Volkswagen Golf III 1,9 TDI - jezdí i po patnácti letech

Auto vyrobené roku 1994 jsem zakoupil v listopadu 2005 za 68 000 Kč. Cena byla nižší než u jiných srovnatelných vozů v té době, ale bylo jasné proč. Stav vozu neodpovídal počtu najetých km dle tachometru (135 000km), což ale je v ČR naprosto normální.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Golf
Značka:Volkswagen
Model:Golf III
Typ:Golf III 1,9 TDi
Bližší označení:Variant
Karoserie:kombi
Obsah motoru:1896
Palivo:nafta
Rok výroby:1994
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:130 000
Najeto km nyní:180 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:3 roky
Průměrná spotřeba:max. 5 l/100 km
Poruchy:občasné poruchy elektroinstalace (dálkové ovládaní, kontakty)
Předchozí vozidlo:Škoda Favorit 136L
Motorově byl bez problémů, na voze byly nové tlumiče a nová váha vzduchu Pierburg, nutná byla výměna čelního skla, pak klasicky olej + filtr a další kapaliny. Spotřeba udávaná prodávajícím 5 l na 100 km, minimum bylo asi 4,2 l. Veškeré vnitřní části byly funkční, rozpadlá byla jen zavírací přihrádka před spolujezdcem. Funkční bylo tedy ABS, střešní okno/šíbr i elektricky ovládaná zrcátka, manuální nastavení sedadel i pásů, vše svítilo a blikalo, jak má. Jediné, co jsem doposud nezkoušel, byl airbag :).

Vlastníte vůz značky Volkswagen? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Vadila mi bílá barva, na které byly místy vidět rozstřiky (kolem klik dveří), ale i ta hrála roli při ceně. Prvních 1 000km bylo ujeto záhy, spotřeba udávaná majitelem byla skutečně nízká, nad 5 l/100 km jsem se nedostal. Motor byl nicméně hodně hlučný (srovnáváno jak s octavií TDI 1. i 2. generace, tak s mým původním favoritem), ve volnoběžných otáčkách byly cítit vibrace, palubovka ovšem na rozdíl od Škody Favorit nevydávala zvuky žádné. Po 50 tisících ujetých km již vibruje taky.

Opravy a závady + ceny ND
Po ujetí prvních 2 000 km, asi v prosinci 2005, na mne začala blikat kontrolka stavu chladicí kapaliny, souběžně s tím i její teplota při jízdě prudce rostla. Chyba byla ve vodní pumpě, její výměna stála včetně nové kapaliny a "seštelování" motoru 3 000 Kč. Stejnou částku jsem dal za výměnu poškozeného čelního skla, žádné čachry s pojišťovnou a odlétajícím štěrkem, cena byla přiměřená za lehce tónované sklo.
V průběhu jara jsem objednal nové letní pneu, 2x nové pirelli dopředu a 2x dozadu starší micheliny 185ky včetně 4 nových disků, celé za 6 000kč. Zimní matadory 175ky byly uloženy a nasazeny až nedávno před zimou. V TP jsou oba rozměry povoleny, šly by tam i 195ky, ale přišlo mi to zbytečné, rozdíl je sice znát, na zimních auto v zatáčkách trochu plave, ale až tak od 120 km/h, takže pro mne to význam moc nemá.
Další kontrolka, se kterou jsem se na jaře seznámil, bylo upozornění, že mám málo brzdové kapaliny - svítilo to jako ruční brzda, ale méně výrazně. Dolito a odstraněno. Větší investice na mne čekala po letošním dubnovém výletu na Moravu, kde silnice totálně odrovnaly můj podvozek, čepy a i ložisko v předním kole. Objednal jsem náhradní díly z autorizovaného servisu, cena byla celkem 6 000 Kč. V té době jsem měl najeto cca 10 000 km.
V létě přišla závada v podobě shořelého motorku ventilátoru, takže jsem v autě jako idiot v dešti leštil čelní i boční skla. Motorek stál 500 Kč – z vrakoviště z golfu z roku 1996, teď funguje na 4. stupeň a ani ho neslyším.
Poté se rozlomila část spínací skříňky, takže klíčem jsem otočil, elektrika fungovala, ale nestartovalo to. Oprava stála 1 000 korun. To mne zachránil kamarád, v autorizovaném servisu VW si za to řekli 5 000 Kč bez práce, s tím že to bude 14 dní trvat, dotyčný kamarád to opravil šroubovákem a vrtačkou za 45 minut na parkovišti před tím servisem. Auto jsem tam nechal odtáhnout zdarma díky povinnému ručení, čekal jsem jen asi 20 minut, nabídnut mi byl i náhradní vůz, což jsem ale nepotřeboval.
Pro jistotu jsem nechal opravit i přední část výfuku, která praskla a smrad nafty pronikal do kabiny, cena 1 500 Kč. Pak vše sloužilo, jak má, asi po 17 000 km začalo auto při zatížení či přidání plynu kouřit, závada byla odhalena v prasklých trubkách vedoucích k turbu, oprava vyšla na další tisícovku a vše bylo opět v normálu.
Prozatím poslední investice je za 15 000 Kč, kdy byly vyměněny oba řemeny, kladky, zadřený napínák a řemenice, která již byla hodně vymletá. Dále se měnil olej, olejový filtr a kapalina do chladiče. Auto teď šlape jako hodinky. Spotřeba je již udávaných 5 l/100 km, přičemž kolísá podle zatížení. Na autu jsem za rok najel 20 000 km, převážnou většinu ve městech a po silnicích 2. a 3. třídy. Auto jezdí buď ve 2 lidech, nebo plné, a to včetně kufru, to si pak vezme lehce nad 5 l. Olej to nežere vůbec, nicméně se mi ztrácí chladicí kapalina, nutné je dolévat asi 2 dcl na 1000 km. Protože auto vůbec nekouří, na vodě mastné skvrny nejsou ani pod víčkem není mazut, asi mi někde ukapává.

Březen 2007, auto má najeto 25 000 km od koupě, zatím šlape, ani chladicí kapalina se neztrácí. Zakoupena nová autobaterie VARTA bezúdržbová gelová za 2 400 Kč. Po řádném dobití je již vše OK, nicméně už si hlídám, abych po startu ujel alespoň pár km, moje krátké městské vyjížďky a neustálé zhasínání a startování motoru v mrazu baterku původní odrovnalo.
Květen 2007, auto má najeto 30 000 km od koupě, byla vyměněna spojka, zkontrolováno řízení, brzdy, a protože nefunguje ABS, bude ještě nutné vyměnit pravý přední snímač otáček. Cena opravy 12 000 Kč.
Červen 2007, podařilo se mi roztrhnout si pravou zadní gumu, neopravitelná, vyzkoušel jsem si jízdu po neplnohodnotné rezervě (asi 400 km najeto a úplně bez problémů), koupeny byly dvě zánovní micheliny za 800 Kč/kus.
Srpen 2007, najeto asi 33 000 km. Přestává fungovat reproduktor ve dveřích řidiče – zkorodované kontakty, jinak vše běží tak, jak má, kapalina se neztrácí, spotřeba stále cca 5 l/100 km, je téměř jedno, jakým stylem jízdy se jede. Zakoupeno nové autorádio PANASONIC, staré Roadstar už nenaladilo ani žádnou stanici.
Září 2007, auto dostává před zimou nový olej, dolívá se olej do serva, je zkontrolován podvozek a zakoupen snímač otáček na pravé přední kolo, což by mělo obnovit funkci ABS, které přestalo někdy kdysi fungovat. Kdy, to nevím, protože mne při brzdění sepnulo asi měsíc po zakoupení a pak už jsem tak "na krev" nebrzdil.
Duben 2008, auto dostává další injekci ve formě nového výfuku (4 500 Kč), starý byl děravý a hlavně na autu neměl být. Porouchal se alarm a protože má golf zatavené zámky na dveřích a lézt kufrem do auta mne nebavilo, dalších 1 500 Kč za opravu/výměnu alarmu s imobilizérem. Za dalších 800 Kč se zkontrolovaly brzdy a opravily špatné kontakty u zadního světla, díky nimž jsem mohl blikat jen bez světel a nohy na brzdě.
Červenec 2008, auto spolehlivě absolvuje dovolenou, spotřeba s úplně naloženým kufrem (po střechu) a 4 lidmi 4,5 l/100 km. Dalším výdajem je za 4 000 Kč STK a měření emisí, spojené s výměnou oleje, filtru, seřízením geometrie po výměně čepů atd.

Celkové výdaje za necelé tři roky provozu: cca 66 000 Kč včetně pneumatik, disků a autorádia, ujeto je 50 000 km.

KladyZápory
vnitřní prostor reznoucí karoserie
spotřeba dieselu rychle se sjíždějící pneu
snadná dostupnost dílů hlučný motor
spolehlivost (dojede vždy) vibrace
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
4
design
4
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
1
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
1
řazení
4
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
1
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
2.07
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/22/2


nahoru

kontakt - na�i partne�i - pr�ce s cookies - mobiln� verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technickďż˝ podpora