Volkswagen Golf R32 - poslední úder

Pátá generace Golfu je pomalinku na odchodu, přesto právě teď zažívá díky slevám zlaté časy. Komu nestačil běžný Golf, mohl sáhnout po třech ostřejších verzích. Nám se do rukou dostala ta nejostřejší. Jak dopadla?
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf R32 - pridPřídomek GTI, značící ostřejší verzi, se u Golfu objevil již v roce 1976. Tenkrát stačila ještě lehkému Golfu pro šťavnaté svezení zážehová šestnáctistovka, což je dnes nepředstavitelná kombinace. Nárůst hmotnosti si časem žádal stále silnější agregáty. V roce 2002 se Golf čtvrté generace dočkal šestiválce o objemu 3,2 litru, který byl navíc spojen s pohonem všech kol a nesl označení R32. Dnes se podíváme na jeho pátou generaci. Importér ostrou verzi stále nabízí, ale čekací doby se pohybují v řádu 10-12 týdnů. Zatím žádné zprávy nehovoří o jeho reinkarnaci v šesté generaci. Proto dnešní test potěší spíše zájemce o ojetý vůz, než řidiče prahnoucí po "fungl" novém voze s magickým nápisem R32.

Karoserie: nenápadnost

Volkswagen Golf R32 - bokSnížená světlá výška, velká kola, agresivní výraz, to jsou hlavní zbraně a odlišnosti Golfu R32 od běžných verzí. Přední maska ukrývá označení R32 a je zdobena pořádnou porcí chromu. Z bočního profilu upoutají zrak velká kola a zasvěcení si všimnou nižší světlé výšky. Největší rozdíl verze R32 ukrývá v zadních partiích. Dvě mohutné koncovky výfukové soustavy jsou umístěny uprostřed vozu, což je hlavním poznávacím znamení šestiválcové verze. Slabší čtyřválcové GTI má dvě koncovky výfuku vyústěné po levé straně.

Interiér: trochu koření, prosím

Volkswagen Golf R32Po otevření dveří a zkušenostech s ostatními ostrými konkurenty bude řidič nucen přemýšlet, zda vůbec sedí v té nejostřejší verzi. Interiér připomíná vyjma předních sedadel spíše rodinný hatchback, než ostrou hračku. V kabině potěší zejména již zmíněné skořepinové sedadla značky Recaro, příjemně tvarovaný volant a nějaké ty hliníkové doplňky. A tím výčet odlišností od sériových verzí končí. Přední sedadla budou většině řidičů maximálně vyhovovat. Osoby hubenější, až útlé, musí počítat s tím, že v sedadle budou plavat. Cestující na zadních sedadlech jsou odkázáni na pozorování vysokých předních sedadel potažený lesklým plastem. Přední sedadla navíc nelze úplně poklopit.

Motor: jako zvon

Volkswagen Golf R32 - motorOtočení klíčku v zapalovací skříňce je doprovázeno hlubokým basovým projevem. Šestiválec ožije, přičemž posádka má pocit, že si něco brumlá pod vousy za doprovodu dunění. Šestiválec svým zvukovým projevem informuje okolí o své síle a slabším povahám může nahánět hrůzu. Při akceleraci je posádka obklopena produkovaným zvukem. Ještě lépe na tom jsou ostatní účastníci dopravního provozu. Při testech se mi doopravdy často nestává, abych raději stál na kraji vozovky a nechal kolem sebe vůz několikrát projíždět a nutil řidiče k opětovným ostrým rozjezdům. Poslouchat bojovné melodie linoucí se z výfukové soustavy je prostě zážitek. Golf R32 umí v této disciplíně zabodovat a stává se tak pro kolemjdoucí zajímavou atrakcí.

(+) zvuk
(+) spotřeba
(+) tah od nízkých otáček

TIP: Volkswagen Golf R32 v testu spotřeby 

Jízdní vlastnosti: zábavný, ale ne moc

Volkswagen Golf R32 - jizdaVerze GTI je o téměř dva metráky lehčí a zatáčkovitým terénem se hravě proplétá. Oproti tomu R32 působí o něco těžkopádněji a vyžaduje hrubší zacházení. Těžší motor na přídi může za nedotáčivost, a tak často vypomáhá pohon všech kol se spojkou Haldex. Subjektivně mi R32 přijde i přes snížený podvozek o 20 mm oproti verzi GTI a vyšším výkonem o chloupek pomalejší /v zatáčkovitém terénu/. Jeho doménou jsou rychlé úseky a dálnice, kde dokáže uhánět téměř "dvě-stě-padesátkou" a při dvoustovce stále ochotně zrychluje. Produkovaný zvuk dokáže řidiči rozbušit srdce a vyprodukovat notnou dávku adrenalinu. Zrychlení na stovku zvládá za 6,2 sekund.

Volkswagen Golf R32 - jizdaPřipojitelnému pohonu zadních kol osobně nemohu stále přijít na chuť. U Golfu však klady připojitelného pohonu převyšují nad zápory. Spojka Haldex pomáhá rozdělit produkovaný výkon a zabraňuje nechtěnému prokluzu předních kol, například za zhoršených adhezních podmínek. R32 se nezalekne deště ani sněhu. A to je dobře. Z R32 se tak stává každodenně využitelný vůz. Problém ovšem může nastat při velmi ostré jízdě, kdy například na suchém asfaltu v zatáčce začnou přední kola ztrácet adhezi a připojí se zadní kola. V ten okamžik se mění trakční vlastnosti a Golf dovede v zatáčce utáhnout stopu, přičemž řidič může být vylekán. Proto doporučuji R32 nejprve pořádně vyzkoušet na volné ploše.

(+) brzdy
(+) přesné řízení
(+) jízdní vlastnosti a stále přijatelný komfort cestování

Závěr: takový "normálně nenormální" Golf

Volkswagen Golf R32 - bokozadChcete-li na sebe strhávat pozornost a přitom vlastnit silný "hothatch" vybavený převodovkou DSG, je Golf R32 vhodným kandidátem. Jeho útočištěm bude městský bulvár, kde díky zvukovému projevu uhrane nejednoho chodce, přičemž umí excelovat dokonce na dálnici, kde má i při vysokých rychlostech síly na rozdávání. Navíc připojitelný pohon všech kol se stará o celoroční využití. Golf R32 u mě ztrácí body "obyčejností" v interiéru, vyšší hmotností a nadsazenou pořizovací cenou. Na námi testovaný kousek by totiž sotva stačil jeden milion korun.

Vůz pro test byl zapůjčen z programu "auto-plus". logo auto-plus

 



hodnocení
brzdy
1
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
1
prostornost
2
pružnost motoru
1
řazení
1
řízení
1
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
1.57
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).
3D prezentace
technický popis
karoserie
typhatchback
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4 246
šířka (mm)1 759
výška (mm)1 498
rozvor (mm)2 578
rozchod kol vpředu (mm)1 513
rozchod kol vzadu (mm)1 515
provozní hmotnost (kg)1 604
maximální hmotnost (kg)2 100
počet míst (os.)5
objem zavazadlového prostoru (l)350/ 1 305
motor
typzážehový
počet válců6
zdvihový objem (ccm)3 189
max. výkon kw (k)/ot./min.184 (250) / 6 300
max. kroutící moment nm/ot./min.320 / 2 800 - 3 000
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s6,2
max. rychlost (km/h)248
spotřeba
město13,1
mimo město7,7
kombinovaná9,7
co2 (g/km)231
převodovka
typ převodovkyautomatická DSG
počet rychlostních stupňů6
palivová soustava
palivoNatural 98
objem nádrže (l)55
přenos hnací síly
pohonpředních kol
pneumatiky a ráfky
pneumatiky225 / 40 R18
ráfky7 1/2J x 18
cena
cena nejlevnější verze v základní motorizaci (kč)927.800
cena testovaného vozu bez příplatkové výbavy (kč)992.000 (DSG)
celková cena testovaného vozu (kč)1.132.700


"výkonu není nikdy dost..."
související testy

VIDEOTEST: Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion (2014)
V rámci naší spolupráce s českým online magazínem autoweb.cz vám dnes přinášíme redakční videotest Volkswagenu Golf s motorem 1.6 TDI v úsporné verzi BlueMotion. Za kolik a jak tento šetřílek jezdí?
VIDEOTEST: Volkswagen Golf GTI
V rámci naší spolupráce s českým online magazínem autoweb.cz vám dnes přinášíme redakční videotest Volkswagenu Golf GTI. Jak jezdí ostrý golf sedmé generace?


1/542/543/544/545/546/547/548/549/5410/5411/5412/5413/5414/5415/5416/5417/5418/5419/5420/5421/5422/5423/5424/5425/5426/5427/5428/5429/5430/5431/5432/5433/5434/5435/5436/5437/5438/5439/5440/5441/5442/5443/5444/5445/5446/5447/5448/5449/5450/5451/5452/5453/5454/54


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora