Volkswagen Passat B4

Auto jsem vybíral od ledna a stále jsem se nemohl rozhoupat a koupil ho v říjnu. Chtěl jsem něco s nízkou spotřebou a slušnou výbavou, ročně najedu cca 20 000 km.
hodnocení článku 5.0 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Passat
Značka:Volkswagen
Model:Passat
Typ:B4
Bližší označení:Variant
Karoserie:kombi, VAN, MPV, SUV
Obsah motoru:1898
Palivo:nafta
Rok výroby:1995
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:186 000
Najeto km nyní:188 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:1 měsíc
Průměrná spotřeba:4,5
Poruchy:Byl nyní v servisu: rozvody, olej, vadné servo, tlumiče a zimní gumy, dohromady cca 20 000 Kč
Předchozí vozidlo:Škoda Forman
Toto auto nevlastním zas tak dlouhou dobu, ale 2 000 km jsem s ním najel. Auto jsem vybíral od ledna a stále jsem se nemohl rozhoupat a koupil ho v říjnu. Chtěl jsem si ho nechat dovézt z Německa, ceny a stav tam byly lepší, ale firma, co to měla dovézt, měla praxi: přivézt a stočit každé auto, z 300 000 na fabii či octavii na 120 000, někdy i 80 000. Ceny u nich pak byly stejné jako všude jinde, někdy přišli z AAA a koupili 20 aut a šup s nimi k sobě.

Vlastníte vůz značky Volkswagen? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Předtím jsem měl Škodu Forman 1.3 LPG, auto bylo prostorné, provoz levný, ale komfort jízdy nic moc. 130 km/h bylo na hranici možností a bezpečnost pasivní i aktivní žádná. Jednou do mě vrazila octavia, ona měla poškrábaný nárazník a já celý zadek mimo, tak bylo rozhodnuto.
Chtěl jsem něco s nízkou spotřebou a slušnou výbavou, ročně najedu cca 20 000 km. Zde jsem byl na internetu každý den a četl a četl - vše. Jsem vysoký 195 cm, takže např. clio mi bylo opravdu malé. Z okolí mi říkali, že passat je hodně spolehlivý, tak jsem si jednoho vyhlídl (tmavě zelená metalíza, 2x airbag, dálkový centrál, alarm, automatická klimatizace, posilovač řízení, palubní počítač, zamykání řadicí páky a hlavně motor 1.9 TDI, který zaplať pánbůh jede, jak má, a není nikde slyšet). Nyní mi ho vrací ze servisu, do kterého jsem ho dal na kontrolu po koupi - nejdůležitější je pro mne bezpečnost. Muselo se doladit řízení a podvozek, na tachometru to má 188 000, ale volat je osahaný asi více, ale celkově je v pěkném stavu; opravit servo, na které jsem dostal 4 000 slevu v bazaru, o 1 000 se mi prodražilo; nové tlumiče, rozvody, náplně a čepy. Dohromady 20 000 Kč. Teď mi v servisu říkají, že mám tak na 3-4 roky pokoj a budu lít jen naftu a olej. Snažím se tomu věřit...
Do auta se vejdu krásně a prostornost je královská. Když mám sedačku řidiče posunutou úplně dozadu, tak za mnou lidé stále sedí slušně. Sedačky jsou pohodlné, boční vedení by mohlo být lepší. Jízda s ním je krásná, stačí šlápnout a auto vystřelí, i když má skoro 2 tuny. Předpisy se snažím dodržovat a raději nespěchám, mimo dálnice od 90 - 100 km/h a na dálnici 130 km/h, v zimě nechci více riskovat, v létě chci vyzkoušet aspoň 150 km/h, ale není kam spěchat, hlavní je nikoho neohrozit! Kufr je obrovský a pokud jedu plný, tak ho využiju a ještě můžu zatáhnout roletku.
Průměrná spotřeba se mi ustálila dle palubního počítače na 4,5 litrech. Když na to nešlapu vůbec a jedu rovně, tak 3,9 a z kopce někdy na volnoběh 2,9! Když to táhnu na dvojku 50-60 km/h do kopce, tak 5,5 a při plném naložení do 6,5 l, pokud je to dle počítače pravda. To posoudit nemohu, ale tankovat nemusím tolik a často, i kdyby trochu více, tak to jde. Jelikož to má nádrž na 70 litrů a nemá (!) zamykání nádrže, tak tam plnou netankuji, takže vyzkoušet doplnit plnou, něco ujet a doplnit jsem zatím nezkoušel.
Co bych vytknul: ventilace by mohla mít větší sílu, když jsem na formanu pustil naplno, tak to bylo silnější než na passatu, takže při zamlžení to zmizí pomaleji a zadní sklo musím stírat zevnitř utěrkou. Jinak klima topí hezky a je to dost pohodlné. Parkování v Praze s takovým autem opravdu není jednoduché, ale jinak jezdím na vesnici a tam to neřeším. Trochu mě zaskočily brzdy - asi jak je auto těžké, tak na formanu se nemuselo tolik šlapat a brzdil rychleji.
Určitě později doplním, jak se mi jelo - za půl roku či rok - a věřím, že nic hrozného to nebude. Nové auto se mi kupovat nechtělo, ani jsem tolik neměl. Tento passat mě vyšel na 75 000 + 20 000 za servis.
Držím všem palce při cestách a dobře dojeďte.
KladyZápory
Spotřeba Brzdy
Pružnost motoru Měkké sedačky
Prostornost Povinné ručení a havarijní
Jízdní komfort Parkování
Výbava  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
3
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
1
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
1
řazení
2
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
1
výhled z vozu
1
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.64
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - na�i partne�i - pr�ce s cookies - mobiln� verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technickďż˝ podpora