Jak slouží přes dvacet let starý Ford Transit?

Skutečnou přestavbu obstarožního Transitu popisuje uživatel v této zkušenosti. Motor vyměnil za silnější ze Sierry, sedačku namontoval ze Scorpia, provedl úpravu na LPG… A už s ním jezdí raději než s osobákem!
RECENZE UŽIVATELŮ, 01.05.08 | 00:00
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Ford Transit
Značka:Ford
Model:Transit
Typ:mikrobus
Bližší označení:2.O OHC
Karoserie:VAN
Obsah motoru:2.O
Palivo:benzín
Rok výroby:1984
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:asi 250000
Najeto km nyní:asi 300000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:5 let
Průměrná spotřeba:11
Poruchy:ha ha
Předchozí vozidlo:Audi A3

Zde najdete moje zkušenosti s 24 let starým Fordem Tranzit zvaným Metuzalém. Jedná se o poslední typ s čumákem a hranatými světlomety.


Forda jsem pořídil po zralé rozvaze vzhledem k jeho mechanické jednoduchosti a odolnosti. Auto bylo používáno stavební firmou na svoz dělníků na stavby. Auto bylo na pohled mechanicky celkem v pořádku a po koupi za 9000,- Kč následovala kompletní rozborka vozu.

Vlastníte vůz značky Ford? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!


Co se opravovalo:
Karoserie - vyvařit prorezlá místa - prahy pode dveřmi, blatníky, práh kufru. Vše ostatní bylo zaolejováno od motoru a tudíž v pořádku. Spodek jsem nastříkal gumotexem a poté směsí nulky vazelíny a benzínu.


Podvozek - nová ložiska vzadu, tlumiče 4x, utržené oko listového pera vzadu. Dále silentbloky náprav, nové brzdové kotouče z novější verze Transita - po nutných úpravách. Nové bubny a pakny.


Motor - měl výkon 51 kW a byl po smrti. Proto jsme koupili sierru 2.0 OHC 74kW a její motor se nastěhoval do Transita. Trochu zlobila spojka ventilátoru chlazení, ale to je po výměně OK. Převodovka je původní, ale zlobila a zlobí trojka /je hlučná/, ale zatím no problem. Spojka je původní a bez potíží. Difrenciál jsem sehnal z jiného auta - starý byl už skoro na konci života, kardanka je v pořádku a jen povrchově orezlá.

A teď k autu samotnému ;-)
Interiér: jednoduchý a trvanlivý - sedačky jsou pohodlné a mají už i opěrky hlavy. Sedačku řidiče jsem ale vyměnil za sedačku ze Scorpia - ta původní byla prosezená. Bez potíží zde může cestovat 9 lidí aniž by se muselo příliš uskrovňovat. Do kufru se při plném obsazení vejde bagáž na 14 dní cest po světě. Kufr je ale pak srovnaný až po strop. Auto se snadno uklízí.


Palubní deska je podsvícená a i když jsou žárovky v pořádku, tak v noci přístroje spíš tušíte než vidíte. Pod volantem jsou klasické 3 páčky na stěrače, světla a blinkry. Mají používáním setřelé značení. Auto vpředu velice hezky topí, vzadu je to horší ;-). Výborně je vyřešené větrání - boční zadní okénka jdou vyklopit třeba jako v Š 1203 a pak to krásně protahuje bez hluku. Vepředu jsou trojúhelníková větrací okénka, která po letech moc neslouží - za jízdy pískaly a pršelo tudy dovnitř. Nakonec jsem je tam nechal v dílně vlepit a je pokoj. Vnitřek auta je celý vylepen zátěžovým kobercem, což přineslo výrazné snížení hluku

Motor:

Ve srovnání s tím předchozím je to razantní zlepšení, 23kW navíc je hodně znát. Auto bez potíží udržuje 120 a kdyby byla k mání pětka tak jede i rychleji a s menší spotřebou. Motorový prostor a podlaha nad diferenciálem je obložená protihlukovým pěnovým materiálem od firmy Mikra. Nechal jsem do auta namontovat LPG od LOVATA - italský systém, spotřeba do 14 l plynu. Nádrž je na 60 l plynu a je vlevo za řidičem. Kvůli tomu musí být prostřední lavice posazena na 4 cm nástavcích aby se sem nádrž vešla. Auto je pružné i na IV. rychlostní stupeň a řídí se velice příjemně. Motor je po přetěsnění suchý a nežere olej, diferenciál mírně sákne a přetěsnění úplně nepomohlo.


Jízdní vlastnosti:

Prázdné auto je tvrdé a na nerovnostech skáče jako koza. S rostoucím zatížením se to zlepšuje. Ideální obsazení je 6 lidí. V zatáčkách se odlehčuje vnější zadní kolo a to se potom protáčí - gumy na zadku proto odcházejí dost rychle, což je ale u aut s takovou koncepcí normální. V zimě nemá smysl jezdit bez nákladu - auto jinak připomíná leštičku na parkety.... Brzdy jsem upgradoval na novější a auto brzdí slušně.


Exteriér:
Je to poslední hezký transit.... navíc Tmavě zelený...

Celkové úpravy mě vyšly na materiálu 45.000,- plus jedna sierra ;-) i s přihlášením do provozu a povinným ručením jsem pod 70.000,- hranicí což byl můj finanční strop. Auto od té doby slouží perfektně, byl jsem s ním v Holandsku, Norsku i na Ukrajině, doma slouží jako universální soumar. Jezdím s ním radši než s osobákem.

Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
1
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 

Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
2
design
1
dílenské zpracování
3
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
1
řazení
2
řízení
2
sedadla
1
spotřeba
4
výhled z vozu
1
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.78
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist