Renault R19 - jaký je po 190 tis. km?

Koupil jsem devatenáctku po dlouhém brouzdání na webech a zjišťování, co se u kterých aut nejvíce kazí, jak dobře to jde sehnat a kolik to stojí.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault R19
Značka:Renault
Model:R19
Typ:TXE
Bližší označení:Phase II
Karoserie:hatchback
Objem motoru:1792
Palivo:benzín
Rok výroby:1994
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:145 000
Najeto km nyní:190 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:2.5 roku
Průměrná spotřeba:7,2
Poruchy:Drobnosti, jako manžeta homokynetického kloubu
Předchozí vozidlo:Škoda 120

Koupil jsem devatenáctku po dlouhém brouzdání na webech a zjišťování, co se u kterých aut nejvíce kazí, jak dobře to jde sehnat a kolik to stojí. Koupil jsem ji v autobazaru, kde měli asi 3 na výběr, přičemž jedna byla 1,4 bez posilovače řízení, jeden patřičně opotřebený diesel a třetí ta, co je teď moje. Stála 83 000 a po tom, co vím o těchto autech teď, vím i to, že to byla zbytečně vysoká cena, protože přímo od majitele se dá obvykle koupit buď v lepším stavu a výbavě a nebo levněji. Autobazary by vám prodaly i vlastní babičku.

Devatenáctka se mi jevila (a zkušenosti to potvrdily) jako spolehlivé auto, kterému když už se něco kazí, tak je to elektrika. Jsem elektrotechnik, takže toho jsem se nebál a abych pravdu řekl, ani jsem to zatím příliš nepotřeboval. Jezdí spolehlivě již třetí rok, i když za ty peníze dávají některé jiné motory trochu více muziky. Pokud se o ní jen trochu staráte, víte kam sáhnout a kapku něco si přečtete, nepotřebuje ani servis. Za dobu co ji mám jsem měnil rozvodový řemen, přední brzdové kotouče a destičky, manžetu levého homokynetického kloubu, vzduchový filtr, olejový filtr a olej a víčko rozdělovače, protože bylo příliš vypraskané a jiskra na svíčce slábla (známá slabina tohoto motoru, pokud vím). Opravoval jsem mechanizmus volnoběžného serva, protože se v něm ulomil jeden kontakt a já jsem nechtěl kupovat nové. Originální náhradní díly jsou obvykle docela drahé, ale naštěstí je v ČR tolik použitých nebo neoriginálních, že to není problém.

Původní výbava auta byla docela chudá. Airbag řidiče, dělená zadní sedadla, výškově stavitelné sedadlo řidiče. Za dva roky jsem postupně přidal centrál na dálkové, elektriku oken, druhou zadní a obě přední mlhovky, přístrojovku s otáčkoměrem a ukazatelem oleje. Všechny tyto díly jsou originál ze starších vozů a nebyl žádný problém je tam vyměnit, pokud se ví jak a co je k tomu potřeba. Podvozek i motor zatím jako by ani nestárnuly a technická prohlídka nevyžaduje zvláštní přípravu.
Pokud mi něco chybí, je to trocha výkonu motoru protože při svých 57 kw předvádí slušnou jízdu jen do chvíle, než chci někoho předjet do kopce. Příště bych asi šel do motoru se čtyřbodovým vstřikováním a možná 16 ventily. Jsou prý o něco úspornější a o mnoho výkonnější. I když 1721 je zase nezničitelný.

KladyZápory
odpružení a tlumení podvozku elektroinstalace má drobné vady
motor, který normálně nezníčíte karoserie koroduje na francouze příliš ochotně
opravíte jej skoro i v kůlně na zahradě motor slušně akceleruje až při správných otáčkách
za jízdy se chová velice odhadnutelně trochu vyšší spotřeba benzínu
  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
3
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
3
jízdní komfort
1
ovladatelnost
1
prostornost
2
pružnost motoru
2
řazení
1
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
3
výhled z vozu
1
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
1.78
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora