BMW 525 tds: na co dát pozor?

Zajímalo by mě, na co si dát u toho modelu při koupi pozor a zda zvolit jinou variantu motoru.
PORADNA, 29.06.10 | 00:00
hodnocení článku 3.7 b / 6x
vaše hodnocení: 0 b.
Autor dotazu:M
Značka, model:BMW Řada 5
Bližší označení:525 TDS
Rok výroby:1997
Palivo:nafta
Výkon v kW:105 kW
Kód motoru:hguz
Popis závady:Dobry den zajimalo by me na co si dat u toho modelu pri koupi pozor a zda zvolit jinou variantu motoru dekuji
Kód chyby určené na diagnostice: 
Typ diagnostického přístroje: 
Kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: 

Odpověď: Vámi zvolený turbodiesel mnoho motoristů odsuzuje, aniž by o něm věděli více. Jde o agregát vybavený turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu, který si získal punc prvního sportovního dieselu. Premiéru měl počátkem devadesátých let v pětkovém BMW E34, následně se dostal do trojky E36 i další generace BMW 5 pod označením E39. V průběhu výroby byl motor vylepšován, zlepšilo se chlazení a změnil přesný objem z 2498 cm3 na 2503 cm3. Životopis této pohonné jednotky ale sahá až do roku 1989. Tehdy byl uveden turbodiesel 2.5 td/85 kW (nemá mezichladič stlačeného vzduchu) z něhož verze tds vychází.
Z počátku výroby se „té-dé-eso“ potýkalo s praskáním hlavy motoru. K tomu stále může docházet, pokud se řidič k pohonné jednotce nechová správně. Vždy než se začně plně využívat potenciál agregátu, je nutné jej nejprve zahřát na provozní teplotu. Tu nepoznáte podle teploty chladicí kapaliny, rozhodující je zahřátí motorového oleje. Proto je nutné prvních asi patnáct kilometrů jet s lehkou nohou. Pokud se chcete vyhnout problémům s turbem, je dobré nechat motor po dojetí chvilku vydýchat – tedy nechat běžet na volnoběh, aby se ochladilo turbo. Pokud se tyto zásady dodržují, pracuje agregát většinou dobře a s příznivou spotřebou.
Při koupi ale věnujte pozornost následujícímu. Objevuje se padání nafty (zavzdušňování palivového systému) vinou vadného řídicího vstřiku. Auto, které delší dobu stálo, pak dlouho startuje. Třeba i 40 sekund, než si nasaje palivo z nádrže. Na vině ale může být i vadné podávací čerpadlo v nádrži. Pokud však auto špatně startuje při teplém motoru, je situace horší. Zde totiž bývá problém s drahým vstřikovacím čerpadlem. Jeho špatný stav také může stát za vyšší spotřebou nafty, stejně jako je tomu v případě vadné váhy vzduchu. U vozů s více jak 200 000 ujetými kilometry není od věci, nechat čerpadlo zrepasovat.
Je-li slyšet klapot z vrchu motoru, jde o zanesená hydraulická zdvihátka ventilů. Ta jsou hlučnější při každém startu, během chvilky se ale vymezí olejem, a pokud jsou v pořádku, musejí ztichnout. Slyšíte-li cvakání zespoda agregátu, které po sešlápnutí pedálu spojky utichne, jde o vůle na dvouhmotovém setrvačníku. Jeho výměna je celkem nákladná, u BMW ale vydrží dost dlouho, takže se další brzké investice nemusíte obávat.
Zajímavou alternativu představuje především silné provedení 530d. Jde o kultivovaný a spolehlivý motor s příznivou spotřebou. Pravým opakem je 520d. Dvoulitrový turbodiesel se nezřídka potýká s vadným turbem, problémy s chlazením či vstřikovacím čerpadlem.



nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist