0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda octavia III 1.6 TDI 85kW

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, volná diskuze
Lucije
počet příspěvků1
datum registrace15.04.2024
Pondělí 15.04.2024 18:38, Škoda octavia III 1.6 TDI 85kW
Dobrý den,

mám v plánu si pořídit Škoda octavia III 1.6 TDI 85kW, má s tím někdo zkušenost prosím? Hodně lidí mě odrazuje od nafty, najezdím každý den cca 25km + občas nějaké ty cesty do zahradničí a občasná dálnice. Jsem rozhodnutá pro naftu, ale i tak mi to vrtá hlavou díky některým, kteří mi říkají, že se to nevyplatí. Případně jaký jiný motor lepší pro takové ježdění?
reagovat
gottak
počet příspěvků206
datum registrace10.06.2010
Středa 17.04.2024 07:06, RE: Škoda octavia III 1.6 TDI 85kW
citace:
reakce na: Lucije, 15.04.2024 18:38 (Dobrý den, mám v plánu si poří ...)


Tak nafta má smysl tak od 20 tisíc km ročně, a spíš bych bral 2.0 TDI, to má 6 kvalt.
reagovat
romek
počet příspěvků3
datum registrace31.08.2016
Středa 17.04.2024 09:32, RE: RE: Škoda octavia III 1.6 TDI 85kW
citace:
reakce na: gottak, 17.04.2024 07:06 (Tak nafta má smysl tak od 20 t ...)

Souhlasím. Jezdím se služební verzi 81 kw a je to mizérie. Doma bych to mít opravdu nechtěl.
reagovat
GSX1100G
počet příspěvků120
datum registrace02.12.2014
Středa 17.04.2024 21:40, 1.6 tdi
Přesně s tímto jsem najezdil 85tkm.Vše naprosto ok, spotřeba super, ale ten 5ikvalt tento vůz naprosto deklasuje o třídu níž, než by si vůz zasloužil. Navíc je třeba počítat s těmito nájezdy s velmi častými regeneracemi, což je velmi škodlivé pro olej a navíc to zvyšuje spotřebu. Pro denní nájezd 25km nesmysl. Sehnat benzín, ideálně nepřímovstřik. Sice mnohem menší, ale Sandero na LPG je na hrkačky ideální volba.
reagovat
Verny_2013
počet příspěvků102
datum registrace26.08.2014
Pátek 19.04.2024 12:13, RE: Škoda octavia III 1.6 TDI 85kW
citace:
reakce na: Lucije, 15.04.2024 18:38 (Dobrý den, mám v plánu si poří ...)


Nejlepší motor pro Octávii/Golfa/Leon je 1,4 TSi 110Kw v manuálu. Sám jsem ho měl jak v Golfu 7, a teď protože potřebuji praktičtější auto v Octávii Combi. Je to tichý, kultivovaný, velmi svižný a velmi úsporný motor. Kombinovanou spotřebu mám za 10 tis Km nájezdu 6L. Na dálnici točí 2750 ot při 130 Km a díky 6-ti kvaltu je velmi dobře zpřevodovaný. Ten diesel je určitě servisně nákladnější, pokus se něco pokazí na motoru ( Egr, vstřiky, turbo ) jsou to drahé opravy. Díky 5-ti kvaltu je jízda po městě peklo, pořád se jen kvedlá mezi 3-4. Motor je výrazně hlučnější a méně kultivovaný než ten benzín. A spotřeba je mezi 5-5,5L, tedy né o tolik míň. U ojetiny je jedinou výhodou nižší cena, ale často je to kompenzováno vyšším nájezdem. Pro fajnšmekry je super i jiný benzín 2,0 TSi 140 Kw. Ale Octa s tímto motorem jde málokdy pod 400 tis Kč. 6ere to kolem 7 L ale dynamika a víceprvek vzadu posouvá Octávii do jiného levelu.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.