Hyundai Coupe 2.0 CVVT

Nejlevnější dostupné kupé na českém trhu se nedávno objevilo v testu zaměřeném na spotřebu. Za kolik jezdí už víme, dnes se na počinek automobilky Hyundai podíváme detailněji a řekneme si, co všechno za částku přesahující půl milionu lze čekat.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Hyundai Coupé

Hundai Coupé 2.0i CVVT - pridNad automobily s oválným znakem a položeným "háčkem" uprostřed už většina Čechů neohrnuje nos. Korejská automobilka zapracovala na kvalitě a v posledních letech pomalu ale jistě nachází svou identitu a vtiskává jednotlivým modelům designovou příbuznost ke značce. Dnes testované nové Hyundai Coupe je toho jen dokladem. Především mě zajímalo, jak jezdí sportovně vypadající automobil s velmi příjemnou pořizovací cenou a co se skrývá pod pěkným kabátem.

Karoserie: pozornosti ostatních se nevyhnete

Hundai Coupé 2.0i CVVT - bokAtraktivní vzhled Coupe bude dělat radost zejména milovníkům obdivných pohledů mladé generace. Coupe budilo značnou pozornost a během testovacího týdne si nejeden teenager málem ukroutil hlavu. Pozornost jakou budí toto kupé je dána velmi povedeným designem, který považuji doslova za mírně provokativní až sexy. Bezesporu se Coupe jako celek povedlo. Z určitých úhlů pohledu si ho za šera můžete splést s mnohem dražšími sportovními vozy. První dle mého názoru nepodařená generace je pryč, a proto se nyní zaměřme na tento atraktivní kousek.

(+) design

Interiér: starý "dobrý" korejec

Hundai Coupé 2.0i CVVTKokpit FX dokonale navozuje pocity sportovního kupé. Polokožená přední sedadla nízko položená nad vozovkou poskytují průměrně vzrostlým dostatek místa a při jízdě slušnou oporu. Palubní deska je konečně přehledná a poměrně jednoduchá. Sportovně založeným řidičům udělá radost středová konzole, která v sobě skrývá tři kruhové "budíky" (zleva: ukazatel kroutícího momentu, aktuální spotřeby a vpravo voltmetr).

Hundai Coupé 2.0i CVVT - intCelému interiéru vládne černá s modrou. Modrá je dobrá, přesto všeho moc škodí. Všechny displeje mají jednotné modré podbarvení což zejména u vozu korejského původu chválím dvojnásobně. Při jízdě však nelze redukovat jejich intenzitu podsvícení globálně. Vsazenému továrnímu autorádiu nelze ztlumit displej najednou se všemi ostatními, a tak při noční jízdě budete vystaveni modré barvě více než je zdrávo. Dále mě zarazil palubní počítač, který počítá všechno možné, jen ne průměrnou spotřebu. Ta aktuální je k dispozici na středovém panelu. Samotné ovládání palubního počítače stiskem "čudlíku" za volantem není zrovna bezpečné a pohodlné.

Hundai Coupé 2.0i CVVT - kufrO zadních sedadlech se nemá cenu vůbec zmiňovat. Berte to tak, že v autě prostě nejsou. Nepřevezete totiž na nich ani osoby menšího vzrůstu. Pokud bude někdo tak odvážný a vsouká se do nich, tak i krátká jízda bude utrpením. Chybí zejména místo na hlavu. Díky zkosené zadní skleněné části pátých dveří bude dotyčný muset sedět v předklonu. Místo na zadních sedadlech vynahrazuje nadprůměrně objemný zavazadlový prostor, který je navíc celkem dobře přístupný.

(+) přední sedadla
(+) výbava
(+) objem a tvar zavazadlového prostoru
(-) hluk v kabině /od motoru i pneumatik/
(-) kvalita zpracování /madla v předních dveřích příšerně vrzají, palubní deska vydává pazvuky atd./
(-) ovládání palubního počítače
(-) absence hodnoty průměrné spotřeby

Hyundai Coupe 

2,0i DOHC CVVT

 

2,7 V6 DOHC

 

max. výkon (kw (k) / ot.)

 

105 (143) / 6000

 

121 (165) / 6000

 

max. točivý moment (Nm./min.)

 

186,3 / 4500

 

245,1 / 4000

 

max. rychlost (km/h)

 

208

 

220

 

zrychlení z 0 na 100 km/h (s)

 

9,1

 

8,2

 

spotřeba (l)

 

10,9/6,4/8,0

 

14,0/7,6/9,9

 

celková hmotnost (kg)

 

1740

 

1760

 

Motor: hrozná nuda

Hundai Coupé 2.0i CVVT - motorTestovaný kousek pohání dvoulitrový zážehový čtyřválec. Do vínku totiž dostal možnost plynule měnit časování ventilů, což vedlo k výkonu 105 kW při 6000 ot./min. Točivý moment dosahuje hodnoty 186 Nm. při 4500 otáčkách, což jsou hodnoty nepříliš oslnivé. Realita často bývá od papírových hodnot odlišná. Bohužel dnes se potvrzuje, že testovaný agregát může být v reálném světle ještě horší, než hodnoty udávané výrobcem na papíře. Dvoulitr sice na téměř 1,5 tuny těžké kupé stačí, ale jeho výkonnostní projev je dost utlumený. Do otáček se příliš nehrne, za plynem se mu také nechce a spotřeba letí při sebemenší snaze o svižnější jízdu rychlým tempem nahoru. Proto se vyplatí zavčasu řadit, vysoké otáčky nemají cenu. Testovaný dvoulitr by se hodil spíše do usedlejšího sedanu. Pod kapotou Coupe bych raději viděl živější pohonnou jednotku. Rozhodovat se můžete pouze mezi tímto čtyřválcem a šestiválcem 2,7, který poskytuje sametovější a vyváženější chod, což je na druhou stranu vykoupeno vyšší pořizovací cenou a kombinovanou spotřebou o dva litry vyšší.

(-) hlučnost
(-) letargický projev
(-) spotřeba

TIP: TEST SPOTŘEBY: Hyundai Coupe FX 2.0 CVVT-i

Jízdní vlastnosti: motor podvozku nestačí

Hundai Coupé 2.0i CVVT - jizdaMotor ode mě dostal pěkně za uši. Ještě před pár lety bych proměnné časování chválil, ale konkurence udělala velký skok kupředu. Srovnávat ho s například s motory Hondy by vůbec nešlo. Na druhou stranu se Coupe vyrovnává konkurenci díky podvozku. Ten se celkem povedl. Konstruktérům se podařilo zvolit slušný kompromis v nastavení tvrdosti. Přes poměrně tvrdé nastavení lze relativně komfortně překonávat drobnější nerovnosti. V zatáčkách se proto nebudete naklánět a zvolenou stopu si udržíte celkem dlouho. Pokud přeženete nájezdovou rychlost, stačí ubrat plyn a kupé se vrátí do zvolené linie.

Od maximálky neočekávejte zázraky. Výrobce uvádí 208 km/h a zrychlení z nuly na stovku za neoslnivých 9,1 sekund. To je na kupé doopravdy podprůměrná hodnota. Pokud o Coupe uvažujete, nezoufejte. Další řádky vám zvednou náladu. Užívat si za volantem můžete již v relativně nízkých rychlostech. Při akceleraci se Vám rozhodně nebude odkrvovat mozek, ale "rambajz" od motoru navodí v kabině závodní atmosféru. Průjezdy zatáčkami si lze vychutnávat, přičemž se díky absenci stabilizace musíte spoléhat pouze sami na sebe.

(+) podvozek
(+) brzdy
(-) řízení

Závěr: za ty peníze ...

Hundai Coupé 2.0i CVVT - bokozadTestovaný model není rozhodně tak špatný vůz, jak z testu vyznělo. Plně odpovídá pořizovací ceně a konkurenty válcuje vzhledem karoserie a především pořizovací cenou začínající na 549.900 Kč. Toto Coupe bude vhodné zejména pro mladé kluky, kteří touží po novém atraktivním sportovně střiženém voze. Neoslnivý dvoulitr jim bude pro sbírání zkušeností zatím stačit.



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
3
dynamika motoru
3
jízdní komfort
2
ovladatelnost
1
prostornost
2
pružnost motoru
3
řazení
2
řízení
3
sedadla
2
spotřeba
3
výhled z vozu
2
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
2.07
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).
technický popis
karoserie
typkupé
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4395
šířka (mm)1760
výška (mm)1330
rozvor (mm)2530
rozchod kol vpředu (mm)1490
rozchod kol vzadu (mm)1490
světlá výška (mm)152
provozní hmotnost (kg)1387 - 1496
maximální hmotnost (kg)1740
počet míst (os.)4
objem zavazadlového prostoru (l)312
motor
typzážehový
počet válců4
zdvihový objem (ccm)1975
kompresní poměr10,1
max. výkon kw (k)/ot./min.105 (143) / 6000
max. kroutící moment nm/ot./min.186,3 / 4500
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s9,1
max. rychlost (km/h)208
spotřeba
město10,9
mimo město6,4
kombinovaná8,0
co2 (g/km)261/153/193
převodovka
typ převodovkymanuální
počet rychlostních stupňů5
palivová soustava
palivonatural 91
objem nádrže (l)55
přenos hnací síly
pohonpředních kol
zavěšení kol
vpředuMcPherson, příčný stabilizátor
vzadudvojitá ramena, příčný stabilizátor
brzdy
vpředukotoučové s vnitřním chlazením
vzadukotoučové
pneumatiky a ráfky
pneumatiky215/45 R17
cena
cena nejlevnější verze v základní motorizaci (kč)549.900


"výkonu není nikdy dost..."
1/352/353/354/355/356/357/358/359/3510/3511/3512/3513/3514/3515/3516/3517/3518/3519/3520/3521/3522/3523/3524/3525/3526/3527/3528/3529/3530/3531/3532/3533/3534/3535/35


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist