Při lehké noze se dá dostat pod sedm litrů, ale moc legrace si neužijete. Já jezdím svižně za 7,7L.

Teď asi zklamu spoustu čtenářů, ale když pominu potřebnou údržbu jako provozní kapaliny, žárovky, svíčky, filtry, brzdy, pneu atd. tak za tu dobu co auto denně použivám, tak jsem měnil zatím jen 2x cívku (cena jedné cívky i s prací 2000kč), těšnení u vodní pumpy (1100kč i s prací). V nejbližší době mě čeká vyměna rozvodů. Jinak zatím auto šlape bez problému. Dílenské zpracování je úměrné svému věku a najetým kilometrům, ale žádné extremní pazvuky zatím neregistruji. Na autě krom předních a zadních brzd je vše původní, asi jsem natrefil na dobrý kus, ne na ten páteční poslední před koncem šichty :-) Nebo je to možná tím, že předchozí majitel i já se snažíme o auto starat. Takovým řečem u piva jako že Rencek mi nesmí přes práh se jen směju. Vždy jsem dojel po vlastní ose kde jsem potřeboval. Tím nechci říct, že je to nejlepší auto, jen si myslím, že se stačí trochu starat, nezanedbávat plechového miláčka a dá se najezdit s každým autem spousta kilometrů.

Silné stránky: Toto je subjektivní a jen mé hodnocení, 100 lidí / 100 chutí. Ke vzhledu - mě se auto líbí a řekl bych že na rok 2002 má docela povedený a nadčasový desing. Na naše cesty jde o velmi pohodlné auto, které dobře tlumí nerovnosti. Brzdy mají silný nástup a ani po opakovaném prudkém brždění nijak extrémně neuvadají. Pár známých se svezlo a většinou byli nemile překvapeni, že to brzdí až moc jedovatě a že je nástup tak rychlý. Jak jsem řekl, je to o zvyku a mě to takto vyhovuje. Velké plus vidím v nulovém zájmu zlodějů. Z vlastní zkušenosti: v naší ulici a okolí už bylo ukradeno a vykradeno cca 5 aut - všechny koncernové. Renault evidentně zloděje nepřitahuje, za což jsem rád.

Slabé stránky: Jen 4. rychlostní automat a vyšší spotřeba při rychlejší jízdě. Na motor 1.6 16V až neůměrně.

Shrnutí: Auto můžu jen doporučit. Pokud jste řidič co má rád pohodlí, nemáte závodní choutky a narazíte na zachovalý kus, určitě vám odvede dobrou a poctivou práci. Na trhu je spousta ojetin Meganů a ceny jsou víc než příznivé. Kdo chce větší auto za pár korun, určitě je toto jedna z alternativ.









KladyZápory
Brzdy Jen 4 rychlostní automat
Pohodlí Vysoká spotřeba při vyšších rychlostech
Nezájem zlodějů  
Desing, vnitřní prostor plus kufr  
Cena auta  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ano



hodnocení
brzdy
1
design
2
dílenské zpracování
3
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
3
prostornost
1
pružnost motoru
2
řazení
2
řízení
2
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
1.84
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - na�i partne�i - pr�ce s cookies - mobiln� verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technickďż˝ podpora