Veterán Tip – krásné piáno za 155 tisíc

Už ve své době byl Mercedes-Benz třídy E s označením W123 pojem a dnes je poměrně vyhledávaným autem na víkendy. Nejvíce pochopitelně lákají kupé, dnes tu ale máme tip pro ty, kteří mají rádi praktická auta – kombi ve velmi zachovalém stavu s nesmrtelným dieselovým motorem.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Mercedes-Benz 123

Náš kousek vyjel z bran výrobního závodu v roce 1979, tedy před 36 lety. Jedná se o právoplatného veterána, kterému byste však jeho věk rozhodně nehádali. Za svůj velmi dobrý stav vděčí předchozímu majiteli, který „piánu“ dopřál částečnou renovaci karoserie. Pokud se oprava skutečně týkala pouze karoserie, s vozem se muselo až dosud zacházet velmi slušně, jelikož krásný a neponičený je také interiér. Na zadních sedadlech jako by snad nikdy nikdo neseděl a v obřím zavazadlovém prostoru o objemu 523 litrů se toho také moc neodvezlo.

Mercedes-Benz W123 kombi I na dnešní dobu má vnitřek poměrně hezký design, najdete zde vše potřebné, tedy pochopitelně až na vymoženosti moderní doby, jako je klimatizace, různé asistenční systémy nebo parkovací kamery. Přístrojový štít je jednoduchý, ručičkové budíky zobrazují to nejnutnější, najdete zde dokonce i tlakoměr motorového oleje, což je u osobních vozů spíše raritou.

Mercedes-Benz W123 kombi Že je vůz ve velmi dobrém stavu, dokládá i stav tachometru – najeto necelých 92 tis. km. Jestli se jedná o originální hodnotu, legendární čtyřválcový diesel o objemu 2,4 litru není snad ani zajetý. Absolutně spolehlivá strojovna vybavená řadovým a plně mechanickým vstřikovacím čerpadlem přitom při slušném zacházení neměla problém najet přes milion kilometrů a rozhodně to nebývalo výjimkou. Nemusíte mít obavy o žádné filtry pevných částic, EGR ventily či snad vstřikovače Common-Railu, motor je schopný jet prakticky na jakoukoliv naftu (a nejen na ni).

Na dnešní poměry se řadí pouze čtyřstupňovou převodovkou, která ale plně dostačuje, motor táhne prakticky stejně u volnoběhu jako u maximálních otáček, síly na rozdávání však nemá. Oproti ostatním karosářským verzí mělo kombi ve výbavě hydropneumaticky ovládanou regulaci světlé výšky, zajišťující pohodlné cestování i v plně naloženém voze – jestli však po letech funguje, lze jen odhadovat.

Sečteno podtrženo, máme tu velmi pěkného veterána s téměř neprůstřelnou motorizací, který by téměř jistě zvládl i běžný provoz. Auto, které neobtěžuje moderními technologiemi, nedělá samo nic, co nechcete a jeho ovládání je plně ve vašich rukou. Nenabídne sice tolik komfortu a bezpečnosti jako dnešní moderní vozy, na druhou stranu je však vidět, že auto téměř čtyřicet let staré má i v dnešní době co nabídnout.

Vybraný kus prodává DENAR spol. s r.o. v Kosmonosích za cenu 155.000 Kč. Prohlédnout si jej můžete v přiložené fotogalerii.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"
1/112/113/114/115/116/117/118/119/1110/1111/11


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora