Ford Ka - jak jezdil posledních pět let?

Výborné jízdní vlastnosti a nesmrtelný motor okouzlily uživatele Fordu Ka. Největší, drahá a velmi zrádná závada se prozatím ukázala porucha na volnoběžném ventilu a jeho výměna, ale majitel si nakonec chytře poradil.
RECENZE UŽIVATELŮ, 14.08.08 | 12:00
hodnocení článku 4.5 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Ford Ka
Značka:Ford
Model:Ka
Typ:kool
Bližší označení:1,3 - 44 kw ENDURA
Karoserie:třídvéřová
Obsah motoru:1,3
Palivo:benzín
Rok výroby:1997
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:35000
Najeto km nyní:86000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:5 let
Průměrná spotřeba:7 - 7,5
Poruchy:drobnosti
Předchozí vozidlo:- -

Pro mě je to mé první auto, které jsem si nenávratně půjčil od mé maminky. Káčko je celkem spolelivé a má na tak malé auto úžasné jízdní vlastnosti a bezkonkurenční výbavu za super cenu.

Vlastníte vůz značky Hyundai? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Auto rodiče původně kupovali jako druhý vůz do rodiny jako ojetinu z Německa. Pro auto jsme byli osobně a vlastnila ho nějaká babička, která auto využívala pouze po vesnici, a tak by bylo celkem zachovalé, kdyby se jednoho večera správně trefila do garáže a nepomačkala celou pravou stranu. Právě proto jsme vůz koupili za rozumnou cenu a nechali ho opravit - což jako závadu určitě brát nemůžu. Káčko poté maminka využívala zhruba stejně často jako babička v Německu a proto když jsem před dvěmi lety udělal řidičák byla jasná volba si auto půjčit.

Motor je na tak malé auto celkem silný 44kw (60PS) a 1,3 obsah a auto váží ani ne 1 tunu.. Pouze jen do té doby než zapnete klimatizaci. To nejen, že se zvýší spotřeba, ale především sebere výkon. Káčko je na 14' palcových litých kolech originál ford a má dále ve výbavě 2 airbagy a orginál autorádio. Jako zabezpečení proti krádeži jsme ihned po koupi nechali namontovat DefendLock.

Jízdní vlastnosti jsou úžasné. Cítíte se jako v motokáře a to díky kolům uloženým v rozích karoserie, tvrdšímu pérování, vysoké přilnavosti a malé světlé výšce. Ano v tomto autě si vychutnávám každé svezení po klikaté okresce nebo svižnou jízdu po dálnici. Maximální rychlost v techničáku je 157 km/h musím přiznat, že jsem s autem ani víc nejel, jelikož převodovce na dálnici při 140 chybí šestka, tak motor neskutečně řve a není slyšet vlastního slova, dokonce i spotřeba se prudce zvyšuje při takové jízdě (jednou sem pospíchal z Plzně do Prahy - po dálnici 140km/h - 150km/h a spotřeba víc jak 10 litrů na 100km). Jinak si ani na tu spotřebu nemohu stěžovat nádrž na 40 litrů a spotřeba po městě včetně klimošky kolem 7,5 litru. Klimatizace super jen ztráta výkonu.

Letos mi tedy v prvních horkých dnech nefungovala, tak sem zajel do servisu a tam zjistili, že mi nejspíš nějaká myška rozkousala hadici od klimy oprava včetně napuštění a vyčištění 1500,-. Další závada nás potkala zhruba v 60tis km a to klepání přední nápravy. Tudíž výměna stabilizačních tyčí a výměna čepů. Olej měníme za plně syntetický každých 15tis km.

Největší závada mě potkala minulý rok a to byla výměna volnoběžného ventilu. Auto po vyřazení buď chcíplo a to například při dojíždění na křižovatku nebo mnohdy chcípalo i při podřazování do zatáčky. Docela nebezpečné, jelikož po vypnutí motoru přestane fungovat servo a připadá to jako když se sekne volant. Volnoběžný ventil byl na tento typ motoru absolutně nesehnaletný a také absolutně nejdražší ze všech volnoběžných motůrků, které ford kdy vyrobil. Naštěstí na vrakárně bylo to samé auto a za 1000,- mi ho prodali. Musím zaklepat od té doby šlape jako hodinky.

Věčným neduhem všech fordů do roku 2001 je koroze. Ta trápí i Káčko. Nejvíce kolem nádrže a v rozích karoserie. Ještě že má Káčko plastové nárazníky sahající přes blatníky (bojím se pod ně podívat).

Interiér je pohodlný a na tak malé auto je i prostorný. Kufr je dostačující a po sklopení sedaček tam dáte klidně stolní fotbálek. Sedadla jsou měkčí než ve VW, ale zase tvrdší než u Francouzů, palubní deska z tvrdých plastů, ale za to funkčně řešená a přehledná. Nevýhoda výměny orig autorádia za jiné, musí se koupit nástavec za 500,- + kabely pro připojení normálního rádia :-(.

Pokud bych si měl vybrat mezi 206, cliem, saxem, ibizou, puntem nebo polem neváhal bych a vzal si Káčko. Motor je nesmrtelný, líbivá karoserie a vynikající jízdní vlastnosti. Rozhodně lepší volba než Fiesta. Závěrem můžu tohle auto jen a jen doporučit ať už začínajícímu řidiči nebo jako druhé auto do rodiny. Pokud vám nezáleží na extrémně rychlé jízdě, ale chcete se na jízdu s autem těšit tak neváhejte. Designově i motorově je to velmi povedené auto až na to zpracování. Momentálně začínám uvažovat nad něčím novějším.

KladyZápory
Zrychlení Závady na přední nápravě
Výbava Koroze
Cena Spotřeba
Jízdní vlastnosti  
  


Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
3
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ne



hodnocení
brzdy
2
design
1
dílenské zpracování
4
dynamika motoru
2
jízdní komfort
3
ovladatelnost
1
prostornost
3
pružnost motoru
2
řazení
1
řízení
1
sedadla
2
spotřeba
4
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
2.07
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist