Citroën C5 2.0 HDI - spořivý sedan

Novinka v podobě C5 zavítala do testu spotřeby. Jak dopadla s dieselovým dvoulitrem HDi pod kapotou?
TESTY, 06.10.08 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Citroën C5

Citroën C5 2.0 HDi - pridMotory HDi jsou známy svým kultivovaných chodem a úsporným provozem. Jak na tom bude dvoulitr HDi s výkonem 100 kW v poměrně těžké nové generaci modelu C5? Citroën slibuje kombinovanou průměrnou spotřebu rovných šest litrů. Podaří se nám této hodnoty dosáhnout nebo budeme s šestnáct metráků těžkým sedanem jezdit za vyšší hodnoty? Odpovědí bude tradiční test spotřeby.

stav tachometru před začátkem testu:

11 700 km

 
venkovní teplota:

28-29°C

 
tankované palivo:

motorová nafta

 

Citroën C5 2.0 HDi - tank1Podmínky testu: Ve voze cestoval pouze řidič a zavazadla. Teplota vzduchu se pohybovala mezi 28 až 29°C a doprava v hlavním městě i mimo něj byla celkem plynulá. Na dálnici panoval poměrně řídký provoz. Vůz měl v době testu najeto 11 700 kilometrů a byl obut do letních pneumatik Michelin Primacy HP 225/55 R17. Tankovaným palivem se stala motorová nafta. Tankování probíhalo u stejného stojanu na stejné čerpací stanici, vždy až po okraj nádrže (bylo-li to možné). První okruh byl zajet s vypnutou klimatizací, druhý naopak se zapnutou. Naměřené údaje porovnám závěrem testu s údaji palubního počítače. Podrobný popis trasy naleznete zde.

Citroën C5 2.0 HDI

 

okruh I.

 

okruh II.

 

průměrná spotřeba dle PP na 100 km (l/100 km)

 

5,0

 

9,7

 

cena paliva na 100 km (Kč)*

 

165,00

 

320,10

 
   

dosažený čas (min.)

 

55

 

46

 

průměrná rychlost (km/h)

 

52

 

59

 

ujetá vzdálenost dle PP (km)

 

47

 

47

 
   

mezispotřeba (l/100 km)**

 

6,9 / 5,5

 

10,0 / 9,5

 
* - v přepočtu 33,00 Kč za litr (cena v době testu) ** - spotřeba dle PP v 1/3 a 2/3 trasy (při výjezdu z města a před nájezdem na dálnici)

Citroën C5 2.0 HDi - ppOkruh I. vs. II.: Po dojezdu k čerpací stanici vykázal palubní počítač nového Citroënu C5 průměrnou spotřebu 5,0 l /100 km, což je vzhledem k velikosti automobilu a hmotnosti fantastický výsledek. Druhý ostřeji zajetý okruh znamenal odběr 9,7 l/100 km, což také není nejhorší výsledek. Z výše uvedené tabulky jasně vyplývá, že klidný řidič jedoucí plynule a ekonomicky ušetří na stokilometrové vzdálenosti 4,7 litru paliva, což znamená finanční úsporu cca 155 Kč oproti spěchajícímu řidiči.

Palubní počítač vs. dotankování 

okruh I.

 

okruh II.

 
spotřeba dle PP (l/100km)

5,0

 

9,7

 

spotřeba dle dotankování (l/100km)

 

5,1

 

9,6

 

rozdíl

 

+ 0,1

 

- 0,1

 

Citroën C5 2.0 HDiZávěr: není rozežraný

Během testovacího týdne nás C5 vybavená vznětovým dvoulitrem a šestirychlostí manuálně řazenou převodovkou přesvědčila, že umí být úsporným vozem. Testovací trasu odrážející kombinovaný provoz zajela se spotřebou dokonce o 1,1 l/100 km nižší, než deklaruje sám výrobce. Pokud C5 začnete šlapat na krk, počítejte s odběrem maximálně 12-ti litrů. V závěrečné tabulce uvádíme přehledné srovnání výrobcem prezentovaných hodnot průměrné spotřeby a námi orientačně naměřené spotřeby na základě údajů palubního počítače. Průměrná závěrečná spotřeba po týdenním testu včetně přesunu napříč republikou činila 6,0 l/100 km.

Citroën C5 2.0 HDi

 

spotřeba dle výrobce

 

naměřená spotřeba v testu

 

město: (l/100 km)

 

7,9

 

5,5-8,0

 
mimo město: (l/100 km

4,9

 

4,5

 

kombinace: (l/100km)

 

6,0

 

6,0

 



Autor: Petr Šikl
"výkonu není nikdy dost..."
1/66
2/66
3/66
4/66
5/66
6/66
7/66
8/66
9/66
10/66
11/66
12/66
13/66
14/66
15/66
16/66
17/66
18/66
19/66
20/66
21/66
22/66
23/66
24/66
25/66
26/66
27/66
28/66
29/66
30/66
31/66
32/66
33/66
34/66
35/66
36/66
37/66
38/66
39/66
40/66
41/66
42/66
43/66
44/66
45/66
46/66
47/66
48/66
49/66
50/66
51/66
52/66
53/66
54/66
55/66
56/66
57/66
58/66
59/66
60/66
61/66
62/66
63/66
64/66
65/66
66/66


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist