Dovoz ojetiny z Německa

Dobrý den,
chtěl bych se Vás zeptat na dovoz ojetého vozidla z Německa staršího 8 let. Jak nyní padla hranice o omezení stáři vozidla, tak se chci zeptat zdali stačí, aby dovážené auto mělo jen platný technický průkaz? A nebo musí splňovat  normu Euro 2 nebo evropskou homologaci? Popř. co znamenají normy KatD3, atd. (zdali, je to nějaký ekvivalent normy euro2?).
hodnocení článku 3.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda

Děkuji


Dovoz ojetin z EUPři dovozu musí být vozidlo provozované s platnými registračními doklady*. Ty jsou následně úřadem odebrány. Dále je vždy požadována evidenční kontrola ve Stanici technické kontroly (STK) a technická prohlídka. Dovozce musí u vozidla prokázat typové schválení některého členského státu EU nebo tzv. ES typové schválení (celoevropská typová homologace platná v EU). Pokud toto schválení nelze prokázat či pokud neexistuje, platí nadále omezující podmínky (limit stáří a EURO2) pro dovoz takového vozidla.

* Dovážené vozidlo musí být zapsáno v registru vozidel jiného členského státu Evropské unie, musí mít osvědčení o registraci spolu s technickým průkazem, který garantuje jeho technickou, ekologickou a další předepsanou způsobilost. Na základě doložení těchto náležitostí lze vozidlo zaregistrovat v registru vozidel České republiky.

TIP: Povinnosti dovozců automobilů v souvislosti s nakládáním s autovraky

TIP: Razantní změny dovozu ojetin již od 1.7.2006


dovoz autPraxe: ojetý vůz si vyberete například v Belgii a vydáte se pro něj. Pokud má vybraný automobil v původních (platných a originálních) dokladech uvedeno, že byl hromadně typově schválen (v dokladech je tato skutečnost většinou vyznačena), nic Vám nebrání vůz přivést do ČR, kde ho nejprve podrobíte evidenční kontrole (v STK) a technické prohlídce. Poté stačí vůz přihlásit na registru vozidel ČR.
Pozn.: Vůz koupený v EU nemusí mít dokonce ani platnou technickou prohlídku.

Případné problémy mohou nastat u vozidel s inviduálním dovozem ze zámoří, nebo u speciálů, které byly schvalovány jednotlivě. Také nelze přihlásit vůz s volantem na opačné straně. U států, které mají dvojdílný technický průkaz musí být k dispozici obě jeho části.

V německých technických průkazech je uváděna kategorie D3 u které nemusíte mít obavu, že by neplnila emisní limity. Splňuje dokonce normu Euro3, ale na toto téma až příště.



"výkonu není nikdy dost..."


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist