TipCars Pražský Rallysprint - sníh dodal famózní zábavu

Zasněžené pražské ulice se v uplynulou sobotu proměnily v závodiště. Prahou burácely motory závodních aut a diváci vytvářely na kluzkých tratích přes mrazivé počasí neopakovatelnou atmosféru.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.

TipCars Pražský Rally Sprint 2010Šestnáctý ročník TipCars Pražského Rallysprintu byl vůbec nejobtížnějším v historii. Díky sněhu, který se snesl na hlavní město uprostřed pracovního týdne se jednalo o velmi zajímavou podívanou. Posádky se musely potýkat s velmi kluzkým povrchem sedmi rychlostních zkoušek a hromadami sněhu přesto soutěž po oba dny sledovalo několik desítek tisíc diváků. Páteční večerní souboj na Rošického stadiónu vyhrál švédský účastník seriálu MS Per Gunnar Andersson s půjčenou Škodou Fabií S2000. První ranní sobotní rychlostní zkouška mezi Karlíkem a Roblínem byla pořádnou prověrkou. Teploty hluboko pod nulou (my jsme naměřili -20°C) doprovázené větrem vytvářely na vozovce závěje a ledové plochy. Václav Pech s navigátorem Mirkem Topolánkem třikrát skončili ve sněhu. Naštěstí si jejich Fabie WRC nikdy nesedla "tak říkajíc na břicho" a vždy se jim podařilo pokračovat i přestože se potýkali s problémy převodovky.

TipCars Pražský Rally Sprint 2010Nová rychlostní zkouška mezi obcí Karlík a Roblín se jela celkem dvakrát. Pokaždé ji vyhrál Valoušek. Závod se dále přesunul na dostihové závodiště do Velké Chuchle. Tam na závodníky čekala zasněžená trať, která závodní auta zvedala a vytvářela sněhová mračna snižující viditelnost. Václav Pech se mimo špatně fungující převodovky potýkal s ucpaným chladičem (sněhem). Po exhibici v Chuchli se závod přesunul tradičně na Strahov, kde došlo ke zpoždění startu další rychlostní zkoušky vedoucí ulicemi Strahova. Právě zde čekalo na jezdce nejvíce diváků a ta správná atmosféra. Dokonce počasí se umoudřilo a teploty za doprovodu chvilkového sluníčka vylezly k -7°C. Na trati si diváci poradili dokonce se špatně zaparkovaným automobilem, který odstrkali do bezpečné vzdálenosti z vytyčené závodní trati. Okruh kolem Strahova se jel opět dvakrát. Diváci se dočkali řady parádních kousků. Nejčastěji se mohli kochat z hodin, nárazů do bariér či těsného míjení závodních vozidel po výjezdu ze startu. Několik posádek přišlo o přední či zadní nárazník. Například Blahout jedoucí na Ladě proskočil sněhovou bariéru a divákům přichystal nevídanou podívanou. Na Strahově byl nejrychlejší Martin Semerád jedoucí na Mitsubishi Lancer Evo IX. Finální zkoušku jedoucí se na Rošickém stadiónu vyhrál Vladimír Berger na Subaru Impreza STI. Do cíle se dostalo 28 z 35 posádek. Pražskou trať vyhrála posádka Pech, Topolánek následovaná posádkou Valoušek, Krčmář.

Pražský rallyesprint (7 RZ, 51,8 km):
1. Pech, Topolánek 47:22,5 min.,
2. Valoušek, Krčmář (obě Škoda Fabia WRC) +12,6 s.,
3. P. Andersson, Houšť (Švéd., ČR/Škoda Fabia S2000) +1:18,5 min.,
4. Štajf, Pardubický (Subaru Impreza STI) +2:15,1,
5. Orsák, Babička (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2:26,9,
6. M. Semerád, Ernst +2:52,4,
7. J. Semerád, Flek (obě Mitsubishi Lancer Evo IX) +3:19,8,
8. Triner, Aschová (Škoda Octavia WRC) +3:31,0,
9. Liška, Novotný (Mitsubishi Lancer Evo X) +3:36,1,
10. Tlusťák, Tomeček (Škoda Fabia S2000) +3:38,3.



"výkonu není nikdy dost..."
1/692/693/694/695/696/697/698/699/6910/6911/6912/6913/6914/6915/6916/6917/6918/6919/6920/6921/6922/6923/6924/6925/6926/6927/6928/6929/6930/6931/6932/6933/6934/6935/6936/6937/6938/6939/6940/6941/6942/6943/6944/6945/6946/6947/6948/6949/6950/6951/6952/6953/6954/6955/6956/6957/6958/6959/6960/6961/6962/6963/6964/6965/6966/6967/6968/6969/69


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora