Jaké vybrat menší auto pro ženu?

Dotaz

Dobrý den,
jsem sama a prosím potřebovala bych poradit, chtěla bych si pořídit ojeté auto. Hledám auto s r.v. od 1998 a výše, nízkou spotřebou - jezdit budu jen ve velkém městě, uvažovala jsem o motoru 1,0 a 1,4 ,max. 1,6, spíše rozměrově menší auto (snadnější parkování). Upřednostňuji benzín, ale naftě se nebráním. Cena by měla být do 150tis. Kč.
Z ojetých aut jsme na netu našla VW Golf IV 1,4i 16V (55kW) , r.v 1998, 92 tis. km,
Fiat Punto 1,1 (40 kW), r.v 2001 90 tis. km,
Seat Ibiza 1,4 (44 kW), r.v. 1999, 134 tis. km,
Toyota Yaris 1,0i VVTi ( 50 kW), r.v. 2001, 44 tis.km,
Nissan Micra 1,2i, ( 48 kW), r.v.2003, 62 tis.km,
Opel Corsa 1,2 16V ( 55 kW) , r.v. 2002, 115 tis. km. Nevím na co si dát pozor u jednotlivých značek, protože u mě je na nejdůležitějším místě spotřeba, pak dostupný servis, posilovač řízení. A na konec jsem uvažovala o novém Chevrolet Spark 0,8 SOHC (38kW/53hp), neboť jeho cena na leasing 139 tis. Kč je velmi zajímavá, ale zarazila mě spotřeba 7 l/100 km ve městě Je to opravdu tak?

Předem Vám moc děkuji za pomoc a odpověď.Přeji krásný den Daniela.
hodnocení článku 4.5 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.


Odpověď

Toyota YarisDobrý den!
Vámi zmiňovaná škála vozidel je opravdu velmi široká. Osobně bych rozdělil tyto vozy na minimálně dvě kategorie. Na menší automobily - tedy jak se říká „nákupní tašky“, které jsou vesměs osazeny litrovým motorem, který nabízí spoustu výhod. Bezesporu nejnižší kategorie tzv. povinného ručení ušetří hodně peněz. Do té patří např.: Toyota Yaris, s litrovým motorem se dá pořídit i Nissan Micra a Opel Corsa. Poslední jmenovaný ale disponuje tříválcovým motorem, který se může zdát hlučnější a má charakteristický zvuk. S jeho spotřebou je to obdobné jako u čtyřválců. S litrovým motorem se dá sehnat i Seat Ibiza, ale to už nejsme v kategorii nákupních tašek a je lepší pořídit si vzhledem k rozměrům vyšší kubaturu. Do kategorie malých vozidel by se dal zařadit i Seat Arosa nebo VW Lupo – litrový motor, malé rozměry. Ve Vašem výčtu chybí naprosto francouzská provenience, která si získala poměrně velkou oblibu a těmi zástupci jsou Citroen Saxo a Peugeot 106. Oba s litrovým motorem, který je na rozdíl od Opelu a koncernu VW čtyřválcový. Stejné výhody pojištění, slušné pohodlí (samozřejmě porovnáváno s přímými konkurenty), možnost třídveřového a pětidvéřového provedení karoserie a určitě zajímavý design - zvlášť u Citroenu Saxo, který prošel po roce 2001 faceliftem. Mínusem zcela jistě je právě u litrové verze dost častá absence posilovače řízení. Ale i přes tento (zvlášť pro ženy) handicap je řízení velmi lehké, motor není těžký. Spolehlivost těchto litrových zástupců je podobná, japonské značky jsou se spolehlivostí o něco dále. Souhrnem: pokud si budu vybírat „malé velké auto“ v pětidvéřovém provedení a budu řešit nízké provozní náklady, trochu funkčnost a design, asi bych si osobně vybral Toyotu Yaris 1,0 VVTi – zde se právě všechny tyto vlastnosti kloubí dohromady. Navíc i jako ojetina si drží svou hodnotu a tak po letech provozu Yarise dobře prodáte.

Chevrolet Spark Větší automobily: Fiat Punto rozhodně není špatným autem, ale z hlediska kategorie povinného ručení spadá vzhledem k objemu 1,1 do vyšší kategorie.

VW Golf IV s motorem 1,4i 55kW je už vyšší kategorie, větší prostor, možnost vyšší výbavy, ale také vyšší provozní náklady. Je už to opravdu jiná kategorie. V případě, že si u předchozích modelů vyberete vyšší kubaturu, určitě se zvýší komfort jízdy pružnějším a výkonnějším motorem. Vyšší kubatury mohou být vybaveny i lepšími výbavami, není to samozřejmě pravidlem. Pokud se rozhodnete pro větší Golf IV s benzínovou verzi a budeme hovořit o kategorii do 150.000 Kč, bude nejlepší zvolit 1,6i 74kw resp. 75kW. Je to střední cesta co se týká nákladů na provoz. Bohatě Golfu dostačuje na pružné předjetí a majitel nebrečí s každým tankováním u benzinové pumpy. Nevýhodou je stále stejná obliba mezi nenechavci a vyšší pořizovací cena – koncernová auta jsou bohužel v pořízení dražší než jejich např. francoužští konkurenti. Stejnou podvozkovou platformu používá i Audi A3, Seat Leon ale i Škoda Octavia I. Nemůžeme tedy mluvit o malém autě do města. Samozřejmě ve srovnání s nákupními taškami má Golf IV právě vzhledem k větší velikosti i vyšší pasivní bezpečnost. Tu naopak bude oproti Golfu postrádat Chevrolet Spark. Je to právě cena nového vozidla, která přivede zákazníka k rozhodování, zda si má zakoupit nový Spark nebo nějakou starší ojetinu. Myslím, že jako varianta vozidla pouze do města to není špatně, splňuje to veškeré předpoklady pro městský provoz. Je si ale třeba položit otázku, zda po pořízení auta nezačne člověk více cestovat. Věřím, že v 70% případů každý, kdo si pořídí auto začne jezdit více, než předpokládal. Pak se taková cesta na Karlštejn dá ve Sparku samozřejmě absolvovat, ale budete přemýšlet, proč jste nekoupili něco většího. Navíc člověk nesmí zapomínat, že koupí nového vozu přijdete zaplacením o největší hodnotu toho automobilu, a tak jako pořídíte levně nového Sparka, budete ho o pár let později se ztrátou prodávat.

Zaznělo tu ještě rozhodování mezi benzínem a dieselem. Pouze v městském provozu a při současných cenách pohonných hmot nemohu dieselový pohon u malého městského auta doporučit.

Souhrnem doporučuji si před koupí stanovit pevná kriteria – u Vás tedy, jestli opravdu chcete a budete jezdit pouze po městě – potom je lepší zvolit malé auto, v případě, že budete jezdit ve městě a občas si uděláte výlet mimo město je lepší vybrat si střední třídu.





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist