Test Peugeotu 508 SW BlueHDI: Umí šestku

Zatím jediný motor z nabídky Peugeotu umí splnit Euro 6. A to je ten, který má označení BlueHDI. Je to naftový dvoulitr a vstřikuje si do výfuku močovinu.
hodnocení článku 4.0 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Peugeot 508

zadek 
Zadní partie se po faceliftu moc nezměnily
Vzít si Peugeot 508 SW byla výzva. Před lety jsem měl tohle auto na test s dvoulitrovým dieselem se 120 kW. A aby se neřeklo, že jsem s autem málo jezdil, dal jsem si tehdy okruh Praha > Náchod > Walbrzych > Chotěbuz > Berlín > Magdeburg > Chemnitz > Praha. Co jsem tehdy zjistil? Byla to extrémně pohodlná jízda. Autíčko se pohupovalo, uspávalo, příjemně filtrovalo nerovnosti a byly jediné věci, na které jsem si tehdy mohl stěžovat – příliš mělký zavazadelník a pak rachtání něčeho v klimatizaci, jako bych měl na přístrojovce plastový kelímek s kartáčkem na zuby. Vzpomínám si, že celý okruh dalo auto za neskutečných 5,3 l na 100 km.

Nová doba

světla 
Komplet LED
Ale doba pokročila a je tu nový Peugeot 508 SW a já ho mám opět před domem. Koukám na něj zleva, zprava, z profilu i ánfasu. A je to paráda. Tehdy to auto vypadalo hodně, ale hodně francouzsky. Teď už kouká tvrďácky. Už bych do něj řekl, že nepochází odněkud z Champagne, ale spíš z Alsaska. Těžko říct, z jaké strany hranice, ale už je to tvrdší chlápek. Podívejte se třeba na ta světla. Jsou dokonce hranatá (na francouzské auto neuvěřitelné!). A v nich nápis Full LED Technology. WOW! To jsem nečekal, takový velký posun zrovna u Peugeotu. Další body na konto tohoto vozu. Diodová křídla pro denní svícení v nárazníku svítí, až oči přecházejí. Tohle auto je opravdu vidět a má charakter. V černé barvě a s velkými koly je to opravdový krasavec.
kolena 
190 cm výšky řidiče, 190 cm výšky spolucestujícího vzadu. Tolik zbývá na kolena. Žádná hitparáda, ale dá se. Nejhorší je, že zadní část sedadel je nepříjemně plastová
Interiér mi připomíná minule testovaný vůz. Je to všechno stejné. Do detailu. Stejné ovladače klimatizace, rádia i navigace byla tam, kde je dnes. Jen měla jinou grafiku. I přesto chvíli pátrám a hledám, kde se to proklaté auto startuje. Kdo vymyslel, že se bude startovat jako Porsche nalevo od volantu, toho při každém startování proklínám. Nejen, že na to pokaždé zapomenu a hledám tlačítko na opačné straně, ale tady je i pekelně daleko, takže se k němu musí řidič dost natahovat.
Ještě jedna výtka směřuje k B-sloupkům. Jelikož jsem celkem vysoký (190 cm), musím mít sedadlo docela daleko od volantu. Tady jsem najednou zjistil, že výhled do stran mi ztěžuje ohromný, ale opravdu ohromný B-sloupek. Podívejte se do galerie.

To hlavní – Euro 6

motor 
Na plnou nádrž tenhle motor původně hlásil dojezd téměř 1000 km. S přibývajícími kilometry se tahle hodnota paradoxně zvyšovala.
Ale raději pojďme pod kapotu. Tady je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 110 kW, který splňuje emisní normu Euro 6. Nese tak jméno BlueHDI. A to i z důvodu, že vstřikuje do výfukového systému močovinu, čímž redukuje NOx. Peugeot při uvedení prezentoval, že motor má plynulý zátah bez turbodíry, spotřebuje čtyři litry na 100 km v kombinovaném provozu (s úspornými pneumatikami) a je méně hlučný. Takže nezbývá, než to vyzkoušet.
A opravdu. Auto je s tímhle motorem výrazně tišší (HA – a ani v klimatizaci nehrčí ten kartáček v kelímku!). Už po nastartování v celkem chladném ránu nedrnčí nijak výrazně a po chvíli utichá úplně a pociťuji, že s kultivovaností to u Peugeotu nepřeháněli.
Co ta turbodíra a zátah? Největším nebezpečím podobných motorů je neochota spolupráce v nízkých otáčkách a příliš dlouhé převody. Dával jsem v tomto směru motoru „záhul“. Zkoušel jsem, co to dalo. Dobrá – tisíc otáček na pětku už nebylo to pravé ořechové, ale kolem 1 500 otáček to táhlo krásně! Žádné rezonance v interiéru, prostě klidný a silný tah na branku. Lepší než Milan Baroš v dobách největší slávy. Zkouším s motorem neuvěřitelné kejkle. Tah od volnoběžek až k omezovači, abych zjistil, kde jsou hranice krouťáku. Pružné zrychlení 80-120 km/h. Poskakování v kolonách. Nic. Prostě nic. Tohle je motor podle mého gusta. Navíc je tu vynikající Stop/Start systém. Ty sice moc nemusím a většinou je hned vypínám, ale tady jsem ho nechal zapnutý. Příjemně totiž vypíná už při nízkých rychlostech při dojíždění v koloně a hlavně motor naskakuje bleskem. Není to takové to kuřácké dlouhé zachrchlání jako u mnohých konkurentů. Francouzi, kdybych měl klobouk, smeknu.
A co ta spotřeba? Tentokrát jsem si nedal takový extra okruh. Přece jen na to už není čas. Fotografie, které jsou přiložené k článku, vypovídají o voze, který jsem čerstvě převzal a měl tak mnou najeto sotva pár kilometrů. V historii počítače jsem objevil průměrnou spotřebu 6,6 l na 100 km při najetých 371 km s průměrnou rychlostí 44 km/h. Takže zcela očividně pražské popojíždění.
Já dal s autem i solidních 200 km s polovičním nájezdem dálnice (motor při 130 km/h točí 2 300 ot./min a podle palubního počítače spotřebovává 5,6 l na 100 km) a polovičními okreskami. Zatížení: řidič, dítě v autosedačce, naložený kufr kočárkem a několika nezbytnostmi.
Výsledek za celý test mi pak i s pražským provozem vyšel na 5,9 l na 100 km. Zdá se vám to nárůst proti předchozímu testu? Pak si uvědomte, že tehdy jsem vlastně jel velmi plynule (až na Polsko) po trase 1 300 km dlouhé, takže se to mělo kde nastřádat.
Takže suma sumárum – spotřeba se podle mě proti předchozímu motoru nezměnila, nebo pokud bych absolvoval stejnou trasu, dovolil bych si říct, že by ji nový motor i snížil.

Několik dalších drobností

sloupek 
Nastavování hlavové opěrky je příjemné, ale je málo tuhé, takže za chvíli se vrátí do původní polohy. Jo a všimli jste si toho středového sloupku? Širší jsem ještě nikde jinde neviděl.
S autem jsem spokojený. Moc. Není to koncernový stejnokroj. Je to originální auto, které vypadá skvěle. S LED diodami v hlavních světlech se za mnou všichni otáčeli. I majitelé audin. A to je co říct. I když to možná bylo tím, že chromatika těchto světlometů je trochu zvláštní. V určitých úhlech ukazuje kompletní barevné spektrum, což je vidět třeba na bílých značkách u silnice. Ale jinak musím světla pochválit - svítí skvěle.
Podvozek je sice měkčí, ale ty tam jsou doby, kdy jsme potřebovali u francouzských aut i „blicí pytlíček“. Testované auto jelo přesně, rychle a filtrovalo to, co filtrovat mělo. Nehrnul bych se s ním do nějakých větších zatáčkovitých silnic. Tak daleko ještě Peugeot nepokročil. Řízení by sice mohlo být uprostřed méně gumové a na krajích ne tak extrémně tuhé, ale dalo se to zvládnout. Brzdy fungovaly na jedničku. Auto šlo do tradiční mírné nedotáčivosti. Z celé techniky se mi asi nejméně líbila převodovka, která stále má kulisu příliš volnou.

Kdo chce kam…

A co cena? Pohled do ceníku mi říká, že za Peugeot 508 SW ALLURE 2.0 BlueHDI 150k S&S MAN6 EURO 6 chtějí 747.000 Kč. Naše auto mělo navíc:
Full LED světlomety + funkce Smartbeam (adaptivní dálkové světlomety) – 30.000 Kč.
Elektrické otevírání a zavírání víka zavazadlového prostoru + síť k uchycení vysokého nákladu – 15.000 Kč.
Čtyřzónová automatická klimatizace + boční clony na zadních oknech – 10.500 Kč.
Přední parkovací asistent + elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením pro přístup k vozu + couvací kamera + sledování mrtvého úhlu – 16.500 Kč.
Polokožené čalounění + elektrické nastavení předních sedadel + přední vyhřívaná sedadla + nastavení délky předního sedáku – 12.000 Kč.
Dotyková obrazovka analogová + navigace + head-up displej + druhý vstup USB – 13.000 Kč.
Metalický lak – 14.000 Kč.
Počítat nemusíte: to je dalších 111.000 Kč navíc. Srovnání s dalšími vozy střední třídy vychází pro Peugeot takhle. Třeba taková Mazda 6 s motorem 2.2 Skyactiv-D (110 kW) v top výbavě Revolution (nemá LED světla, head-up displej) stojí 797.400 Kč. Ford Mondeo kombi 2.0 Duratorq TDCi (110 kW) Titanium stojí 742.990 Kč, dorovnání do stejné výbavy včetně LED světel (bez head-up displeje) + 85.100 Kč. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI L&K (110 kW): 714.900 Kč + 77.000 Kč (bez head-up displeje a LED světel). A na závěr třeba Toyota Avensis kombi 2.2 D-4D 150 Active (110 kW): 679.900 Kč. Zde ovšem už jde o dost starší model, který se musí dovybavit na příplatcích, protože není k dispozici ani v nejvyšší výbavě Style. Ale solidní akční pakety Trend+ a Skyview přidají 90.000 Kč. A co třeba konkurence z Francie: Renault Laguna 2.0 dCi Bose (110 kW): 617.900 Kč + 68.500 Kč za maximum, co jde, a třeba ještě zbude 40.000 Kč na systém řízení všech kol 4Control.

Takže Peugeot zasadil cenu auta celkem vysoko, velmi blízko konkurenci. Bohužel se zdá, že ta cena přece jen o nějakou tu korunu výš. A kdo chce opravdu vynikající jízdní vlastnosti, koupí si Mazdu nebo Renault s 4Controlem. Kdo chce servis na každé ulici, ten si koupí Škodovku. Kdo chce Japonce, pořídí si Toyotu. Kdo chce nejnovější originál – koupí si Ford. Kdo chce levného Francouze, koupí si Renault. Kdo chce moderního Francouze, koupí si Peugeot.



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
3
prostornost
2
pružnost motoru
1
řazení
2
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
3
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
1.85
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).
3D prezentace
technický popis
karoserie
typkombi
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4829
šířka (mm)1853
výška (mm)1476
rozvor (mm)2817
provozní hmotnost (kg)1705
maximální hmotnost (kg)2200
počet míst (os.)5
objem zavazadlového prostoru (l)508/1556
motor
typvznětový
počet válců4
zdvihový objem (ccm)1997
max. výkon kw (k)/ot./min.110 (150) / 4000
max. kroutící moment nm/ot./min.370/2000
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s9,1
max. rychlost (km/h)210
spotřeba
město5
mimo město4,8
kombinovaná4,2
co2 (g/km)110
převodovka
typ převodovkymanuální
počet rychlostních stupňů6
palivová soustava
palivonafta
objem nádrže (l)72
přenos hnací síly
pohonpřední
pneumatiky a ráfky
pneumatiky215/55 R17
cena
cena nejlevnější verze v základní motorizaci (kč)561.000
cena testovaného vozu bez příplatkové výbavy (kč)747.000
celková cena testovaného vozu (kč)857.000


1/242/243/244/245/246/247/248/249/2410/2411/2412/2413/2414/2415/2416/2417/2418/2419/2420/2421/2422/2423/2424/24


nahoru

kontakt - na�i partne�i - pr�ce s cookies - mobiln� verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technickďż˝ podpora