Hyundai chce porazit Škodovku, nová i30 útočí na pozice Octavie

Korejská automobilka Hyundai chce letos zaútočit na pozici automobilky Škoda na českém trhu.
hodnocení článku 1.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Hyundai i30

Vozy, které se vyrábí v Nošovicích, mají ještě letos vytlačit své konkurenty z Mladé Boleslavi z prvních míst v jednotlivých segmentech.

Model ix35 má už letos porazit Škodu Yeti, model ix20 míří proti Roomsteru. Nová generace modelu i30, která se tento týden v Česku začala vyrábět, má v prodejích překonat Volkswagen Golf a Ford Focus. Do této kategorie aut se občas počítá i nejprodávanější auto na českém trhu Škoda Octavia. "Bylo by od nás velmi ambiciózní troufat si hned první rok na Octavii," říká šéf prodejce vozů značky Hyundai v Česku Vladimír Vošický. Ambice porazit i Octavii ale v dlouhodobém horizontu je.

"Prodávat více na českém trhu je naše priorita," popisuje šéf nošovického závodu Kenny Lee. Češi se mají dočkat atraktivnějších nabídek než zákazníci v zahraničí. Hyundai, který měl na českém trhu vloni podíl sedm procent, chce letos dosáhnout dvouciferného čísla.

"Konkurenci vítáme, posunuje nás kupředu," reaguje mluvčí Škody Auto Josef Baláž s tím, že i Škodovka má na českém trhu ambiciózní plány.

Cena nové generace modelu i30 ještě nebyla stanovena, má se ale pohybovat těsně nad cenami první generace, která se prodává pod hranicí 260 tisíc korun. Vůz tak má být podle Vošického "svůdně dostupný" a hluboko pod cenami konkurence.

Automobilka ale nechce stavět jen na ceně. A přidává pětiletou záruku i atraktivnější nabídku garančních služeb a zvýhodněného značkového pojištění.

Má to být cesta, jak se dostat ke skeptické firemní klientele, která zatím preferuje vozy ze Škody či od německých značek.

Hyundai by dokonce rád svým v Koreji vyráběným modelem i40 nahradil v manažerských flotilách Volkswagen Passat. "Zatím je naším úspěchem, že si nás všimla konkurence a upravila kvůli nám ceny," reaguje Vošický na připomínky, že manažeři do vozů Hyundai ještě nepřesedají.

Tahoun ekonomiky

I když je nyní nošovický závod na maximu své kapacity, nově budovaná převodovkárna vytvoří další desítky pracovních míst. Z hlediska přínosu české ekonomice je důležitá loňská výměna modelů se závodem Kia ve slovenské Žilině. V Česku se od července místo Kii Venga vyrábí větší a dražší model ix35. Tržby závodu tak rostou.

Další nárůst přidané hodnoty, který se odrazí i na exportu z Česka, má přinést moderní výbava nové generace modelu i30, která má více zákazníků přilákat k příplatkům. Což se opět odrazí na tržbách závodu, potažmo na českém exportu a českém HDP.

V Nošovicích se z pásů plechu stávají auta. Deset tisíc lidí, které závod a hlavní dodavatelé zaměstnávají, ročně vytvoří dvě procenta české ekonomiky. Nové auto sjede z výrobního pásu každou minutu.

Když nechybí sebevědomí

Korejská automobilka roste a s ní i sebevědomí v Nošovicích. Ambice mají ale i zaměstnanci automobilky, kteří si v předběžných jednáních o nové kolektivní smlouvě řekli o nárůst mezd o 40 procent a chtějí tak dosáhnout na mzdy v automobilce Škoda.

Nošovické nadšení nedávno ještě zvýšil německý motoristický magazín Auto Bild, když proti sobě postavil vozy Hyundai a Volkswagen v jednotlivých kategoriích. Souboj mezi německými "echt" vozy a korejskými "nováčky" skončil nečekanou remízou 3:3. Tři vítězství ale přinesly právě tři modely vyráběné v Nošovicích. Malý model ix20 porazil konkurenční Golf Plus, SUV Volkswagen Tiguan nestačil na nošovický ix35 a kombi i30 překonalo kombi Golf. Ve všech těchto srovnávacích testech měl sice po technické stránce lehce navrch Volkswagen, ale chtěl za to podle magazínu nepřiměřený příplatek, a první místa tak získal Hyundai.

A to šlo pouze o test staré generace modelu i30. Tu novou Němci proti Golfu staví jen v teoretické rovině a stejně jako Češi čekají na oznámení ceny, která rozhodne. Pokud bude dostatečně levnější, a to by na českém trhu měla být, doporučí ji svým čtenářům. To bylo ještě před několika lety nemyslitelné.

Korejské vozy byly sice výrazně levnější, za mnohem dražšími zavedenými značkami ale ještě zaostávaly v technice. Hyundai ale stále postrádá tahouna, kterého má Mladá Boleslav v podobě modelu Octavia. Ta kraluje v Česku, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Chorvatsku, Finsku a na první místo se dere i v konzervativním Švýcarsku.



1/32/33/3


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist