Suzuki Baleno 1.6 Wagon a zkušenosti majitele

Je to kombi s 16-ti ventilovou pohonnou jednotkou o objemu 1600ccm. Palivem je benzín. Barva zelená metalíza, interier má šedou barvu. Kola jsou 14' z lehkých kovů, už dost jetá.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
Značka:Suzuki
Model:Baleno
Typ:1.6 Wagon 16V
Bližší označení:GLX
Karoserie:kombi
Objem motoru:1600
Palivo:benzín
Rok výroby:2000
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:54000
Najeto km nyní:98000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:4 roky
Průměrná spotřeba:7 litrů
Poruchy: 
Předchozí vozidlo:Suzuki Swift

Mé SUZUKI BALENO je kombík s 16-ti ventilovou pohonnou jednotkou o objemu 1600ccm. Palivem je benzín. Barva zelená metalíza, interiér má šedou barvu. Kola jsou 14' z lehkých kovů, už dost jeté. Pětidveřová karoserie skýtá slušný prostor pro posádku, nikde se člověk necítí nijak omezen. V tomhle autě se dá i celkem slušně přespat. Nad rezervou se nachází úložný prostor pro výbavu vozu. Auto má centrál, el. okna a zrcátka, 4x repro, dělená zadní sedadla a také posilovač řízení, na střeše jsou podélné nosníky.
Suzuki Baleno jsem koupil v bazaru, bylo po prvním majiteli, koupeno v Česku. Auto je stále v dobré kondici a v každodenním provozu slouží bez závad a problémů. Díky pověsti těchto "japonských dělníků" v Čechách funguje slušně Suzuki Baleno klub, kterého jsem členem.

Silné stránky:

Je to především naprostá spolehlivost a nenáročná údržba. Motor je pružný a má spotřebu na velice dobré úrovni, jeho zvuk v nižších otáčkách se podobá motorům s větším objemem a více válci. Baleno se dá dnes jako ojeté sehnat za výhodnou cenu. U nás jsou tyto vozy trochu nedoceněné, dodnes ale mají spoustu příznivců na celém světě. Co považuji za velkou výhodu, je i nezájem zlodějů aut.

Slabé stránky:

Exteriér vozidla se mi líbí, interiér je na dnešní vkus už přeci jen trochu z jiné doby. Volant je příliš velký a jeho věnec je přitom tenký. Řízení je dost přeposilované a nemá tak dobrou zpětnou vazbu. Volant je nastavitelný pouze v jednom směru. Balenu moc nevoní příčné nerovnosti.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Svíčky a olej jsem měnil sám, jinak tohle auto ještě nic od servisu nepotřebovalo.
S bazarem jsem byl celkem spokojený, nic mi nezatajili a cena byla odpovídající. Jen ta výkupní cena mého předešlého Swifta byla hodně nízká.

Spolehlivost je zatím naprostá, dle mého názoru jde o jedno z nejspolehlivějších aut vůbec! Stačí mrknout na starší statistiky spolehlivosti. Jezdil jsem v Audi, BMW, Mercedes, atd. Jízda fajn, ale tahle auta tak spolehlivá nebyla.
Co se týká variability vnitřního prostoru, pro menší rodinku je ideální, dá se v tom i spát. Když jsem byl mladší, nikdy jsem kombika nechtěl, teď bych neměnil. Na chatu toho vezem opravdu hodně a všechno se v pohodě vejde, na nohy je v zadu místa dost a šířka interiéru je slušná.

Podvozek je jako Impreza, jen 4x4 chybí. Na kombíka má pohodlné nastavení, trochu se v zatáčkách naklání, ale stopu drží dobře. V zimě s dobrým obutím (Pirelli), jede pěkně i po sněhu. Podvozek nemiluje příčné prahy (já taky ne) a dává o sobě znát dutou ranou.

Provozní náklady jsou velmi nízké. Tedy pokud nebouráte, to příjde dráž. Baleno je přeci jen čistokrevný "japonec". Jinak se do něj leje jen benzín a občas se mění olej.
Náhradní díly jsou o něco dražší, ale žádná tragédie, výfuk apod. se dá sehnat jako druhovýroba levně.
Výkon motoru dostatečný. Chcete-li s ním závodit, musíte ho točit, vysoké otáčky miluje, dá se s ním ale jezdit i v pohodě na pětku skoro krokem.
Spotřeba velmi dobrá, tak okolo sedmi litrů středněoktanovýho naturalu.
Hlučnost motoru je vyšší, ve vysokých otáčkách to až ruší poslech rádia, nebo manželky (což není někdy na škodu).
Sedadla hodnotím jako pohodlná a široká, Swift měl anatomy, ale dost úzké, tady jsou pohodlná křesílka, která tě teda v zatáčce moc nepodrží.
Brzdy bezva, BMW ale mělo lepší, kotouče jen vepředu brzdí obstojně.
Zavazadlový prostor dostatečný s plochým dnem. Mezi rezervou a dnem je ještě úložný prostor na drobnosti a uprostřed je kýbl na umytí vozu.

přezdívka auta: Zuzanka
rok výroby: 2000
koupeno: ojeté
najeto [km]: 95000
palivo: benzin
počet válců: 4
počet ventilů na válec: 4
objem [cm3]: 1590
výkon [kW]: 70
kroutící moment [Nm]: 127
zrychlení 0-100 km/h [s]: 11
maximální rychlost [km/h]: 180
počet rychlostí: 5
převodovka: manuální
průměr kol [palce]: 14
zavazadlový prostor [l]: 375
pohon kol: přední
spotřeba [l/100km]: 7



KladyZápory
SPOLEHLIVOST HLUČNĚJŠÍ MOTOR
PROVOZNÍ NÁKLADY  
SPOTŘEBA  
NEZÁJEM ZLODĚJŮ  
PROSTORNOST  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
2
pružnost motoru
2
řazení
2
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
1.92
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/102/103/104/105/106/107/108/109/1010/10


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora