František Hruška: Jawa cílí i na ženy

Pro sezónu 2017 představila nedávno Jawa dva nové modely motocyklů – JAWU 350 OHC a JAWU 660 Vintage. Zeptali jsme se na několik podrobností k oběma novinkám.
NAŠE TÉMA, 16.03.17 | 00:00
hodnocení článku 4.5 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
motorky Jawa
Pro sezónu 2017 představila nedávno Jawa dva nové modely motocyklů – JAWU 350 OHC a JAWU 660 Vintage. Zeptali jsme se na několik podrobností k oběma novinkám. Na dotazy odpovídal František Hruška, jednatel společnosti JAWA Moto, s.r.o.

Nedávno jste na Motosalonu v pražských Letňanech představili dva nové stroje. O jaké novinky jde?

Akce MOTOSALON není jedinou výstavou, které jsme se zúčastnili. Jelikož byly opět ve stejném termínu v Praze dvě výstavy, bylo naším cílem mít nové modely na obou výstavách, tedy jak na výstavě MOTOCYKL v Holešovicích, tak i na výstavě MOTOSALON v Letňanech. V obou případech vystavovali naši dealeři za spoluúčasti naší společnosti. Na MOTOSALONu nás reprezentoval brněnský dealer – firma MOTO KENNY, která se zabývá také renovacemi, ale na jejím stánku byl k vidění nový model JAWA 350 OHC v červené a černé barvě. Na MOTOCYKLu vystavovala firma Mototechnik.cz a byly k vidění jak novinka JAWA 350 OHC, tak i JAWA 660 Vintage.

V případě modelu Jawa 350 OHC řada dílů pochází z čínského stroje Shineray 400. Které díly jsou naopak ryze domácí výroby?

Naším hlavním cílem bylo nabídnout tuzemským motoristům motocykl, který bude disponovat stejnými atributy jako jeho předchůdce s dvoudobým motorem, jsou to tedy především spolehlivost, jednoduchost a dostupnost. Poslední z atributů je důvodem, proč celý motocykl nemůžeme vyrábět v tuzemsku. Tohoto faktu si je vědoma většina motocyklových firem, a proto je původ motoru motocyklů čínské nebo indické výroby. Za ryze domácí považujeme především myšlenku a design motocyklu a tedy i dílů, které na motocyklu tvoří právě jeho vzhled.

Druhou novinkou značky Jawa je model 660 Vintage, který opět sází na retrostyl. V čem se technicky liší od endura 660 Sportard, ze kterého vychází?

Hlavní silnou stránkou modelu Sportard je jeho technické řešení podvozku. To vše designová novinka JAWA 660 Vintage přejímá. Hlavním rozdílem je tedy právě design, který má společně s modelem JAWA 350 OHC jednotný směr.

Na jaké cílové skupiny s oběma motocykly cílíte a kdy bude možné novinky objednávat?

Výstavy pro nás nebyly jen představením našich novinek, ale zároveň zahájení prodeje, takže oba nové modely je již nyní možné objednávat. U 660tky Vintage změnou designu věříme v širší okruh zákazníků, ale v cílové skupině změnu neočekáváme. U nového modelu JAWA 350 OHC je naším cílem oslovit motoristy, kteří mají být především muži ve věku od 40 let výše, kteří si původní dvoutakty na silnicích živě pamatují a buď se chtějí k motocyklismu po letech vrátit nebo chtějí ke svému velkoobjemovému motocyklu ještě něco menšího tzv. „na hraní“. Úplně novou cílovou skupinou je pro nás u tohoto modelu také nově vznikající segment, kterým jsou motocyklistky. Proto je nový model o poznání nižší.

Jaká bude u obou modelů možnost individualizace ze strany zákazníka?

Individualizace je po zpřísnění předpisů a požadavků státních orgánů velice obtížná, ale necháváme v tomto směru prostor našim dealerům.

Jaké obchodní cíle máte s těmito dvěma stroji pro letošní, případně další roky?

Model JAWA 660 Vintage je limitovanou edicí a nebude těchto strojů více než 60ks. Důvodem je homologace EURO III, kterou tento model splňuje. Motocykly s touto homologací jsou přihlásitelné do konce příštího roku. Model JAWA 350 OHC v tomto směru není limitovaný, disponuje homologací EURO IV. Věříme tedy, že model JAWA 350 OHC najde své zájemce mezi našimi příznivci.

Plánujete s novinkami vstoupit i na zahraniční trhy a kdo je vaše hlavní konkurence u obou modelů?

Konkurenční prostředí je u modelu JAWA 660 Vintage silné, ale věříme, že již zmíněný počet 60ks motocyklů své majitele najde relativně rychle. Prodej do zahraničí u nich nepředpokládáme, kromě Slovenska. S modelem JAWA 350 OHC máme plány na vývoz smělejší, i když konkurence v tomto směru není vůbec slabá. Nicméně v tuto chvíli nabízíme cenově nejzajímavější motocykl s designem, který ostatní výrobci prozatím nenabízejí.

1/2
2/2


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist