Ford Ka 1.2 Duratec - úsporný prcek?

Od mini automobilů je očekávána nízká spotřeba paliva. Jak si povede druhá generace Fordu Ka v testu spotřeby vybavané pohonným ústrojím od Fiatu?
TESTY, 04.05.09 | 00:00
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Ford Ka

Ford Ka 1.2 Duratec - pirdOd mini automobilů určených primárně pro jízdy po městech se očekává nízká spotřeba paliva. Pod kapotou většinou najdeme nízkoobojemové benzínové tříválce nebo čtyřválce, které postačí na krátké vzdálenosti. Novým přírustkem v kategorii mini vozů je Ford Ka, který je přímým bratříčkem Fiatu 500. Pod kapotou najdeme benzínový čtyřválec s výkonem 51 kW u kterého výrboce slibuje průměrnou kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km. A my zjišťovali, zda je tato hodnota dosažitelná v běžném provozu?

zdvihový objem motoru (ccm3)

1 242

 
maximální výkon motoru (kW (k) / ot./min.)

51 (69) / 5 500

 
točivý moment motoru (Nm. / ot./min.)

102 / 3 000

 
délka (mm)

3 620

 
šířka (mm)

1 658

 
výška (mm)

1 505

 
rozvor (mm)

2 300

 
provozní / celková hmotnost (kg)

940 / 1 320

 
zrychlení 0-100 km/h (s)

12,8

 
maximální rychlost (km/h)

160

 
objem zavazadlového prostoru (l)

224 - 747

 
objem palivové nádrže (l)

35

 

stav tachometru před začátkem testu:

8 050 km

 
venkovní teplota:

20 až 22°C

 
tankované palivo:

Natural 95

 

Ford Ka 1.2 Duratec - tankPodmínky testu: Ve voze cestoval pouze řidič a zavazadla. Teplota vzduchu se pohybovala mezi 20 až 22°C a doprava v hlavním městě i mimo něj byla celkem plynulá. Na dálnici panoval poměrně řídký provoz. Vůz měl v době testu najeto 8 050 kilometrů a byl obut do příplatkových letních pneumatik Continental ContiPremiumContact2 o rozměru 195/45 R16. Tankovaným palivem se stal Natural 95. Samotné tankování probíhalo vždy u stejného stojanu až po okraj nádrže (bylo-li to možné). První okruh byl zajet s vypnutou klimatizací, druhý naopak se zapnutou. Naměřené údaje porovnáme závěrem testu s údaji palubního počítače. Podrobný popis trasy naleznete zde.

Ford Ka 1.2 Duratec

 

okruh I.

 

okruh II.

 

průměrná spotřeba dle PP na 100 km (l/100 km)

 

5,3

 

8,7

 

cena paliva na 100 km (Kč)*

 

132,50

 

217,50

 
   

dosažený čas (min.)

 

57

 

51

 

průměrná rychlost (km/h)

 

49

 

57

 

ujetá vzdálenost dle PP (km)

 

47,2

 

47,2

 
   

mezispotřeba (l/100 km)**

 

6,8 / 5,5

 

8,6 / 9,1

 
* - v přepočtu 25,00 Kč za litr (cena v době testu) ** - spotřeba dle PP v 1/3 a 2/3 trasy (při výjezdu z města a před nájezdem na dálnici)

Ford Ka 1.2 Duratec - tankOkruh I. vs. II.: První okruh zajetý s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva dokončuji podle displeje palubního počítače s průměrnou spotřebu 5,3 l/100 km, což přesně odpovídá údajům výrobce. Během druhého okruhu držím motor malého "Káčka" stále ve vysokých otáčkách díky čemu zajíždím okruh za solidních 51 minut. Oproti nedávno testované Fiestě je Káčko hbitější a říká si po opětovném dojezdu k čerpací stanici o 8,7 l/100 km. Na sto kilometrové trase úsporně smýšlející řidiči uspoří oproti spěchajícím 85 Kč.

Palubní počítač vs. dotankování 

okruh I.

 

okruh II.

 
spotřeba dle PP (l/100km)

5,3

 

8,7

 

spotřeba dle dotankování (l/100km)

 

5,5

 

8,9

 

rozdíl

 

+ 0,2

 

+ 0,2

 

Ford Ka 1.2 Duratec - jizdaZávěr: umí být úsporný

Nová Káčko s benzínovou dvouventilovou dvanáctistovkou umí být velmi úsporné a v běžném provozu dokáže jezdit za uváděné hodnoty samotnou automobilkou. Pokud nenecháte čtyřválec ani chvilku vydechnout a pojedete úplně nadoraz, nikdy si neřekne o více než osm litrů pohonných hmot. Po týdnu stráveném za volantem Káčka při jízdách jen po hlavním městě (většinou v plném obsazení) nikdy spotřeba nepřekročila hranici 6,8 litru Naturalu na každých 100 km.

Ford Ka 1.2 Duratec

 

spotřeba dle výrobce

 

naměřená spotřeba v testu

 

město: (l/100 km)

 

6,6

 

6,8

 
mimo město: (l/100 km

4,5

 

4,8

 

kombinace: (l/100km)

 

5,3

 

5,3

 



Autor: Petr Šikl
"výkonu není nikdy dost..."
1/53
2/53
3/53
4/53
5/53
6/53
7/53
8/53
9/53
10/53
11/53
12/53
13/53
14/53
15/53
16/53
17/53
18/53
19/53
20/53
21/53
22/53
23/53
24/53
25/53
26/53
27/53
28/53
29/53
30/53
31/53
32/53
33/53
34/53
35/53
36/53
37/53
38/53
39/53
40/53
41/53
42/53
43/53
44/53
45/53
46/53
47/53
48/53
49/53
50/53
51/53
52/53
53/53


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist