Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Ford S-MAX 2.0 TDCi Titanium - zkušenosti se servisem

Recenze uživatelů
Daniel (45) - Česká republika | 21.11.2017
foto: Petr Šikl
Vozidlo zatím funguje tak, jak má. Spotřeba kolem 6 litrů na 100 km je také celkem fajn.
Značka:Ford
Model:S-MAX
Typ:Titanium
Bližší označení:2.0 TDCi 110 kW
Karoserie:nerozhoduje
Objem motoru:1986
Palivo:nafta
Rok výroby:2016
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:0
Najeto km nyní:50000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:6/2016
Průměrná spotřeba:6
Předchozí vozidlo:Opel Zafira

Dobrý den, vozidlo Ford S-MAX 2.0 TDCi 110 kW Titanium jsem si sám nakonfiguroval do výroby a mimo specifikaci výrobce jsem doplnil o airbagy pro zadní řadu sedadel, klasickou rezervu, bílou barvu (bohužel za příplatek) a hagusy.

Ochota prodejce byla příkladná a za 2 měsíce byl vůz k předání. A tak jsem začal jezdit - a protože jezdím docela hodně, tak po necelém roce mám najeto skoro 50 tis. km. Vozidlo zatím funguje tak, jak má, spotřeba kolem 6 litrů na 100 km je také celkem fajn. Problémy však nastaly při avizovaném doplnění vozu o tažné zařízení. U Forda mi řekli, že pokud jsem nechtěl originální tažné z výroby (nelze pak mít dojezdovou rezervu), tak to ani řešit nechtějí. No nicméně jsem našel montážní firmu, co ochotně namontovala domontovatelné tažné od Westfalie. Cena celkem 20 tis, ale co dnes člověk nadělá....

Jak už to ale bývá zvykem, tak tam, kde jste jim nechali vydělat - Ford prodejce se Vám za to pokouší odvděčit při každé příležitosti. Bohužel tím, že si vymýšlí, co vše musel udělat mimo plánovanou výměnu. Auto bylo 7 měsíců staré, ale světlomety prý byly natolik špatně seřízené, že museli udělat rekalibraci. Šrouby u světlometů jsou utáhlé na krev, takže se na to jen zkrátka vykašlali při prodeji. Místo aby uznali chybu a udělali to grátis, tak jsem byl o 1400 Kč lehčí.

Na mojí žádost o placenou výměnu všech filtrů včetně palivového a vzduchového reagovali tím, že jsem snad blázen a že to není potřeba. Že až při 60tis prohlídce. To bych chtěl ten filtr vidět, byl by již dávno po smrti. Nejvíce mne však dorazilo, když nějaký mentálně postižený mechanik po čištění brzd utáhnul kola o číslo větším ořechem - a já pak nemohl následně sundat kolo při defektu. Matky byly tak sežvejkané,že jsem tam ten originální klíč musel namlátit 2kg palicí. Když jsem jim to pak v servisu ukázal, tak mi řekli, že ty kola na čistění brzd ani nesundávají. Lži zleva doprava. Pak si dejte auto do originálního servisu........v Praze na Ořechu mají asi zákazníky za úplné tupce.

Jinak jízdní vlastnosti výborné, akorát ten tah motoru díky Euro 6 nic moc. Příště bych určitě volil 132 kW. Kravinky jako automatická jízda v pruzích vás baví pár dní, pak jsou vám úplně ukradený. Bezklíčový přístup a startování je prima věc. Otvírání pátých dveří mávnutím nohou pod nárazníkem funguje tak na 90%.

Největší mínus toho modelu a popřípadě celého koncernu je uvadající kvalita. Od odřeného laku na kapotě a celém předku od kamínků, přes nekvalitní kůži na volantu. Volant vypadá po roce použití jako u auta s 500 tis. km. Dokonce je na jednom místě úplně vydřená kůže skrz. A co na to servis? Prý moc točím volantem...........tak asi budu jezdit jen rovně a jednou jim to skrze tu výlohu zaparkuji do showroomu jako poděkování za služby.

Zlatá Zafira, tyhle problémy vůbec neměla.



KladyZápory
Prostor ve vozidleDílenské zpracování
SpotřebaKvalita použitých materiálů
DesignPřístup origo servisu
Poměr cena/výkon


Spolehlivost1
Provozní náklady1
Cena náhradních dílů3
Dostupnost náhradních dílů3


Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? - ne
Hodnocení
Brzdy
1
Design
1
Dílenské zpracování
3
Dynamika motoru
3
Jízdní komfort
1
Ovladatelnost
1
Prostornost
1
Pružnost motoru
3
Řazení
1
Řízení
1
Sedadla
1
Spotřeba
1
Výhled z vozu
1
Celkové hodnocení - průměr:
1.46
* Hodnocení dle známky od 1 do 5 jako ve škole, kde 5 je nejhorší výsledek a 1 je nejlepší výsledek
Hodnocení článku
4.0 z 5 (80%)
Hodnoceno: 12x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
dpersin, 21.11.2017 18:43
Tak zkušenostech z Prahy (přesto že jsem rodilý pražák) jsem zajel náhodně do Ford Příbram Lowman a přístup zde,je jako z jiného světa. Odřený volant vyměnili, 60tis km prohlídku udělali promptně...a co navíc? Půjčili na ten den náhradní auto zadarmo. V Praze za to samé chtěli 300Kč na den. Tak všem doporučuji.
Zdeny60, 21.11.2017 19:18
si odkupil můj syn od firmy, kde pracuje (pražské, jak jinak). Na to, že auto jezdilo pouze do pražsklých servisů, jsem se nestačil divit, v jaké je kondici. Zatím jsem ho neřídil, ale mpři stěhování jsem s klukem dost najezdil. Volant je sicevidět, že má něco za sebou, ale že by se někde loupla, či trhal, to ne. Překvapila mě sedačky řidiče - na svůj nájezd je ve výtečné kondici. Na autě byly firmení polepy. Ty se strhaly a lak nenese téměž žádné násilné stopy po nějakém poškození, na předku je sice pár ďubek do kamínků, ale na 11 let staré auto naprosto přiměřené a bez náznaků koroze, což jsem kladně kvitoval i po prohlídce lemů a prahů, což je na mě mor, když to tam chytně lišku. Motor i v zimě zatím chytá na drb, xenony naklápí, olej nežere. SPotřebu mlě na cestě PHA-Žilina 5,3 při jízdě po dálnici, ale jel tacho 130, jak mi pravil.

Zřejmě je vidět, že snahy o ušetření nesou své ovoce. K čemu by bylo výrobci dnes auto, co vydrží deset let bez poruchy?

Já to už říkám drahnou dobu - čím nobější, tím horší. A nejen v autech to platí...Dalo by se vyjmenovat dalších X odvětví.

PS: mám doma shodou okolností Mondeo z r. 3/2006 jako dědictví po otci. Auto má na tachu 100.000km, kdoví jaká je realita, šlo o dávný dovoz z D, ale čert to vem. PO téměř 12 letech absolutně bez koroze, motor přede jak švýcarský cíbule, sedačky absolutně bez prosezení či oleštění, volant také. Spotřeba do 7/100, olej nežer vůbec. Podovzek krásně tuhej, občas sice zarezonuje nějaký plast, ale to je tak vše. Navíc teprve včera, když jsem pročítal pojišťovací smlouvu op otci, tak jsem zjistil, že jde o celkem haněný motor 1,8SCi. Já tedy zatím problém nepozoruji. Holt, dříve to asi šlo lépe...

K servisu: 14 roků jsem "úřadoval" v Praze, kde jsem ve Hněvkovské měl kancl a s pežoty jsem jezdil servisovat k Federálům na Chodov. pravda, nebyl to zmíněný Ford, ale zkušenosti jsou celkem pozitivní. neměl jsem nikdy problém. Náhradní auto mi půjčili vždy, platbu na fakturu bež řečí, vždy mi vrátili auto umyté uvnitř, doplněnou náplň v ostřikovači (jak zimní, tak letní- i když ty jsem měl vyfakturopvané). Auto navíc vždy aspoň umyté wapkou a na sedadle igelitový potah. Ale to bylo do roku 2008, pak jsem Prahu opustil a podnikám z domu. Jak to tam mají dnes, netuším. Asi to je v dnešní době a v lidech. Kvalita práce se nedá svádět na "cost cutting".
PavelKeprt, 04.12.2017 17:22
S Fordem to jde poslední dobou hodně z kopce. To, co předvedli s Mondeem MK5 je naprostá tragédie. A zákazníci si toho jsou dobře vědomi - prodejní statistiky hovoří jasně: V roce 2001 a 2002 se v Evropě prodalo ročně přes 250 000 modelů Mondeo, v roce 2007 a 2008 (nová generace MK4) už jen okolo 150 000 a po příchodu stávající generace v roce 2014 to už bylo jen necelých 50 000 kusů ročně! Bída.

Ale na starší benzínové Fordy nedám dopustit, to byly a jsou nadprůměrně dobré káry! A první generace S-Maxu je nejhezčí MPV co znám.
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů