Suzuki Alto 1.0 a zkušenosti majitele po dvou letech

Vozidlo Suzuki Alto bylo prvním vozidlem v třídě mini, které jsme si koupili. Jedna výbava, ve které se prodávalo mi vůbec nevadí, protože je ve třídě mini bohatá. Za slušných 189 900 Kč v roce 2010.
hodnocení článku 4.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Suzuki Alto
Značka:Suzuki
Model:Alto
Typ:2010
Karoserie:hatchback
Objem motoru:996
Palivo:benzin
Rok výroby: 
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:2
Najeto km nyní:30000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:2 roky
Průměrná spotřeba:4.4
Poruchy:ne
Předchozí vozidlo:Ford Escort

Výbava obsahuje: Klimatizace,rádio MP3 s CD,centrál s DO,přední elektrická okénka, hlavně 4x airbag!
Velkým překvapením jsou zadní výklopná okénka, která nechám otevřená a jsou tak řešena, že ruku do auta nestrčíte a přitom auto větrá. Při rychlosti nad 70,80 km/hod zjistíte, že motor není vůbec do středních otáček slyšet a navíc otevřená zadní okénka nehučí, jako tomu bylo u jiných vozidel se stahovatelným okénkem.
Zajímavé zjištění je, že u tak malých vozidel si výrobce hraje s odlhlučněním motoru. To najdete pod kapotou a od motoru směrem do interieru.
Ještě, že je svižný 3 válec (50kW) slyšet při volnoběžných otáčkách, jeho typický trhavý zvuk pro 3 válce - jinak bych začal pochybovat, že má motor.
Svižné a malé auto s nejmenším poloměrem otáčení (4,5 m) ve své třídě mini potěší při každém parkování v městě. Zábavné je využívat tak malý poloměr otáčení např. při silničních uzávěrkách nebo překážkách, kdy se otočíte jednorázově na pětníku a jedete zpátky. Pak sledujete jiná vozidla, u kterých řidiči ručkují na volantu a několikrát popojíždějí dopředu a dozadu, než vůz otočí. Také parkování v městě vzhledem k délce vozidla 3,5 metru Vám umožní zaparkovat tam, kde to jiná, delší vozidla vzdávají.
Slovo náklady na provoz vůbec není vhodné, spíše'kapesné' na provoz : zák.pojištění motoru 996 cm3 platím u Kooperativy při max. bonusu něco málo přes 1000,-/ročně a spotřeba mi vychází 4,4 l/100 km. Takže plná nádrž 35 litrů, vydrží pěkně dlouho.
Oceňuji např. pevné celokovové dveře do zavazalového prostoru s dvěma tlumiči, protože třeba u kolínských trojčat je pouze sklo bez rámu a s jedním tlumičem.
Světlost 150 mm mi dovolí vyjet po polní cestě na chalupu i v zimě, bez škrtání spodkém (Felicie i Escort mi škrtala) a navíc malá hmotnost vozidla se projeví tak, že se vozidlo neboří ve sněhu.
Za 2 roky provozu pouze tankuji a měním motorový olej. Jinak vše šlape, jak to bývá u 'japonců', i když Alto bylo montováno v Indii.




KladyZápory
nízká spotřeba a pojistka malý kufr na cestu k moři
dobrá výbava/ cena pouze 4 místný vůz
manévrovatelnost - nejmenší poloměr otáčení malá nosnost - tažné zařízení 100/200kg
super zadní výklopná okénka v ČR není otáčkoměr
spolehlivost  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
1
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ano



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
1
jízdní komfort
1
ovladatelnost
1
prostornost
1
pružnost motoru
1
řazení
1
řízení
1
sedadla
2
spotřeba
1
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
1.07
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/32/33/3


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora