Škoda Superb II – jaký je jako ojetina?

Pan Miloslav by si chtěl na důchod pořídit ojetou Škodu Superb druhé generace. Bude s tímto vozem spokojen?
hodnocení článku 3.5 b / 11x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Superb

DOTAZ: Dobrý den do redakce TipCars. Hledám pro sebe nějaké pohodlnější auto na stáří a zalíbil se mi superb druhé generace. Svezl jsem se ve starším modelu první generace, kde jsem byl poměrně spokojen, novější vůz bych rád jednak kvůli líbivějšímu designu, a také modernější konstrukci. Moc toho nenajezdím, celý život jsem jezdil s benzínovými auty a nehodlám to měnit, jakou motorizaci byste mi tedy doporučili a co mám od vozu očekávat?

S pozdravem

Miloslav J.


ODPOVĚĎ: Zdravím Vás, Miloslave, už před příchodem superbu druhé generace na trh si domácí Škoda Auto dala záležet na jeho propagaci. Svými rozměry se superb může stavět i proti limuzínám vyhlášených značek. Z pohledu technika je to ale „složenina“ z octavie a golfu a tato skutečnost se někde musela projevit.

Superb druhé generace umí posádku převézt poměrně pohodlně a řidiči nabídne jisté jízdní vlastnosti, podvozkové komponenty jsou zde ale opravdovým spotřebním zbožím. Ze začátku mnoho nevydržela ložiska kol, což automobilka později vyřešila změnou dodavatele. Brzy ale odchází přední příčná ramena, tedy zejména jejich zadní silentbloky. Pokud je rychle nevyměníte, riskujete opotřebení vnitřků pneumatik. Naštěstí lze silentbloky vyměnit poměrně jednoduše a levně. Příliš dlouhou životností neoplývají ani zadní tlumiče, pokud byste koupil vůz s nájezdem přes 200 tis. km, počítejte s repasí zadní nápravy (tedy alespoň pokud Vám záleží na dobrých jízdních vlastnostech vozu) za cenu okolo 15 tis. Kč.

Dojem z jinak povedeného vozu kazí drobnosti typu korodující osvětlení registrační značky nebo uvolňující se zámek pátých dveří. Váš případ to pravděpodobně nebude, ale mnoho majitelů si stěžuje na malou palivovou nádrž – 60 litrů je prostě na limuzínu málo (opět daň za „seskládání“ superbu z komponent, která používá octavia nebo VW Golf).

U vznětových motorů TDI-CR je nutné měnit rozvodový řemen po 180.000 km, v případě TDI-PD již po 120.000 km. U převodovek DSG nezapomeňte na pravidelnou výměnu oleje po každých 60.000 km. Pokud máte verzi 4x4 vyrobenou do roku 2010, je nutné stejně jako u převodovky DSG měnit olej v mezinápravové spojce Haldex (tedy po 60.000 km). Po roce 2010 se olej v Haldexu mění podle Škody každé tři roky bez omezení najetých kilometrů. Osobně však doporučujeme zůstat u původního intervalu 60.000 km. Výměnu motorového oleje u všech pohonných jednotek provádějte maximálně po 15.000 km.

Co se týká volby motoru, nejlépe asi uděláte s benzínovou osmnáctistovkou TSI. Při spotřebě okolo deseti litrů nabídne velmi dobrou dynamiku. Skromnějším udělá dobrou službu i čtrnáctistovka, představa, že v limuzíně jezdí objemově stejný motor jako v malé fabii, je ale při nejmenším zvláštní.

S dostupností náhradních dílů není problém, za zadní silentblok předního příčného ramene zaplatíte cca 1.500 korun, tyčka stabilizátoru přední nápravy vyjde na 500 korun a přední brzdové destičky stojí 1.500 Kč.

V inzerci TipCars je nyní více než 50 superbů s benzínovou osmnáctistovkou. Na tachometru mají v průměru 110 tis. km.

Motorizace Škody Superb II:
Benzín:
1,4 TSI, 92 kW (od 07/2008 liftback, od 10/2009 kombi)
1,8 TSI, 118 kW (od 03/2008 liftback, od 10/2009 kombi)
1,8 TSI, 118 kW, 4x4, (od 11/2008 liftback, od 10/2009 kombi)
2,0 TSI, 147 kW (od 05/2010 liftback i kombi)
3,6 V6 FSI, 191 kW, 4x4, (od 11/2008 liftback, od 10/2009 kombi)

Diesel
(přeplňované vznětové řadové čtyřválce)
1,6 TDI CR, 77 kW (od 09/2010 liftback i kombi)
1,9 TDI-PD, 77 kW (od 03/2008 liftback)
2,0 TDI-PD, 103 kW (od 03/2008 liftback)
2,0 TDI-CR, 103 kW (od 01/2009 liftback, od 10/2009 kombi)
2,0 TDI-CR, 125 kW (od 07/2008 liftback, od 10/2009 kombi)
2,0 TDI-CR, 125 kW, 4x4, (od 09/2008 liftback, od 10/2009 kombi)

Stručná historie:
2008:
příchod modelu na trh v karosářské verzi liftback s dveřmi TwinDoor
2009: uvedení karoserie kombi a úsporné verze GreenLine 1.9 TDI-PD/77 kW, nový motor 2.0 TDI-CR/103 kW
2010: nové motory (2.0 TSI/147 kW a 1.6 TDI-CR/77 kW), verze GreenLine dostává 1.6 TDI-CR/77 kW
2011: luxusně pojatá výbava Laurint&Klement

Plusy:
+ zavazadelník (objem, tvar, TwinDoor)
+ nadprůměrná prostornost v podélném směru na zadních sedadlech
+ poskytovaný komfort vzhledem k jednoduché technice
+ možnost tažení bržděného přívěsu až 2000 kg
+ odolnost výfukové soustavy
+ nízké provozní náklady
+ verze 4x4
+ výkonné motory TSI
+ převodovky DSG
+ dobré odhlučnění kabiny
+ dvě karosářské verze

Mínusy:
- objem palivové nádrže (jen 60 litrů)
- krátké sedáky zadních sedadel
- méně prostoru vpředu v oblasti kolen a vzadu ve výšce loktů
- problematické motory TDI-PD s filtrem pevných částic
- užraný benzínový šestiválec FSI časem ztrácející výkon
- nižší životnost podvozkových dílů
- absence některých prvků výbavy
- absence dieselových šestiválců v nabídce
- řada ojetin má vysoký kilometrový proběh
- vyšší cena ojetin



"originální stav ojetin je lepší než tuning"
1/372/373/374/375/376/377/378/379/3710/3711/3712/3713/3714/3715/3716/3717/3718/3719/3720/3721/3722/3723/3724/3725/3726/3727/3728/3729/3730/3731/3732/3733/3734/3735/3736/3737/37


nahoru

kontakt - na�i partne�i - pr�ce s cookies - mobiln� verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technickďż˝ podpora