Toyota Avensis - jaká je třetí generace z bazaru?

Ojetá třetí generace umí být spolehlivou ojetinou, je třeba ale správně vybrat motorizaci a nehledat liftback, který se v této generaci nevyráběl.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Toyota Avensis

DOTAZ: Dobrý den, rádi bychom koupili starší rodinný kombík s benzínovým motorem. Podle našich informací bychom neměli udělat chybu v případě avensisu. Můžete nám náš názor potvrdit? Na auto máme cca 350 tis. Kč.


ODPOVĚĎ: Avensis třetí generace se začal vyrábět na přelomu let 2008/2009. Už od začátku byly k dispozici pouze dvě karosářské verze - sedan a kombi. Mezi ojetinami jsou zastoupeny tři benzínové motory. Nejslabší jednašestka Valvematic s výkonem 97 kW splňovala roli modelu "cena od". Jde však o spolehlivý a nepříliš žíznivý motor. Mou osobní volbou by však byl druhý benzínový motor v nabídce, a to 1,8 Valvematic (108 kW), který jede o poznání lépe a spotřeba je obdobná. Jen škoda, že v nabídce tuzemských bazarů je výběr velmi malý, pokud si chcete kromě motorizace vybírat i karoserii, nebo dokonce výbavu, směřujte svůj zájem o ojetinu mimo ČR. Třetím benzínovým motorem v nabídce je nejsilnější dvoulitr s výkonem 112 kW. Dle majitelů však bere o poznání více, než je jeho udávaná spotřeba.

Pokud se podíváme na nabídku dieselů, zde se nabízely také tři verze. Základní dvoulitr D-4D má výkon 93kW a pokud bych měl vybrat naftu, padla by má volba právě na tento. Oproti motoru z předchozí generace má tento lépe vyřešené vstřikování i koncepci EGR ventilů. Navíc je úspornější, než zbylé dva silnější motory s vyšším objemem. Konkrétně jde o 2,2 D-4D (110 kW) a 2,2 D-CAT (130 kW). Ty jezdí klidně i za osm litrů (speciálně D-CAT), jsou těžší, což neprospívá ani přední nápravě, ani jízdním vlastnostem. Ještě obecně k dieselům: i když nejsem jejich zastánce (ani před aférou dieselgate :-)), zde musím konstruktéry od Toyoty pochválit. Vznětové motory zde netrpí žádnými opakujícími se závadami, které by odrovnaly vaši peněženku. Volte je ale jen při nájezdech nad 20 tis. km za rok.

Nyní podrobněji k vašemu dotazu. Pokud jste nastínil, že hledáte kombi, nebude vám vadit (jako vadí velké skupině jiných zájemců) absence liftbacku. Za mne opravdu velká škoda, protože sedany jsou pro rodinu nepoužitelné díky omezenému vstupnímu otvoru zavazadelníku a ve variantách kombi není zas takový výběr. Za vašich 350 tis. kč bych doporučil auto kolem roku výroby 2012 s výše doporučenými motorizacemi. Na Tipcars.com samozřejmě převažují diesely, zhruba čtvrtinu pak tvoří nabídka benzínových motorů.

Před koupí zkontrolujte kromě ostatních věcí i stav karoserie, speciálně u kombíku se zaměřte na korozi pátých dveří. Podívejte se také na stav destiček a kotoučů - mnoho nevydrží hlavně ty na přední nápravě. Na podvozku žádné podpásovky nečekejte, je odolný. Stejně tak elektroinstalace i ve vyšších výbavách prozatím nijak nezlobí. Celkově tedy tuto generaci hodnotím pozitivně. Přeji šťastnou ruku při výběru.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora