Citroën Xantia Break 2,0HDi Exclusive kombi

Před 3 roky jsem dlouho zvažoval, jakou značku auta pořídit, ale přes všechny rady jsem si nedokázal vybrat. Rozhodoval jsem se mezi Toyotou Avensis, Škodou Octavia, Peugeotem 406 a právě Citroenëm Xantia.
RECENZE UŽIVATELŮ, 07.01.08 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Citroën Xantia
Značka:Citroën
Model:Xantia Break 2,0HDi Exclusive
Typ:kombi
Karoserie:kombi
Obsah motoru:1998
Palivo:nafta
Rok výroby:1999
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:119 000
Najeto km nyní:258 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:3 roky
Průměrná spotřeba:6,2
Předchozí vozidlo:Peugeot 306 1,6i
Nakonec pro dojem s jizdy jsme si vzal citroëna a musim uznat, že jsem chybu neudělal, ačkoliv mě všichni odrazovali od hydropneumatického odpružení vzhledem k možnostem jeho poruchovosti. Je třeba napsat, že tohle auto není určené pro žádné závodění, i když v okamžiku, kdy se rozjedete, tak mu nedělá potíže zrychlení pěkně odspodu.

Vlastníte vůz značky Cintroën? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Auto použivám pracovně a denně najezdím v průměru kolem 180 km, trakže si troufnu napsat, že jde o spolehlivý vůz, pokud dostane co chce. Jediná maličkost, která mi občas dělá potíže, je korektor výšky podvozku (stojí asi 80,-), který občas vypadne, protože úchyt už je poněkud orezlý, a tak se stane, že zhruba 30 km drkotám se zvednutým nebo naopak se sníženým podvozkem, než se mi to na nějaké rampě podaří zpátky nasadit (už pracuju na výměně kuličky a pak to již bude bez problémů). Pazvuky v kabině jsou při věku a množství kilometrů celkem obvyklé a moc je neřeším.
Dnes vím, že mám problém s kloubem řízení, ale vzhledem k tomu, že mi to nedělá žádne potíže při řízení, tak tento problém (projevující se pouze mírným ťukáním do volantu) mám už asi 50 tis. km. Dodnes jsem z hlediska oprav vyměňoval ložisko klik. hřídele (v servisu Citroën - 3 000,-), vzduchové koule na přední nápravě (orig. Citroën 1 500,-/ks). Moc bych nedoporučoval vypouštění a napouštění dusíkem. Při jednom takovém 'pokusu' jsme si šel právě za 14 dní koupit nové, protože ty staré po nafouknutí jaksi přestaly 'pružit'. Čepy na přední nápravě jsou celkem levné, úchytné šrouby čelistí zadních brzd a zárověn ložiska obou zadních kol (celkem kolem 5 000,-), výměna hydrauliky (je společná s bzd. kapalinou a posilovačem řízení) každých 80 tis. km (servis Citroën s průplachem kolem 5 500,-), výměna rozv. řemene + kladky originál (servis Citroën 5 200,-).
Vzhledem k tomu, že mám komplet vše v elektrice - i nastavení sedadel, tak musím 'zaklepat', není s tím žádný problém a svítící kontrolu airbag ošetříte vyrušením konektoru spájením drátku dohromady (asi nadměrné odpory).
Jezdím zásadně na michelinách nebo na pirellkách a s těmito gumami se skutečně 'neutrhnete'. Akorát, kdo rád jezdí do zatáček s ruční brzdou, tak má přeci jen smůlu, protože xantia má ruční brzdu na přední nápravě.
Je to velmi pohodlné, prostorné a hlavně ekonomické auto (při mých obvyklých 100-110 km/h na každé rovině najezdím na 65 litrů nafty kolem 1 180 km, zásadně kvalitní naftu). Navíc mám stále pocit, že jede pořád stejně, i když má už docela slušný počet km najeto. Olej měním každých 10 tis. km + filtr, palivový a vzduch. filtr pak každých 50 tis. km. Olej nikdy nedolívám a pouze měním. S motorem jsem hodně spokojený a v autě není ani moc slyšet.
Dle mého názoru je to auto, které nabídne komfort za málo peněz a pokud mohu doporučit, tak si dát pozor na hydrauliku (už její vzhled při koupi hodně napoví - originál TOTAL je fosforeskově zelená tekutina) a několikrát s autem zacvičit nahoru a dolů a pak se podivát na spodek a hlavně do oblasti korektorů výšky náprav. O výfukovém potrubí se není třeba zmiňovat - rezne jako u každého auta.
Pokud někdo hledá auto na delší cestování a najezdí ročně kolem 15 tis. km, tak ho snad to auto i přežije. U každého auta je to o štěstí a pokud ho máte, tak potom je Citroën Xantia velmi spolehlivé auto a překvapí i velmi dobrou stabilitou v zatáčkách. Navíc, pokud do něj naložíte i 200kg, tak to ani nepoznáte, protože se zvedne podvozek do původní výšky a vy s tím jedete, jakoby v autě ani žádný takový náklad nebyl.

KladyZápory
HDi motor a jeho spotřeba nutnost pravidelného servisu hydrauliky
stabilita na nerovnostech nepřesné dílenské zpracování
pohodlnost až měkkost příliš měkká sedadla
spolehlivost a prostornost  
velmi příjemná setrvačnost  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
2
design
3
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
1
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
2
řazení
2
řízení
1
sedadla
2
spotřeba
1
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
1.76
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist