Citroen C5, Ford Mondeo, nebo Mazda 6?

Dotaz

Dobrý den,prosím Vás o radu. Uvažuji o koupi nového automobilu pro rodinu a požaduji velký zavazadlový prostor, komfort na delší cesty, rozumnou spotřebu a hlavně spolehlivost. Cena by měla být cca do 200tis.(max. 250 tis.). Vyhlídnutu mám tuto trojici: Citroen C5 2.2HDI 98 kW , Mazda 6 2.0CD 100kW respektive Ford Mondeo 2.0 TDCi 96kW. Respektive mohli by jste mi navrhnout nějakou jinou alternativu. S pozdravemRadek
PORADNA, 29.08.08 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Mazda 6, Ford Mondeo, Citroën C5

Odpověď

Dobrý den,

vybíráte mezi oblíbenými vozy střední třídy. Shodou okolností všechny tyto typy se před několika měsíci odebraly „do výslužby“ a byly nahrazeny novými generacemi. Vámi stanovená cenová hranice je určitě bez problému dosažitelná v případě Citroënu a Fordu, Mazda 6 v provedení kombi s oblíbeným turbodieselem je ale trochu dražší a pod hranici 250 tisíc Kč se například zde na TipCars.com najde pouze několik exemplářů.

Citroën C5 (2000 – 2007)

Citroen C5 
Za co vyměnit dosluhující Citroen Xantia?
Citroën tohoto zástupce střední třídy představil v roce 2000. O rok později se na trhu objevilo také kombi, tradičně označované Break. Hlavní předností tohoto vozu je bezesporu prostor a pohodlí. Interiér je ve všech směrech dostatečně prostorný, zavazadlový prostor nabízí v základní konfiguraci 560 litrů objemu. Celý interiér je podřízen snaze o co nejútulnější atmosféru. To tedy znamená měkčí sedadla bez výrazného bočního vedení, lehké a ne příliš komunikativní řízení a většinou bohatou výbavu. Jízdní vlastnosti jsou díky použití hydropneumatického odpružení velice komfortní a troufám si říci, že v této třídě nemají konkurenci. Bezpečnost posádky je trochu proti francouzským zvyklostem pouze průměrná – vůz získal v testech Euro NCAP při prvním pokusu 4 hvězdičky a 30 bodů. Druhý pokus se uskutečnil až po faceliftu (v roce 2004) a ten již dopadl na výbornou. 5 hvězdiček a 36 bodů patří stále mezi nejlepší výsledky. Volba pohonné jednotky je v tomto případě asi velice rozumná. Preferujete vznětový agregát 2.2 HDi s výkonem 98 kW. Zajistí vozu dostatečnou dynamiku při únosné spotřebě paliva. Tento motor má také svá riziková místa, je ale pravda, že v předchozích článcích jsme vše podrobně zmínili. Zopakuji tedy spodní řemenici, vadný regulátor tlaku common railu či vadné podávací čerpadlo v nádrži. Pro kompletní výčet závad bych si dovolil odkázat na předchozí články zde na TipCars.com.

Mazda 6 (2002 – 2007)

Mazda 6Vámi preferovaná karosářská varianta je na trhu od samého začátku produkce modelu, tedy od roku 2002. Jedná se určitě o mimořádně povedený automobil, který představil japonský vůz s docela evropským designem a skvělým vznětovým motorem. Celkové vyznění vozu je určitě sportovní, zejména pak ve srovnání s výše popisovaným Citroënem. Interiér je kvalitní, sedadla dostatečně dimenzovaná rozměrově i materiálově. Prostor je také dostatečný, i když opět ve srovnání s Citroënem je znát trochu menší zavazadelník (kombi 500 litrů). Na první místo musíme určitě zařadit jízdní vlastnosti. V zatáčkách i na horším povrchu je vůz radost řídit, naladění podvozku je spíše tužší a je tedy jasné, že Mazda 6 je zaměřena zejména na řidiče. Vše doplňuje přesné řízení. Hodnocení bezpečnosti je pouze průměrné, 4 hvězdičky a 26 bodů získaných v roce 2003. I Mazdě 6 jsme se již několikrát věnovali, je ale pravda, že se jedná o spolehlivý vůz – ať již po stránce elektrické či mechanické. Má ale jednu zásadní slabinu. První ročníky mají poměrně značné sklony k předčasné korozi. Problémy řešil výrobce až na samém konci produkce modelu – v roce 2007. Do té doby je řešením pouze dodatečné ošetření inkriminovaných částí. V tomto duchu proběhla také svolávací akce. Ještě se krátce zastavím u volby motoru. Vznětový „dvoulitr“ z vlastní produkce využívá common rail od firmy Denso. Nabízí se ve dvou výkonových verzích – 88 a 100 kW, a to v kombinaci s pětistupňovou převodovkou. Od roku 2005 je pak v nabídce ještě výkonnější provedení s výkonem 105 kW a novou šestistupňovou převodovkou. Občas může zazlobit obligátní EGR ventil či SCV ventil vysokotlakého čerpadla. Vstřikovače a turbodmychadla zatím prokazují slušnou výdrž a zdá se, že tento vznětový motor je opravdu dobrou volbou.

Ford Mondeo II (2000 – 2007)

Fodr MondeoFord Mondeo druhé generace vezmu opravdu jenom velice zběžně, tímto vozem jsme se v minulých letech na našich stránkách zabývali opravdu často. A to zejména v kombinaci s oblíbeným, a Vámi také preferovaným vznětovým motorem 2.0 TDCi. Kombi je na trhu od roku 2001. Svého času byla tato generace Mondea dobrým příkladem zvětšování vozů vždy s nástupem nové generace. Vnitřní rozměry, prostor na zadních sedadlech i zavazadelník o objemu 540 litrů tomu odpovídají a jsou po všech stránkách dostatečné. Interiér je, tak jako vnější vzhled vozu, spíše konzervativní. Sedadla mají tužší výplně a dostatečné boční vedení. Škoda některých materiálů, které u verze před faceliftem vypadají trochu lacině – například výplně dveří či středový panel. Jízdní vlastnosti vozu jsou opravdu prvotřídní, řízení přesné, pérování trochu tužší. Brzdy mají ovšem trochu pomalejší nástup. To jsou ale opravdu informace velice dobře známé. Jakož i hodnocení vznětového motoru 2.0 TDCi, který ve své době zamotal hlavu nešťastným majitelům i značkovým autoservisům. V dnešní době jsou již široké servisní možnosti, nákup tohoto vozu vyrobeného před modernizací v roce 2003 tak nemusí být v každém případě chybným rozhodnutím. Detailně jsme se tomuto problému na stránkách TipCars.com již věnovali a proto bych rád opět odkázal na příslušné články. Ještě zmíním hodnocení bezpečnosti – vůz získal v testu Euro NCAP 4 hvězdičky a 28 bodů. Z dalších závad, mimo motoru, je možno upozornit na špatnou antikorozní ochranu (do faceliftu), opotřebované klíčky, vadné silentbloky zadní nápravy či vůle v uložení tlumičů.

Závěr + další alternativy

Z předchozích řádků je jasné, že každý z těchto vozů je zaměřen trochu jinak. Pokud očekáváte komfort, nemůžete zvolit nic jiného, než Citroën C5. Je nepřekonatelný plavným odpružením, pohodlnými sedačkami a vnitřním prostorem. Největší rozdíl oproti dvěma konkurentům je na šířku v oblasti loktů. Úplně ideální by byl vůz po faceliftu, který je již opravdu hezký, kvalitnější a také bezpečnější. Pohybuje se ovšem stále nad Vámi vytyčenou cenovou hranicí. Pokud také rád řídíte, Mazda 6 i Ford Mondeo jsou určitě lepší volbou. Vezmu-li v úvahu větší prostornost, nižší ceny a daleko větší výběr ojetin, zdá se jako rozumnější volba Ford Mondeo.

Rád bych také nabídl další zajímavou alternativu ke zvážení.V tomto případě se ale domnívám, že jste do svého „hledáčku“ zařadil (v daných letech výroby a finančních možnostech) opravdovou špičku. Zmíním tedy pouze několik dalších vozů, které by mohly Vašim potřebám odpovídat.

VW Passat předchozí generace, který se vyráběl v letech 1996 – 2005, nabídne úsporné vznětové motory, slušnou prostornost a vcelku kvalitní interiér. Nevýhodou jsou hlučnější pohonné jednotky, pouze průměrná pasivní bezpečnost a jízdní vlastnosti a vyšší ceny ojetin. Peugeot 407 (v nabídce od roku 2004) nabídne vynikající jízdní vlastnosti, neotřelý design, kultivované a úsporné vznětové motory, vynikající pasivní bezpečnost. Také ale skutečně stísněný prostor na zadních sedadlech a průměrný zavazadelník a nepřesvědčivou spolehlivost – zejména zmíním elektronickou výstroj vozu či neustálé problémy se servořízením. Také ceny ojetin se povětšinou drží nad hranicí 250 tisíc Kč.

Toyota Avensis druhé generace (od roku 2003) nabízí dostatečně prostorný interiér, slušné jízdní vlastnosti nejsou vykoupeny sníženým komfortem a vznětové jednotky jsou na výborné úrovni. Někomu ale může vadit neosobní design či horší dojem z použitých materiálů v interiéru. I zde jsou ještě ceny nad hranicí 250 tisíc Kč.





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist