BMW 525dA - jak slouží po 279 tis. km?

Po dvou letech ježdění s BMW 528i e39 jsem začal pokukovat po novější Řadě 5 e60. Vadila mi malá nabídka benzínových motorů, tak jsem začal zvažovat i diesel.
RECENZE UŽIVATELŮ, 02.04.14 | 00:00
hodnocení článku 3.8 b / 4x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
BMW Řada 5
Značka:BMW
Model:Řada 5
Typ:525dA
Bližší označení:e60
Karoserie:sedan
Objem motoru:2 470
Palivo:nafta
Rok výroby:2004
Typ řazení:automat
Najeto km při koupi:250 000
Najeto km nyní:279 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:10 měsíců
Průměrná spotřeba:8,0 l
Poruchy:FAP, relé žhavení, ostřik xenonu
Předchozí vozidlo:BMW Řada 5
Po dvou letech ježdění s BMW 528i e39 jsem začal pokukovat po novější Řadě 5 e60. Vadila mi malá nabídka benzínovýh motorů, tak jsem začal zvažovat i diesel. Potom jsem se dozvěděl, že známý bude prodávat svoji 525dA a bylo rozhodnuto. Auto měl od dvou let stáří, kdy si ho nechal dovézt z Německa jako dvouleté se 120 tis. km a za dalších 7 let s ním najel jen 130 tis. km, takže jsem auto koupil s 250 tis. km, které jsou poctivé.

SERVIS:
Auto jsem koupil před servisem, takže bylo potřeba výměnit oleje filtrů a vyřešit FAP, který v těchto km vyžaduje obvykle změnu. Po konzultaci s mechanikem jsem se rozhodl pro odstranění FAPu a čip na 150 kW a 480 Nm, nechal jsem udělat celkovou prohlídku auta, výměnu oleje, filtrů. Při prohlídce zjistili, že v dohledné době bude potřeba i výměna předních destiček a pravého čepu řízení (nevím, proč jeden zůstal původní, když zbytek ramen a čepů byl měněný při 230 tis. km). Celý tento servis mě stál asi 15.000 Kč a dál už sem jen jezdil do další výměny oleje, při které jsem vyměnil i jednu výbojku v xenonu a nějaké těsnění na motoru z důvodu prosakování oleje celkem za 3.500 Kč a bylo zjištěno, že je špatné relé žhavení, které stojí 3.000 Kč, ale protože nebylo dopředu objednané, tak jsem ho nevyměnil, protože druhý den jsem auto potřeboval a auto startuje bez problémů i tak, až teprve v -10° C startuje napodruhé.
Blíží se výměna zadních brzd cca za 5.000 Kč originál ATE s menší slevou a čerpadlo ostřikovače xenonu za 500 Kč. Další servis bude za 15 000 km, a to výměna oleje (interval jsem zkrátil z 30 000 km na 20 000 km kvůli doporučení mechanika). Nic dalšího na autě nebylo potřeba dělat a STK jsem prošel na podzim poctivě bez závad. Jinak na autě je původní zadní náprava, vstřiky, čerpadlo i turbo, výfuk. V dnešní době 'kvalitní' nafty a Commnon-Rail vstřikovačů je samozřejmostí přidávat do nafty aditiva.

EXTERIÉR:
Auto bylo garážované a udržované, ale z parkování v podzemních garážích má nějaké menší oděrky. Není na něm ani po 10 letech známka koroze, a to ani vespodu. Designově je podle mě velmi povedené a na 10 let nevypadá, ovšem vím, že vkus má každý odlišný.

INTERIÉR:
V interiéru je znát, že přišla doba šetření a zpracování působí trošku laciněji než u předchozí e39. I po téměř 300 tis. km není volant osahaný, sedačka není prosezená ani potrhaná, ovladače nejsou omakané. Vše je dobře umístěné, aby řidič nemusel nikde hledat. Tlačítek na přístrojové desce ubylo a většina je sdružená v ovladači I-drive, se kterým se dá za chvilku sžít, vše je v menu logicky uspořádané. Nikde nic nedrnčí ani nevrže.
Auto není z nejvybavenějších, ale i tak má: 4xel. okna, 8x airbag, navigaci, dvouzónovou klimu, výškově el. stavitelné sedačky, sklopné zadní sedačky, tempomat, multivolant, dešťový a světelný senzor z xenonů, DTC, DSC, ABS atd.
Řidič i spolujezdec si užívají v autě dostatek místa i pohodlí, a to i při mojí výšce 2 m a 120 kg, nakonec mi nevadí ani snížená střecha kvůli šíbru, což bývá obvykle problém. Vzadu je to s místem na kolena horší, ale kromě MB S-long to je asi všude stejné. Prostor pro hlavu je vzadu dostatečný i pro vyšší lidi. Třetí místo vzadu je opravdu jen nouzové a myslím, že víc jak 50 km by na něm nikdo sedět nechtěl. Cestování může být pohodlné pro 4 lidi ,pokud bude řidič menšího vzrůstu než já, se mnou jen pro 3. Překvapivě prostorným je i kufr, myslím 520 l, což samo o sobě není nic extra, ale rozměry jsou dobře zvolené, horní stěna je vysoko a nakládací otvor je veliký, takže je možné naložit i docela velké kufry nebo krabice.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, auto je pohodlné i na dlouhých cestách. Oproti konkurenci MB E a Audi A6 je BMW sportovněji laděné a je tedy 'tvrdší', což je znát na našich silnicích, ale není to žádné drncání. Hliníková víceprvková náprava vše velmi dobře tlumí a zajišťuje příznivé jízdní vlastnosti. Odhlučnění vnějšího aerodynamického rámusu od kol i motoru je perfektní, takže je ve voze klid i ve vysokých rychlostech.
V zimě se s autem dá bez problémů jezdit i na sněhu, jen to chce nasbírat nějaké zkušenosti se zadním náhonem. Rozložení váhy na nápravy je 50/50 % a u předokolek je to 60/40, takže rozdíl není opravdu nijak velký. Auto má protiprokluzový a stabilizační systém, který oproti předchozí generaci ASC nezasahuje tolik snížením výkonu a zbržděním.
Výhodou je podélně uložený motor, díky tomu je možno dosáhnout optimálního rozložení váhy a velkého rejdu (malý poloměr otáčení oceníte u velkého auta při parkování a proloplétání se městskými uličkami).

MOTOR a PŘEVODOVKA:
Motor je řadový šestiválec 2,5 l o výkonu 130 kW a 400 Nm (po chipu 150 kW a 480 Nm). Převodovka je automatická 6rychlostní s možností sekvenčního řazení.
Motor je tichý a překvapí kultivovaností chodu. Točivý moment je famózní s nástupem při 1 800 ot./min a motor táhne plynule až do 4 000, kdy už převodovka přeřadí i při hodně sešlápnutém plynovém pedálu. Automatická převodovka řadí plynule a bez zbytečného vytáčení nebo podtáčení. Odstupňování převodovky je vhodné spíše na dálnice a dlouhé cesty, na šestý stupeň motor točí 2 000 ot./min při 140 km/h.
Spotřeba na dálnici se pohybuje kolem 6 l (dovolená 1 000 km = dálnice 5,4 l), dlouhodobá činí 8 l, horší je to ovšem ve městě, kde se musí těžké auto pořád rozjíždět a spotřeba v čistě městském provozu je 11-12 l a je tedy znát, že do města není stavěné.


KladyZápory
Motor a převodovka Vyšší pořizovací ceny
Pohodlí Stočené ojetiny
Kvalita Citlivost na špatné vyvážení kol
Design Hodně elektroniky
Ve své třídě finančně méně náročné  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ano



hodnocení
brzdy
2
design
1
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
1
jízdní komfort
1
ovladatelnost
1
prostornost
2
pružnost motoru
1
řazení
1
řízení
1
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
1.38
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/3
2/3
3/3


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist