BMW M4 GTS použije vstřikování vody

Mnichovská automobilka chystá ostré kupé, které má zvládnout běžný provoz i závodní okruhy. Jako první „běžný“ vůz dostane vstřikování vody.
AKTUALITY, 19.08.15 | 12:00
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
BMW M4

BMW se prozatím pochlubilo pouze konceptem, počítá se však se sériovou výrobou vozu, který se od předlohy bude lišit pouze minimálně. Pod kapotou bude posílený řadový šestiválec z modelu M4, konkrétní čísla však výrobce neprozradil. Zato však víme, že novinka použije nedávno představený systém vstřikování vody do motoru. Tato technologie je známá už několik desetiletí, v druhé světové válce ji používala některá bojová letadla ke zvýšení výkonu a zlepšení chlazení.

BMW vstřikování vody Jak to vlastně funguje? V případě BMW se aktuálně jedná o technologii vstřikování přímo do válce. Voda se po vstříknutí do motoru vypaří. Pro její vypaření je nutné velké množství tepla (2,27 MJ/kg), tudíž dojde k výraznému ochlazení, zmenší se její objem a vejde se jí do válce více.

Ochlazení směsi přináší ještě další pozitivum - po stlačení ve válci dosáhne směs nižší teploty, lze ji stlačit více, aniž bychom se museli obávat nežádoucího samovznícení - klepání. Lze zvýšit kompresní poměr z 9,5 na 11,0:1. Na motoru s turbodmychadlem tak lze nastavit ještě vyšší tlak přeplňování bez nutnosti přejít na spalování bohaté směsi. To přináší další zvýšení výkonu. U tříválce od BMW bylo s využitím vstřikování vody zaznamenáno snížení spotřeby o 8 % a zvýšení výkonu až o 10 %. Nižší teplota spalování znamená nižší namáhání válce a vyšší životnost.

Že má voda vstřikovaná do motorů velký potenciál, se BMW snaží mimo jiné ukázat i propracovaností svého řešení. Pokud si myslíte, že budete muset pravidelně kromě benzínu či nafty dolévat také životadárnou kapalinu, jste na omylu. Inženýři použili systém, který zachytává kondenzovanou vodu z klimatizace, které se do zásobníku vejde pět litrů. Podle BMW mimo extrémního zatížení nutnost tankování vody odpadá. Prozatím tuto technologii automobilka testuje v seriálu Moto GP, kde s ní jezdí safety car.

BMW M4 GTS Nové BMW M4 GTS dostane také zadní svítilny z organických elektroluminiscenčních diod (OLED), které mají ve srovnání s běžnými LED diodami lepší svítivost, menší spotřebu elektřiny a také širší vyzařovací úhel. Světlo vyzařované organickými diodami je navíc celoplošné a homogenní, na rozdíl od klasických „ledek“, které svítí bodově.



"na prvním místě je spokojený čtenář"
1/5
2/5
3/5
4/5
5/5


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist