Jaké je ojeté Hyundai ix35?

Prodává se už pět let a poměrně úspěšně. Jaké jsou naše zkušenosti se spolehlivostí tohoto korejského SUV?
PORADNA, 31.07.15 | 00:00
hodnocení článku 3.6 b / 5x
vaše hodnocení: 0 b.

DOTAZ: Jsme čtyřčlenná rodina. Prozatím jsme měli Fabii Combi, ale chceme si pořídit něco většího a bezpečnějšího. Protože ix35 pomalu končí, dají se sehnat lehce jetá auta za slušnou cenu. Co si o naší volbě myslíte? Rozpočet: 350 tis. Kč, roční nájezd cca 25 tis. km. Řehák, Brno.


ODPOVĚĎ: Dobrý den, ix35 se začalo prodávat v roce 2010 a rovnou s kompletní paletou motorizací. Váš roční nájezd je na hranici mezi benzínovým a dieselovým motorem. Hodně záleží, jak dlouhé cesty plánujete s autem jezdit. Pro kratší se hodí benzín, který se rychle zahřívá a nemá takové servisní náklady. Můžete si vybrat buď z dvoulitru D-CVVT se 120 kW, nebo 1.6 GDI (99 kW). Právě druhý uváděný bych vám doporučil více než silnější dvoulitr. Proč? Je spolehlivější i úspornější a i když nejede tak dobře, pro rodinné cestování bude stačit. Navíc má šestistupňovou převodovku, která mi osobně u dvoulitru dost chybí. Ale pozor, je to pouze předokolka. V nabídce TipCars jich bylo v době přípravy tohoto článku celkem pět, věřím, že by se podařilo vybrat, i když do vámi udané ceny jsou pouze tři kousky. Lepší výběr je u dieselových motorů. Volit můžete mezi 2.0 CRDi (100 kW), 2.0 CRDi (135 kW) a 1.7 CRDi (85 kW). Všechny vyjmenované motory jsou dobrou volbou, i když nejsilnější diesel ve spojení 4x4 má v reálu spotřebu přes osm litrů. Naopak nejúspornější je dle očekávání „sedmnáctistovka“, která má opět pouze přední pohon a nenabízí automatickou převodovku. V inzerci je jich mnohem více než benzínových motorů, takže je z čeho vybírat. Pro klidné rodinné cestování jde dle mého názoru o nejlepší motorizaci. Takže pokud to shrnu, motory nejsou obecně u ix35 nijak problémové. Navíc mají všechny bezúdržbové řetězové rozvody.

Protože má auto pětiletou záruku, platí to i na řadu nyní prodávaných ojetin. Před koupí přesto zkontrolujte důkladně celý vůz i na zvedáku. Na podvozku je řada věcí, které mohou vykazovat známky většího opotřebení. Konkrétně např. přední tyčky stabilizátoru, ložiska zadních kol nebo vůle v poloosách. Vždy záleží, kdo auto používal a kde s ním jezdil. Za udávaný rozpočet se podívejte po vozech od roku výroby 2010-2012 s nájezdem do 100 tis. km. Zvažte výhody a nevýhody předního pohonu, šestistupňové převodovky a rozsekněte volbu paliva. Nepředpokládám, že budete ix35 brát často do terénu, světlá výška by vám offroadových choutek stejně moc nedopřála. Vadit vám mohou různé pazvuky v interiéru i od podvozku, správně by se ale o tyto problémy měl postarat dealerský servis v rámci záruky.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist