0
zpět
 

diskuze k tématu: Potvrzeno, prémiová paliva čistí motor

kategorie zařazení tématu:
xicht
počet příspěvků4
datum registrace14.10.2015
Úterý 13.06.2017 11:46, aditivium VIF
hezky napsáno, že jsou prémipvá paliva o korunu až dvě dražší... když pořídím velmi kladně hodnocené aditivum od VIF za 200,- Kč, které je na 1.000 litrů PHM, je to 20,- Kč na 50 l nádrž, tj. si "připlatím" 0,40 Kč za litr... celkově, jen tak mezi řečí, úplně nemám pocit, že to můj 18 let starý vůz s 288.000 km ještě zachrání
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 14.06.2017 13:09, Tření?
Řekněme, že bych si mohl dovolit napsat, že o autech, potažmo motorech něco vím, ale skutečně mi není jasný mechanismus, kdy benzín snižuje tření v motoru. O tohle se má za úkol postarat olejový systém a je nezbytně nutné, aby zůstal oddělen od benzínu, jinak to bývá pro motor konečné řešení.

Je tam zmínka o tření ve válci a ten mechanismus by mě zajímal. Ví někdo, jak to funguje, zda je benzín obohacen o lubrikant, který "ošetří" stěnu válce. A ten se ve válci hromadí, shoří nebo se vyfoukne spolu se spalinami, aniž by se na hoření podílel?

Jinak za sebe mohu konstatovat, že prémiové palivo používám bez mála rok a krom pocitu lepší odezvy motoru zejména v nízkých a středních otáčkách mám dlouhodobě o cca 4% nižší spotřebu, což částečně kompenzuje nárůst ceny. Jak moc se motor vyčistil, nemám ponětí a doufám, že jej nebudu muset hned tak rozdělávat...
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Středa 14.06.2017 15:55, tření
Snížené tření bude asi marketingový žvást, zbytek článku nezní nesmyslně.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Čtvrtek 15.06.2017 12:18, Odpověď autora článku
David V napsal:
Řekněme, že bych si mohl dovolit napsat, že o autech, potažmo motorech něco vím, ale skutečně mi není jasný mechanismus, kdy benzín snižuje tření v motoru. O tohle se má za úkol postarat olejový systém a je nezbytně nutné, aby zůstal oddělen od benzínu, jinak to bývá pro motor konečné řešení.Je tam zmínka o tření ve válci a ten mechanismus by mě zajímal. Ví někdo, jak to funguje, zda je benzín obohacen o lubrikant, který "ošetří" stěnu válce. A ten se ve válci hromadí, shoří nebo se vyfoukne spolu se spalinami, aniž by se na hoření podílel?Jinak za sebe mohu konstatovat, že prémiové palivo používám bez mála rok a krom pocitu lepší odezvy motoru zejména v nízkých a středních otáčkách mám dlouhodobě o cca 4% nižší spotřebu, což částečně kompenzuje nárůst ceny. Jak moc se motor vyčistil, nemám ponětí a doufám, že jej nebudu muset hned tak rozdělávat...


Dobrý den, přikládám odpověď autora článku: "Mazání v motoru má skutečně na starosti především olej. Stejně tak máte pravdu v tom, že když se smíchá s palivem, je zle. A právě v oblasti horní úvratě už není olejový film, protože je zde pístní kroužek, který brání průniku oleje do spalovacího prostoru. Hovoříme o krátké dráze opravdu těsně před horní úvratí. Samotné mazání tohoto místa zajišťuje vstříknuté palivo, který má podle vyjádření lidí ze Shellu obsahovat mazací částice. Jaké to přesně jsou a v jakém množství, na to mi ale nikdo neodpověděl."

reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 15.06.2017 13:46, RE: Odpověď autora článku
danet - redakce TipCars napsal:
David V napsal:
Řekněme, že bych si mohl dovolit napsat, že o autech, potažmo motorech něco vím, ale skutečně mi není jasný mechanismus, kdy benzín snižuje tření v motoru. O tohle se má za úkol postarat olejový systém a je nezbytně nutné, aby zůstal oddělen od benzínu, jinak to bývá pro motor konečné řešení.Je tam zmínka o tření ve válci a ten mechanismus by mě zajímal. Ví někdo, jak to funguje, zda je benzín obohacen o lubrikant, který "ošetří" stěnu válce. A ten se ve válci hromadí, shoří nebo se vyfoukne spolu se spalinami, aniž by se na hoření podílel?Jinak za sebe mohu konstatovat, že prémiové palivo používám bez mála rok a krom pocitu lepší odezvy motoru zejména v nízkých a středních otáčkách mám dlouhodobě o cca 4% nižší spotřebu, což částečně kompenzuje nárůst ceny. Jak moc se motor vyčistil, nemám ponětí a doufám, že jej nebudu muset hned tak rozdělávat...
Dobrý den, přikládám odpověď autora článku: "Mazání v motoru má skutečně na starosti především olej. Stejně tak máte pravdu v tom, že když se smíchá s palivem, je zle. A právě v oblasti horní úvratě už není olejový film, protože je zde pístní kroužek, který brání průniku oleje do spalovacího prostoru. Hovoříme o krátké dráze opravdu těsně před horní úvratí. Samotné mazání tohoto místa zajišťuje vstříknuté palivo, který má podle vyjádření lidí ze Shellu obsahovat mazací částice. Jaké to přesně jsou a v jakém množství, na to mi ale nikdo neodpověděl."


Děkuji za přetlumočení odpovědi. Já budu doufat, že toto "přimazávání" se děje dobře spalitelnou látkou, aby to nebyl sekundární zdroj karbonu nebo úsad...
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.