Existuje ideální vůz ve střední třídě?

Dotaz

Dobrý den,
ráda bych se s Vámi poradila o výběru automobilu. Sháním nějaké lehce ojeté spolehlivé auto s nízkou spotřebou. Cenová relace 100.000 - 150.000Kč rok výroby 2002 a výše. Denně najedu cca 30 km převážně po městě a sama o víkendech více - cca 100 km s plným obsazením auta. Nyní mám staré auto Fiat Uno s obsahem do tisíce, když jezdím sama auto je celkem svižné ale pokud je auto plně obsazené je to už problém.
Přečetla jsem už mnoho vašich recenzí a stále se nemohu rozhodnout. V recenzích mě zaujaly tyto typy Ford Focus, Volkswagen Polo, Golf a Nissan Almera. Mohl by jste mi dát typy na úsporné a svižné motory těchto aut a nějaké další typy?

Děkuji,

S pozdravem
Martina Švandová
PORADNA, 06.01.09 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.

Odpověď

VW Golf TDiDobrý den,
musím souhlasit s tím, že do města každý ocení menší automobil a klidně s nízkým zdvihovým objemem. Náklady jsou příjemně nízké, všude s ním zaparkujete a povinné ručení je jak za motocykl. V dnešní době parkovacích zón, které nepostihují jen hlavní město, se parkovací místo hledá špatně a někdy je potřeba opravdu pevných nervů na jednoduché zaparkování. Na druhou stranu v okamžiku opuštění hranice města a vyjetí na mimoměstskou komunikaci, ztrácí nízký zdvihový objem rychle dech a pokud naložíme zavazadlový prostor a pozveme k víkendové vyjížďce ostatní členy rodiny nebo přátele, nadšení nás ihned opustí. S takto naloženým automobilem se nedá bezpečně předjet, protože 90km/h je nepřekonatelných.
Z vozů takové velikosti můžeme jmenovat Citroen Saxo, Peugeot 106, VW Polo, Fiat Punto atd. Pokud ale chceme využívat vůz i pro víkendové vyjížďky, zcela jistě pro nás bude komfortnější vyšší kategorie Ford Focus, VW Golf, Nissan Almera, Citroen Xsara, Peugeot 306, Fiat Bravo. Je to třída automobilů do které výrobci dodávají i dvoulitrové motory, což je zcela jistě předimenzováno a v dnešní době, kdy pro kupujícího hraje roli právě výše povinného ručení jsou tyto vozy s tímto motorem hodně špatně prodejné. Úplně ideální pro tuto kategorii je motorizace 1,6i. Výkon a naladění záleží na výrobci, vesměs se pohybuje od 90 do 100 koňských sil, které jsou dostatečné právě i pro svižnou jízdu a dostatečné pro bezpečné předjetí. Motory s objemem kolem 1600 ccm poskytují těmto automobilům ideální poměr výkon/provozní náklady.
Ford FocusA teď to nejhorší, vybrat si. Nedá se říci, že by některý z vyjmenovaných adeptů byl výrazně horší či lepší, každá značka automobilů má své „nemoci“, ale v souhrnu nákladů na provoz jsou srovnatelné. Focus s Golfem prezentuje německý tvrdší komfort spíše sportovněji střižený, francoužští zástupci prezentují zase opak, komfortní sedadla bez výrazného bočního vedení a japonské značky, které se dají přiřadit někde mezi – motory s vyššími výkony, relativně nízká spotřeba, na druhou stranu trochu hlučnější. Osobně bych to přirovnal k výběru postelové matrace – někdo má raději tvrdší spaní, někdo potřebuje ke spokojenému spánku měkkost.
Všechny vyjmenované modely spojuje zajímavý design, na druhou stranu každý má jiný vkus. Asi bych doporučil si nejdříve vybrané modely prohlédnout někde na ulici či v autobazaru, tím by se měl výběr opravdu zúžit. Všechny vybrané modely bych doporučil vybírat v praktičtějším pětidvéřovém provedení. Důvodem je také následná lepší prodejnost. Obliba třídvéřových karoserií za poslední léta hodně klesla. Výhodou je nižší cena při nákupu, ale ta cena bude nižší i při prodeji a o kolik klesne se v době plné cenových zlomů a převratů nedá předpovědět. Z hlediska další prodejnosti je výhodnější pořizovat automobil z vyšším standartem výbavy. Za ta léta si český zákazník zvykl na bohaté výbavy a postupem času se elektrické stahování oken a klimatizace plus airbagy a ABS stává jakýmsi zlomovým bodem při výběru dalšího automobilu. I když nepatříme do subtropického klimatického pásma, 80% zákazníků automaticky požaduje klimatizaci při koupi ojetiny.
Důležité je, aby se nový majitel cítil dobře při řízení automobilu, nikde ho nic neškrtilo, nedřelo a postupem času měl pocit, že dostal auto tzv. do ruky. V neposlední řadě by měl být rozhodujícím faktorem technický stav, pozorná prohlídka vybraného kusu, případně prohlídka v autoservisu Vám může ušetřit nejen peníze, ale hlavně čas a starosti.



1/8
2/8
3/8
4/8
5/8
6/8
7/8
8/8


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist