Seat Ibiza, r.v. 2009 a závada klimatizace v záruční době

Po zapnutí klímy sa v priestore vozidla ozýva neprirodzený a nepríjemný zvuk (akoby kvílenie), ktorý sa mení v závislosti na obrátkach motora.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
Autor dotazu:Peter Repka
Značka, model:Seat Ibiza
Bližší označení:1,6- 16V
Rok výroby:2009
Palivo:benzín
Výkon v kW:77
Kód motoru:typ:BTS
Popis závady:Po zapnutí klímy sa v priestore vozidla ozýva neprirodzený a nepríjemný zvuk (akoby kvílenie), ktorý sa mení v závislosti na obrátkach motora. Výrazný je najme pri volnobehu a málo zvýšených otáčkach. Na volnobehu tiež počuť okrem motora neaký prídavný zvuk, akoby hlučné a vybehané ložisko. Po vypatí
klimatizácie okamžite všetko stíchne a motor ide krásne na volnobeh.
Kód chyby určené na diagnostice: 
Typ diagnostického přístroje: 
Kroky učiněné pro odstranění chyby + následky:Záručná výmena tlakového ventilu v klíme.

Nič sa nezmenilo jazdím s kvílením a neviem čo ďalej.
 


Odpověď:

Dobrý den,

máte velmi pravděpodobně vozidlo ještě v záruce. Při nejbližším možném termínu opět navštivte servis, kde Vám v záruce vyměnili ventil, předveďte jim, že jejich zásah nepomohl a požadujte záruční opravu. Trvejte na pořízení písemného zápisu. Předpokládám, že když měnili tlakový ventil, zkontrolovali i množství chladicího média, takže odpadají banality typu doplnění chladiva. Ve hře je relativně dost peněz, pokud by byla na výměnu zralá spojka klimatizace, nebo ložisko kompresoru.

Pečlivě si hlídejte, kdy Vám na vůz končí záruka, aby se Vám nestalo, že případná drahá oprava půjde na Vás vrub těsně po skončení záruky. Do budoucna Vám doporučuji i pečlivé uschování veškeré dokumentace. Opravu v rámci záruky bych ve Vašem případě bral jako malý domácí úkol a to už z principu věci. Pokud se prodejce/servis k problému nepostaví rychle čelem, doporučuji kontaktovat právníka, který Vám poradí, v jakém servisu si nechat udělat nezávislý odborný posudek, který by v nejhorším případě byl použitelný i před soudem. To jen preventivně, ale pokud se záruční doba bude chýlit ke konci, neváhal bych ani s tímto krokem. Pokud tento krok bude nutný, je důležité si posudek nechat vypracovat před vypršením záruky. Jedná se zároveň o hezkou „páku“, jejíž prezentací u servisu/prodejce můžete věci rozhýbat tím správným směrem.

Nebudu zde polemizovat, proč servis měnil jako první ventil, když hluk se zvyšuje v závislosti na otáčkách. Podle mého názoru se bude jednat o problém s ložiskem řemenice.

Každopádně co nejdříve navštivte servis nebo prodejce a reklamujte tuto závadu dříve, než Vám proběhne záruční doba.





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora