Citroën Xantia 2,1 Td

Chcete rodinné, pohodlné a úsporné kombi? Možná hledáte právě Citroën Xantia Break. Jaké s ním má zkušenosti náš čtenář po čtyřech letech provozu? Ukázala se motorizace 2,1 Td jako dobrá volba?
RECENZE UŽIVATELŮ, 25.04.07 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Citroën Xantia
Značka:Citroën
Model:Xantia
Typ:2,1 Td
Bližší označení:model 99 - elektronické vstřikovací čerpadlo
Karoserie:kombi, VAN, MPV, SUV
Obsah motoru:2088
Palivo:nafta
Rok výroby:1998
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:246 000
Najeto km nyní:326 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:4
Průměrná spotřeba:6,5
Poruchy:nemá
Předchozí vozidlo:Audi A6
K tomuto vozu mám jen vcelku samá pozitiva. Vzhledem k tomu, že vůz byl pořízen před 4 lety jako havarovaný a s větším počtem km (246 000 km) z Francie, měl jsem z koupě obavy. Byly zcela zbytečné.

Vlastníte vůz značky Citroën? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Na základě rad a informací různě získaných jsem měl jednoznačně jasno o motoru. Benzin? Nechtěl jsem. Nafta? Ano. Ovšem rady zněly, že 1,9 Td je na toto auto přecejen trošku málo. Řekli mi: Ber 2,1 Td a sháněj nový model s elektronickým čerpadlem. První Hdi nebrat, poruchové a velmi náchylné na české podmínky - nafta, servis apod.
Tak jsem udělal a po delší době se zadařilo. Motor je dříč, tahoun, a to vše při spotřebě 6,2-6,7 l v létě a 6,7-8 l v zimě. Ale těch 8, to už musí hodně mrznout. A to auto nijak nešetřím. Není problém jet trvale 180 km/h (v Německu), auto ani motor neprotestují a spotřeba se moc nezvedne. Nedávná cesta hluboko na Slovensko a zpět ve 4 dospělých a s bagáží a téměř trvalá rychlost 150-160 km/h byla za spotřebu 7,6 l/100 km. Myslím, že s dvoulitrem benzinem bych pelášil tak za 15.
A celkově k vozu. Naprosto pohodlné a spolehlivé a ani jednou mě nikde nenechalo stát. Jediné závady byly, že krátce po opravě (mj. to opraváři zprasili a nebyla úplně podle představ) praskla trubička hydrauliky hned u čerpadla. Důvod - chyběl malý držáček centrální koule a ta vibrovala a trubička se utřásla. Jak říkám, zprasená oprava. To samé a ten samý důvod byl i u přepadové trubičky. Oprava pár stokorun, držáčky řádně doplněny a od té doby pohoda.
Jinak běžná údžba, rozvody, kotouče, olej, filtry. Nic více. Teď po 326 000 km čepy přední nápravy. 4 kusy po cca. 450 Kč, což myslím není drahé (měly na to právo, byly původní). To ticho a klid za to stojí. Olej měním po 10 000 km - Total Quartz 7000 tuším. 10w40, polosyntetika. 680 Kč za 5 litrů na netu. Olejový filtr za cca. 150 Kč, naftový jsem měnil jednou a stál asi 200 Kč, vzduchový asi 300 Kč. Ceny naprosto férové a řekl bych přímo lidové. Chce to trošku poptání a poshánění, ale ani za plné ceny to není o mnoho více. Teď jsem dělal podruhé rozvody a sada komplet vč. kladek a rozvoďáku asi 3 400 kč. Druhovýroba, ale značkové. Žádné made in Poland NO NAME. Kotouče prvovýroba ATE za 1 500 Kč/kus přední, destičky asi 1 600 Kč. Řekl bych ještě nižší ceny než třeba na fabii 1,2 HTP sport.
S pérováním žádné problémy (jednou za 70 000 km nechat vypustit a znovu naplnit koule - 400 Kč za kus, nové nekupuji). Jednou za 100 000 km nechat vyměnit kapalinu a propláchnout. Asi cca 2 000 Kč vč. práce.
Když to shrnu, za ty malé peníze dobré, velké, pohodlné a spolehlivé auto - a rozhodně se asi nekrade jako octávie, passat apod. Myslím, že jsou dnes lepší kusy tak za 110-120 000 Kč. Motor 2,1 Td po zkušenosti doporučuji. Jediné, co mě fakt štve, je, že občas nefunguje zadní stěrač. Vyžaduje úder k hřídelce na zadní okno a vše je OK a zase funguje. Asi kontakt, nečistota? Nevím.
Takže denně jen jezdím a jezdím a jezdím. Naftu neřeším - takže žádné výhradně značkové pumpy. Teď tam je asi 326 000 km, motor už asi přirozeně netáhne jako nový, při plném plynu zakouří černě, než se vymetou pavopuci, ale jinak je vše, jak má být. Spotřeba kupodivu nestoupá ani při zapnuté klimě, a hlavně, motor ani nepozná, že ji zapnete.
Doporučuji: pravidelně a poctivě měnit olej a filtry - stojí to za to a moc peněz to nestojí. Sadu rozvodů po těch 70 000 km a je vše OK. Jo a doporučuji kvalitnější pneu, je to těžké auto, se kterým se nejezdí pomalu. Takže asi žádná čína nebo nějaké s měkkými boky. Já teď jezdím na základě doporučení na HANKOOK OPTIMO K406 se silikou a mám na nich asi tak 60 000 km. V garáži již čekají nové FIRESTONE TZ 200. (obojí se dá na netu pořídit v rozměru 205/60 15 H levně). Hankooky mě stály asi 51 EUR/kus a frestony teď nové 1 588 Kč za kus.) 4 000 kč za kus u nás v pneuservisech za micheliny apod. odmítám z principu dávat, i když chápu, že možná vydrží o pár km více a jsou lepší. Ale nejsem závodník.
Takže všem přeji štěstí na nezáludné auto, jako je tohle, o kterém píši. Letos jede opět k moři - Itálie, tak snad jsem to nezakřiknul a nenechá mě tam. Přece jen to již není mladice a má své 'odsouložené'. Prostě natočeno pár km.
Zdaravim všechny xantiáky. Kdo jednou jezdí na vzduchu, už nikdy do žádného kostitřasu nesedne.
KladyZápory
pohodlí chybějící originál hagusy
prostor  
spolehlivost  
ceny ND  
design  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
1
ovladatelnost
2
prostornost
2
pružnost motoru
2
řazení
1
řízení
2
sedadla
3
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.71
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist