Ford Focus RS Mk1 – stále nepřekonaný?

Když v roce 2002 Ford TeamRS ve spolupráci s Tickford Engineering z obyčejného focusu vytvořili jeho ostrou verzi RS, nějaký velký úspěch se neočekával. Realita byla však zcela jiná a ještě dnes vám o tomto autě řada lidí řekne, že je to nejzábavnější předokolka všech dob. Pokud byste jej náhodou chtěli, máme pro vás tip.
AKTUALITY, 05.09.15 | 00:00
hodnocení článku 5.0 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Ford Focus

Focus první generace se objevil už v roce 1998 a nejednoho řidiče si získal svými jízdními vlastnostmi a dokonalou ovladatelností. I přesto chtěl výrobce nabídnout těm, pro které není auto jen pouhý dopravní prostředek, něco víc. Ostřejší provedení ST 170 jako by nestačilo a v roce 2002 dorazila bestie jménem Focus RS.

Ostatní podobné výrobky té doby sázely na instalaci silnějšího motoru, větších brzd a případně i sníženého podvozku, Ford však při vývoji prvního Focusu RS vyměnil nebo vylepšil 70 % mechaniky auta. Výsledkem byl třídveřový hatchback se širokým postojem a drsnějším výrazem, který stál na speciálních osmnáctipalcových kolech od OZ Racing.

Ford Focus RS Mk1 Největší změny se udály pod kapotou – standardní benzínový dvoulitr prošel rozsáhlou přestavbou – dostal hliníkové písty, tvrdší ventilová sedla a ventily plněné sodíkem kvůli lepšímu chlazení. Na výfukové svody bylo namontováno turbodmychadlo Garrett, které tlačí vzduch do motoru přes vodou chlazený mezichladič. Výsledných 215 koní výkonu a 310 Nm krouticího momentu se na přední nápravu dostávají přes spojku AP, pětistupňovou manuální převodovku MTX-75 a skvělý samosvorný diferenciál Quaife s automatickým rozdělováním točivého momentu pro jednotlivá kola.

Ford Focus RS Mk1 V kombinaci s modro-černým interiérem, sedačkami a doplňky od firmy Sparco se jedná o skutečné sportovní náčiní, které má po letech stále co nabídnout. Koho nezaujme svým vzhledem s charakteristickou barvou Imperial Blue, ten ať se sveze a nechá upovídaný volant detailně informovat ruce o povrchu pod autem nebo okusí, jak zadní náprava v zatáčce pomáhá auto nasměrovat k apexu. Těchto strojů bylo vyrobeno celkem 4501 a mimo těch, co již nejezdí, si auta drží poměrně vysokou cenu – jejich majitelé vědí, že mají doma budoucí klasiku, se kterou bude jízda v porovnání s novými „nudnými“ auty stále zábavná.

U nás je Focus RS Mk1 velkou vzácností, za hranicemi se ale pár kousků na prodej občas najde – na zahraničním serveru mobile.de jsme narazili na jeden velmi zachovalý za cenu 8.750 eur (necelých 240 tisíc korun). Podle fotografií je ve výborném stavu, však si jej prohlédněte sami…



"originální stav ojetin je lepší než tuning"
1/11
2/11
3/11
4/11
5/11
6/11
7/11
8/11
9/11
10/11
11/11


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist