Hyundai Lantra nebo Renault Megane?

PORADNA, 08.02.06 | 00:00
hodnocení článku 4.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Mégane, Hyundai Lantra

Dotaz

Dobrý den,
uvažuji o koupi vozu Hyundai Lantra 1,6 16V r.v.97. Chtěl bych se zeptat na častě závady, jízdní vlastnosti, neduhy, ceny náhradních dílů a frekvence servisních prohlídek např. kdy se mění rozvody a pod. Dále bych se chtěl zeptat jestli je lepší Hyundai Lantra 1,6 nebo Renault Megane 1,6.

Předem děkuji za odpověď


Odpověď

Hyundai Lantra 1.6 16V, 1995-2000, II.generace, (11/1995-09/2000)

+ přijatelné ceny- poměrně malý rozvor 2500 mm
+ živý motor- při ostřejším průjezdu zatáčkou je záď vozu nervózní
+ celkem dobré pohodlí i prostor- slabší brzdy, přestože všechna čtyři kola jsou vybavena kotouči 
+ bederní opěrka (sedadlo řidiče)- neklidné jízdní vlastnosti při plném zatížení
+ prostor na předních sedadlech- hlučný motor při vysokých otáčkách
 - koroze výfukového systému
 - úniky oleje z motoru a převodovky
 - vibrace předních kotoučů
 - menší životnost synchronizace převodovky
 - horší nastupování

Spotřeba u celkem energetické 1.6 16v s výkonem 84 kW/114k se dá udržet na hranici 7 litrů/100km.

Pokud k vozu není servisní kniha a není bezpečně prokázáno, že rozvody byly měněny v pravidelném intervalu, preventivně bych je vyměnil hned po koupi spolu s olejem atd. Olej se mění po 15.000 km. Ozubený řemen se mění po 60.000 km (do roku výroby 1996) a po 90.000 km (od r.v. 1997).Tlumiče vydrží klidně i 150 tisíc km. Od přední nápravy se nesmí při zkušební jízdě ozývat žádné klepání, což by si žádalo vyměnit stabilizační tyčky (cca 2000,- včetně práce).

Orientační ceny neoriginálních náhradních dílů
Přední tlumič pérování: 2200-4000 Kč
Zadní tlumič pérování: 2400-4000 Kč
Přední brzdové kotouče: 1000-1500 Kč
Zadní brzdové kotouče: 1100-1600 Kč
Brzdové destičky přední: 1300 Kč
Brzdové destičky zadní: 900 Kč
Koncový díl výfukového systému (tlumič): 3500-4000 Kč
Střední díl výfukového systému: 3500 Kč
Přední světlomet: 3500 Kč
Rozvodový řemen: 1600 Kč
Kulový čep: 600 Kč
Přední nárazník: 5000 Kč

Renault Megané 1.6 16V

+ prostornost- vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru
+ pohodlný a jistý podvozek- úniky oleje z převodovek
+ design- padání řemene pohonu pomocných agregátů
+ široký výběr na trhu- vlhkost v koncových svítilnách
 - koroze a netěsnost výfukového systému
 - netěsné tlumiče
 - poruchy dveřních zámků
 - vrzající přístrojová deska 
 - různé pazvuky
 - poruchy centrálního zamykání

Jedna-šestka se nabízela ve dvou výkonnostních variantách, slabší měla 55kW a silnější 66kW.

U motorů je třeba dát pozor na případný nepravidelný chod, což s velkou pravděpodobností zapříčinila cívka zapalování a posléze může dojít ke zničení katalyzátoru. Od věci není nechat změřit emise.

Závěr
Lantra při pravidelném servisu patří k celkem spolehlivým vozům. Čtyřválec se spokojí s benzínem oktanového čísla 91, přesto doporučuji 95. Po prvních kilometrech překvapí podvozek svou tvrdostí, což není zrovna příjemné na dlouhé cesty. Řízení vozu je přesné a adhese dobrá, dokud vůz nenaložíte. Odlehčená přední kola začnou ztrácet přilnavost. Na druhou stranu samotný motor překvapí svým výkonem. Lantra je dobrým vozem, není však tolik komfortní jako Megané.

TIP: OJETINY: RENAULT Mégane - Kompakt pro každého



Autor: Petr Šikl
"výkonu není nikdy dost..."
1/8
2/8
3/8
4/8
5/8
6/8
7/8
8/8


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist