Hyundai Lantra nebo Opel Astra?

Dotaz

Dobrý den,rozhoduji se mezi koupí Hyundai Lantra 1,9 D (motor Peugeot) a Opel Astra F 1,7 TD, obě r.v. kolem 1997, cenový strop 45 000 Kč, priority nízká spotřeba, levné díly z druhovýroby, rozumná spolehlivost. Plánovaný nájezd cca 15 000 km/rok. Auto plánuji na rok, dva, pak bych ho chtěl rozumně prodat.O Lantře jsem četl relativně dost recenzí, zdá se být spolehlivá, bohužel o dieselové variantě moc informací není, Astra je kus od kusu, ale jsou levné díly a u dieselu by měla být nízká spotřeba, díky nižší kubatuře i levnější pojistka. Mohli byste mi poradit, který z těchto dvou vybrat, příp. navrhnout nějaké alternativy? Díky
Marek Hajný
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Opel Astra, Hyundai Lantra

Odpověď

Opel Astra FOpel Astra byl uveden na trh v roce 1991 jako nástupce modelu Kadett, který byl již poměrně zastaralý. Na trh vstoupil přímý konkurent vozů Ford Escort a Volkswagen Golf a souboj o přízeň zákazníků svádějí dodnes. Vybírat můžete z 3 nebo 5 dveřového hatchbacku, 4dveřového sedanu nebo prostorného kombi. V nabídce najdeme celou škálu benzínových motorů, ale my se dnes zaměříme na dva turbodiesely , základní 1,7TD - 50kW a silnější 1,7TDS – 60kW vybavený navíc intercoolerem. Oba motory nemají příliš dobrou pověst, velmi často se vyskytují závady jako praskání hlavy motoru, přetržený rozvodový řemen, vadné vstřikovače a vstřikovací čerpadla. Pokud bychom si měli z těchto dvou vybrat, tak bych spíše doporučil silnější přeplňovaný agregát (60kW), který byl vyvinut japonskou firmou Isuzu a je přeci jen o něco spolehlivější. U obou agregátů můžeme očekávat poměrně dobrou spotřebu paliva která se nejčastěji pohybuje kolem 5,5-6L nafty na 100km. Pokud chceme předejít prasknutí rozvodového řemene, je potřeba dodržovat předepsaný interval výměny 60.000km. Největší slabinou Astry je ovšem korodující karoserie. Korozi nejčastěji podléhají lemy zadních blatníků, prahy a také přední část kapoty motoru. Kolem 200tis km můžeme také očekávat závadu alternátoru, který přestane dobíjet a je potřeba vyměnit regulátor. Výhodou je velký výběr ojetých automobilů na trhu a možnost dovozu automobilu ze sousedního Německa nebo Rakouska, kde byla Astra poměrně rozšířená, a tak se dá i po letech narazit na zachovalý kus.
Hyundai Lantra r.v.1997Hyundai Lantra druhé generace byl na trh uveden koncem roku 1995 a v roce 1999 byl „faceliftován“. Přední část karoserie dostala dravější tvar, který rozhodně evropskému zákazníkovi více sedne, než oblé tvary předešlé verze. Lantra je k dostání pouze ve verzi 4dveřový sedan, která nabízí poměrně malý vstupní otvor do zavazadlového prostoru, což znepříjemní nakládaní, nebo kombi, které nabídne slušný zavazadlový prostor, který se ovšem v přední části zužuje kvůli vystouplým zadním podběhům. Motor 1,9D, kterým je Lantra vybavena, pochází skutečně s koncernu PSA a vyskytuje se běžně ve vozech Peugeot a Citroen. Výkon 50kW společně s absencí turbodmychadla předurčuje motor spíše ke klidné nedynamické jízdě. Spotřeba se při takovém stylu jízdy drží kolem 6l/100km, motor je naprosto spolehlivý a má delší interval výměny rozvodového řemene než Astra (120.000km). Pro tento motor je doporučován plně syntetický olej 5W40 a to kvůli hydraulickým zdvihátkům ventilů. Lantra měla v základní výbavě kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech, přesto nejsou brzdy nijak zvláště účinné. Výbava vozu ve stejné ceně bude určitě větší než u Astry, většina vozů má centrální zamykání,elektricky ovládaná okna i zrcátka a často i klimatizaci. Koroze se u Lantry téměř nevyskytuje, pokud se objeví, bývá to většinou v okolí prahů nebo v místech s poškozením laku jako jsou např.hrany dveří. Velký problém ovšem bude při výběru vhodného vozu, protože Lantra s dieselovým motorem je v autobazarech poměrně vzácná.
Také náhradní díly nejsou tak dostupné jako u poměrně rozšířeného Opelu, běžné spotřební díly jako jsou brzdy, filtry, rozvody jsou dostupné i v síti druhovýroby, ale pokud bude potřeba něco z interiéru,plastů,přepínačů, je nutné nakupovat u autorizovaných dealerů. V následující tabulce můžete porovnat cenu některých běžných dílů z druhovýroby:

 

Opel Astra 1,7TDS

 

Hyundai Lantra 1,9D

 

Přední brzdové destičky

 
650kč850kč

Přední brzdové kotouče 2ks

 
1300kč1960kč

Filtr motorového oleje

 
130kč115kč

Filtr vzduchu

 
100kč380kč

Filtr paliva

 
130kč95kč

Rozvodový řemen

 
730kč750kč

Peugeot 306 kombiCelkově nám Astra nabízí lepší dostupnost náhradních dílů a za lepší cenu, vzhledem k rozšířenosti vozu také lepší dostupnost servisu, na údržbu náročnější motor s menší spolehlivostí a větším rizikem poruchy, rychle korodující karoserii. Lantra oproti tomu nabídne spolehlivější motor ovšem s menším výkonem a bez turba, lepší antikorozní ochranu, bohatší výbavu, horší dostupnost dílů.
Pokud bych měl vybrat z těchto dvou vozů, přikláněl bych se spíše k Hyundai který se díky motoru dá považovat za spolehlivější i když statistika TÜV 2008 hovoří jinak. Hyundai Lantra obsadil v kategorii 10-11letých vozů 53 místo a Opel Astra 34 místo, nutno ovšem podotknout, že TÜV neposuzuje spolehlivost motoru, ale technický stav při pravidelných kontrolách.
Jako alternativu bych zkusil zvážit vůz Peugeot 306 s motorem 1,9td / 66kW. Dá se již koupit v ceně, kterou požadujete, je to poměrně spolehlivý vůz s výkonným motorem, který určitě může oběma vybraným vozům minimálně konkurovat.Nabídka na trhu ojetin je poměrně široká a jistě se podaří vybrat zachovalý kus za rozumnou cenu.
Otázkou také zůstává nutnost dieselového agregátu pod kapotou, při ročním nájezdu kolem 15.000km je rozhodně rozumnější volbou benzín, kde by se v ceně do 45000kč dalo rozhodně mnohem lépe vybírat. Spolehlivost benzínových motorů je u starších vozů lepší, díky menšímu obsahu motoru můžete ušetřit na pojistném a celkové provozní náklady tak mohou být v konečném výsledku nižší.





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist