VW Passat 1,9 TDI - co způsobuje vibrace automobilu?

Když motor držím na třetí převodový stupeň v 1800 ot/min a sešlápnu plyn, auto sice zabere, ale celé zavibruje.
hodnocení článku 4.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
Autor dotazu:Jarda
Značka, model:Volkswagen Passat 3C
Bližší označení:1.9 TDI
Rok výroby:12/2005
Palivo:Nafta
Výkon v kW:77 čip na 96
Kód motoru:BKC
Popis závady:Dobrý den.Mám dotaz,koupil jsem si VW Passat 1.9 TDI 77Kw a nechal ho odborně nachipovat.Nyní se mi projevila taková zvláštnost.Když motor držím na třetí převodový stupeň v 1800 ot/min a sešlápnu plyn,auto zabere a celé zavibruje,od 2200 ot/min pak vibrace přestanou.To samé mi dělá i na čtvrtý převodový stupeň.Ale pouze pokud sešlápnu plyn k podlaze,když přidávám pozvolna auto je v klidu,bez vibrací. Vibrace bych přirovnal k jízdě po dlažebních kostkách.Auto má najeto 120 000Km poctivý servis.

Může to být setrvačníkem, o kterém jste se tu zmiňoval??Ale proč to dělá puze na 3 a 4 převodový stupeň a pouze v rozmezí 500 ot/min. ??
Kód chyby určené na diagnostice: 
Typ diagnostického přístroje: 
Kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: 


Odpověď: Tento typ závady není až tak neobvyklý. Projevuje se hlavně u novějších typů automobilů, které mají složitější spojkový mechanizmus. Spojka u automobilu přenáší čím dál větší kroutící moment, který musí být přenášen plynule, ne trhavě. K tomu slouží podle typů spojek jednotlivé tlumící prvky. Může to být pryž, ocelové pružiny nebo nějaké předpružené plechy, které slouží jako listová pružina u automobilů. Pokud se nám tyto tlumící a zároveň pružící díly nějak poškodí, vzniká tato závada. Auto pak vibruje a nebo se trhavě rozjíždí. Důsledků může být několik. Jedno je asi jasné, jde o závadu, která vznikla důsledkem poškozeného dílu, který se otáčí tzn. spojka nebo poloosa. Co se týče poloosy tak to je asi první věc, na kterou bych se podíval a na co bych se zaměřil. Je to díl, který vidíte, aniž by jste něco musel rozebírat. Vzpomínám si, že se mi stalo u jednoho Citroenu r.v. 2007, že v určitých otáčkách se jemně chvěl. Bylo to zvláštní vzhledem k tomu, že auto mělo najeto cca 25000 km. Po důsledné kontrole v originál servise zjistili, že je křivá poloosa, která způsobovala toto chvění.

odstranění zavady spojky: pokud vyloučíme závadu poloosy, tak bych se určitě podíval na spojku. Pokud bude poškozená tak jediné jakým způsobem odstranit závadu je výměna celé spojky. Může tam být dvouhmotnostní setrvačník, tam je cena cca 20 000 Kč za neoriginál a nebo náhrada, sada komplet spojky tzn. přítlačný kotouč, lamela, ložisko a tam je cena cca 8 500 Kč.

odstranění závady poloosy: jediné jak odstranit vybrace poloosy je její výměna. Bohužel podle mých zdrojů se jako neoriginál dělají jen klouby, čímž závadu neodstraníte. Celá poloosa je k dispozici jen jako originál díl a tam odhaduji cenu přes 10 000 Kč.





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora