Hyundai i20 a zkušenosti majitele po 55 tis. km.

V říjnu 2010 jsem si koupil nový Hyundai i20 v ceně 230 000 Kč v jednom nejmenovaném autosalonu v České Lípě. Pokusím se zde postupně popsat, jaké mělo auto nedostatky.
hodnocení článku 3.3 b / 8x
vaše hodnocení: 0 b.
Značka:Hyundai
Model:i20
Typ: 
Karoserie:hatchback
Objem motoru:1 200
Palivo:benzín
Rok výroby:2010
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:0
Najeto km nyní:55 000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:5
Průměrná spotřeba:6
Poruchy:viz text recenze
Předchozí vozidlo:Škoda Favorit

V říjnu 2010 jsem si koupil nový Hyundai i20 v ceně 230.000 Kč v jednom nejmenovaném autosalonu v České Lípě. Pokusím se zde postupně popsat, jaké mělo auto nedostatky.

Po převzetí vozu jsem si všiml následujících nepříjemností:
- interiér byl mizerně smontovaný, z palubky se ozývalo všelijaké drnčení a bzučení. Drnčení se různě přesouvalo podle otáček motoru.
- vnitřní zpětné zrcátko se třáslo
- sedadlo řidiče vrzalo
- polovina zadního sedadla se po sklopení nechtěla 'přicvaknout' zpátky. Jde to jen tehdy, když se s ním pořádně třískne, obvykle několikrát. Druhá polovina je OK.
- když si chce pravý zadní pasažér zapnout pás, musí s tou sponou v úchytu chvíli viklat a trochu přimáčknout červené tlačítko, aby se spona zacvakla do úchytu.
- auto se má při rozjezdu zamknout, ale nezamkne se (tuhle funkci opravdu potřebuji, už se mi dvakrát stalo, že se na mě někdo chtěl dobývat, zatímco jsem seděl v autě).

Takže proběhla hodina cesty do nejbližšího Hyundai servisu, kde mi řekli, ať si to jedu udělat tam, kde sem si auto koupil. Takže cesta zpátky do autosalonu. Tam mi výše uvedené opravili.

Za 14 dní provozu:
Rozsvítila se kontrolka airbagů. Čili mě čekala hodina cesty do servisu. Auto prohlédli a zkonstatovali, že řídicí jednotka airbagů je špatná a že objednají novou, takže mám přijet znova, až bude na skladě. Hodina cesty zpátky a za týden zase hodina do servisu, čekání a hodina cesty zpátky. Kdyby to nebylo na záruku, bylo by to za 15.000 Kč.

Po zaběhnutí motoru:
Palubní počítač ukazuje spotřebu o něco vyšší, než je v papírech. Zkusím tedy následující: natankuji plnou a GPSkou změřím ujeté kilometry, dotankuji opět do plna. A - palubní počítač je 'optimista' - spotřeba vychází asi ještě o 0,5 litru/100 km víc, než ukazuje. Čili ve výsledku to žere asi o 1 litr na 100 více. Ve Spojených státech za to musel Hyundai zákazníky odškodnit. U nás si můžete tak akorát trhnout nohou.

Po 2,5 letech:
Koroze 5. dveří. Koroduje se dále pod sklem okolo úchytu stěrače na spodní hraně, i jen tak uprostřed. Vtipné na tom je to, že auto bylo od začátku garážované. Ani favorit, kterého jsem měl předtím, takhle nekorodoval. Opět cestování do servisu, opět reklamace. Auto bude týden v opravě. Budiž jim k dobru, že mi dali náhradní auto.

Po 3 letech:
Jedu na 3letou garanční prohlídku. Momentálně žádné závady nejsou, takže chci jenom vyměnit olej a další výroční úkony. Podepíšu zakázku na 3letou prohlídku s tím, že kdyby servis našel něco, co se musí dělat, tak mi zavolá na mobil. S tímhle si odskočím do blízkého nákupního centra nakoupit. Vrátím se zpátky, auto je hotové, ale částka na faktuře je nějak vysoká - asi 6 tisíc. Říkám, co to jako je, a oni že prý jsem měl sjeté a poškozené přední brzdové destičky, tak je vyměnili. Chtěli mi prý volat, ale byl jsem nedostupný (víte, že když vám někdo volá a jste nedostupní, že vám pak přijde SMS, že číslo XY se vám chtělo dovolat... mobil byl zapnutý... a i kdybych byl mimo signál - nic takového mi nepřišlo). No nic, nechci se dohadovat, zaplatím, staré destičky mi vrátili v krabici. Doma jsem je prohlédnul a byly sjeté tak z 30 %. Takže servis prostě chtěl větší zakázku.


Po 3,5 letech:
Hyundai se zaklíná 5letou zárukou. Před koupí jsem se prodejce ptal, jestli se záruka vztahuje na všechno - tzv. bumper to bumper = od nárazníku k nárazníku - a že prý ano. Takže: po 3,5 letech se z přední nápravy ozývá klepání. Opět hodina cesty do servisu. Auto zhodnotili a řekli, že to je tyčka stabilizátoru, která spadá do záruční opravy, ale že jim Hyundai vypověděl smlouvu (to byla ta doba, kdy se mu rozpadala servisní síť) a ať jedu do druhého nejbližšího servisu, který ještě smlouvu má, tzn. další dvě hodiny tam, hodina zpátky. V druhém servisu mi řekli, že na díly podvozku je záruka jenom 3 roky. Díl skladem neměli, takže cesta domů, po týdnu opět cesta do servisu, vysolil jsem asi 3 tisíce za něco, co mi měli opravit v záruce.

Po 4 letech:
Po odbrždění ruční brzdy zůstává jedno kolo zabržděné. Opět jsem si opravu platil sám.

Závěr: Po 4 letech a 55 000 km mi došla trpělivost. S Hyundai jsem nespokojený. Koupil jsem si nový VW Polo, na něj udělám recenzi za pár let.

KladyZápory
pořizovací cena, ale co za to člověk dostane?  dílenské zpracování  
 každou chvíli 'něco' - viz výčet závad v textu recenze  
 5letá záruka s otazníkem  
 rozpadající se servisní síť  
   





Spolehlivost
5
 
Provozní náklady
5
 
Cena náhradních dílů
5
 
Dostupnost náhradních dílů
4
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ne



hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
5
dynamika motoru
3
jízdní komfort
4
ovladatelnost
3
prostornost
3
pružnost motoru
3
řazení
3
řízení
2
sedadla
4
spotřeba
4
výhled z vozu
3
celkové hodnocení - průměr:
3.15
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist