Jaký diesel vybrat pro ojetou Toyotu Verso?

Náš čtenář přemýšlí o koupi lehce ojeté Toyoty Verso s dieselovým motorem. Který doporučíme a proč?
PORADNA, 16.05.17 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Toyota Verso
DOTAZ: Dobrý den, rád bych pro naši rodinu pořídil spolehlivé japonské auto, ideálně MPV. Dost toho najezdíme, takže jednoznačně preferuji diesel. Co říkáte na Toyotu Verso? Mám na ni asi 300 tisíc korun. Díky Martin

Tohle je 2,0 D-4D
ODPOVĚĎ: Dobrý den Martine. U Toyoty Verso máte na výběr tři dieselové motorizace. Už před pár měsíci jsem chválil spolehlivost benzínových motorů 1,6 a 1,8 Valvematic. U dieselů je ale situace komplikovanější. I když je mezi ojetinami na tuzemském trhu naftových motorů většina, je třeba důkladně vybírat. Prvním sítem je správná volba jednotky, s kterou se vám pokusím pomoci.

Nejslabším dieselem v nabídce je 1,6 D-4D s výkonem 82 kW. Aktuálně je k dispozici asi šest kousků, cenově se do vašeho limitu vlezete u dvou až třech, ostatní jsou malinko dražší. Právě tento motor bych doporučoval ze všech nejvíce. Zatím jej majitelé hodnotí jako velmi spolehlivý, je tichý a hlavně ve srovnání s ostatními i dost úsporný. Vyvinulo jej BMW a ve Versu jej dostanete výhradně s manuální převodovkou.

2,0 D-4D má výkon 91 nebo 93 kW. Prodává se jich zdaleka nejvíce, aktuálně kolem tří desítek. Za váš rozpočet seženete kousky s nájezdem pod 100 tis. km, většinou půjde o 4-5 let stará auta. Mezi zákazníky je oblíbený pro nízkou spotřebu v kombinaci s vyšším výkonem. Ani tento motor zatím netrápí výraznější závady, nezlobí ani filtry pevných částic. Pokud za rok najedete přes 20 tis. km nebo preferujete automatickou převodovku, berte tento motor.

2,2 D-CAT s výkonem 110 (automatická převodovka) a 130 kW (manuální převodovka) je motor, kterému bych se vyhnul. Kdysi jsem jej měl na test a je znát jeho váha na přední nápravě. V příměstském provozu vás mohou také potrápit dost dlouhé převody, jistě zaregistrujete klidně i o dva litry vyšší spotřebu než v případě slabšího dvoulitru. Motor trápí klasické závady dieselů, jako jsou poruchy vstřikovačů, EGR ventilů a s tím souvisejících filtrů pevných částic. Zkrátka tohle je motor vhodný výhradně pro delší vzdálenosti. Aktuálně se jich nabízí pouze několik, cenově ale vašemu rozpočtu vyhovují.



nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist