Škoda Fabia Brisk 01 WRC: Zrychlení? Stovka za 2,7 s!

To, že si kvůli propagaci staví závodní "speciály" světové automobilky, je běžné. Po závodních okruzích se ale už brzy začne prohánět i automobil, který si celý navrhl a sestavil výrobce zapalovacích svíček Brisk Tábor. Chce tak dělat reklamu svému výrobku, o kterém běžný motorista pouze tuší, že se skrývá někde pod kapotou.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.

BRISK RS O1 WRCMajitel Brisku Mojmír Čapka si tak navíc splnil dávný sen - odjakživa měl rád auta, ale závodní vozidlo mu stále scházelo

"Nevím o tom, že by si někdo jiný z oboru postavil speciál. Není to snadné ani levné. Hlavně je třeba mít vynikající technické znalosti a zázemí. A to máme - chytré konstruktéry, vývojáře, strojaře. Především jejich zásluhou tohle unikátní auto vzniklo," říká Čapka.
Lidé z Brisku se těší na okamžik, kdy třeba v Petrohradu uspořádají motoristickou show a svůj speciál postaví proti renomovaným značkám. Věří, že po testování se auto bude moci v rallye srovnávat se špičkovými vozy. "První testy prokázaly, že vůz nemá zásadní problémy. Teď ho musíme ještě vyladit," tvrdí Čapka o modelu nazvaném Brisk RS 01 WRC. O piloty nebude nouze. Už nyní se některá renomovaná jména údajně hlásí.
Automobil podle firmy nebude jen netradiční reklamou, ale především "pojízdnou" zkušebnou testující v extrémních podmínkách firemní zapalovací svíčky.
BRISK RS O1 WRC"To je tak speciální díl motoru, ovlivňující jeho chod a výkon, že ani zkoušky v závodních týmech nejsou samospasitelné. Přinesly sice mnoho špičkových výsledků, ale potřebovali jsme udělat další krok vpřed. Nebát se třeba dát do motoru zkušební svíčku se speciálním čidlem, která přenáší informace do počítače," říká Čapka.
Rozhodnutí postavit auto vyšlo firmu na několik milionů korun, na půl roku odčerpalo i velkou část technických kapacit firmy.
Čapka ale věří, že se mu rozhodnutí vyplatí: závodní speciál má pomoci udržet Brisk mezi největšími světovými výrobci zapalovacích svíček, mezi něž se firma po privatizaci dostala. Firmě se v posledních letech daří především v Rusku, v Jižní Americe i Orientu.
Závodní speciál firma vyrobila hlavně z koncernových dílů automobilek Škoda Auto a Volkswagen, ale spousta dílů nese punc originality. Má vlastní motor, podvozek i brzdy. K testování posloužila firemní zkušebna motorů i klimatizační komory.
Označení RS 01 přitom nemusí být poslední. Firma předpokládá, že takových aut může mít několik. Třeba i šest či sedm.

technický popis
karoserie
typSamonosná, ocelová, tvořená příhradlovou konstrukcí, z vysokopevnostních ocelových trubek
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4 002
šířka (mm)1 890
výška (mm)1 270
rozvor (mm)2 500
rozchod kol vpředu (mm)1 670
rozchod kol vzadu (mm)1 620
provozní hmotnost (kg)1000
motor
typZážehový, přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem, se samostatným obtokovým ventilem
počet válců4
zdvihový objem (ccm)1998
max. výkon kw (k)/ot./min.368 / 500 / 7800
max. kroutící moment nm/ot./min.600 / 3700
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s2,7
max. rychlost (km/h)200
převodovka
typ převodovkysekvenční, přímo řazená, s posilovacími magnety
počet rychlostních stupňů6
přenos hnací síly
spojkasuchá, dvoukotoučová, keramická
zavěšení kol
vpředunezávislé zavěšení kol, trojúhelníková ramena, pérování tlumiči Proflex
vzadunezávislé zavěšení kol, trojúhelníková ramena, pérování tlumiči Proflex
brzdy
vpředučtyřpístkové o průměru 330 mm (kotoučové, značky Porsche)
vzadučtyřpístkové o průměru 320 mm (kotoučové, značky Porsche)
pneumatiky a ráfky
ráfky18
příplatková výbava
18ti palcová kola, hasicí systém, bezpečnostní nádrž, intercom, vyspělá diagnostika pro snímání telemetrie - v první fázi na motoru, ve druhé fázi ve vývoji telemetrie podvozku. Mezinápravový i pasivní nápravové s omezenou svorností.


1/162/163/164/165/166/167/168/169/1610/1611/1612/1613/1614/1615/1616/16


nahoru

kontakt - na�i partne�i - pr�ce s cookies - mobiln� verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technickďż˝ podpora