Jaký je ojetý Renault Espace?

Dotaz

Dobrý den,
po několika rodinných rozvahách o jiném rodinném vozidle padla asi nejreálnější alternativa na Ranault Espace kolem roku 2000 do cca 150tis Kč. Prostorem je to vozidlo pro nás naprosto ideální a vzhledem i komfortem se nám také velice zamlouvá.
Chtěl bych však poradit s motorizací tohoto modelu. Docela se mi zamlouvá varianta 1.9 TDi. Na co bych si měl dát pozor u tohoto motoru??? Je drahý servis??? Nebo se mám raději poohlédout po konkurenci???

Děkuji za odpověď
Jiří Kopal
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Espace

Odpověď

Renaul Espace r.v. 2000Vážený pane Kopale,
nevím, zda jako ojetina je Vámi vybraný vůz dobrá investice. Historie tohoto modelu začíná už v roce 1984, kdy byl tento „projekt“ představen. Od té doby i na našich silnicích jezdí už několik generací. Od původně hranatých tvarů se dostáváme k nádherně kulatým křivkám dnešních modelů.
Třetí generace Renault Espace je nabízena ve dvou variantách. Menší Espace, který disponuje klasickým 5 místným uspořádáním a v zavazadlovém prostoru je místo na další dvě sedadla, kam se pohodlně složí i dospělí. Nevýhodou plného obsazení automobilu je absence zavazadlového prostoru, kam se vejde pouze už menší taška se svačinou. Na hory se takto dá vyrazit špatně. V roce 1998 přišel Renault s prodlouženou verzí Grand Espace a to je už opravdu plnohodnotný model pro početnou rodinu. Sedm míst na pohodlné cestování a velký zavazadlový prostor. Pokud přidáte v zimě na střechu box na lyže a ostatní věci, stane se z Grand Espace skoro minibus.
Interiér připomíná spíše kokpit letadla, digitální ukazatele jsou situovány doprostřed, mnoho různě velikých odkládacích schránek může zapomnětlivým způsobit chvíle tápání. Co se týká vnitřního prostoru, nedokážu si lepší rodinný automobil představit.
Renaul Espace r.v. 2000U zcela nového automobilu se všechny vady, které se mohou objevit, řeší reklamačním řízením a záruční opravou u ojetiny je to horší a pokud má vyšší nájezd kilometrů je zde velké riziko nějaké poruchy. Pokud vypoví službu na první pohled úžasně přehledná palubní deska, málokdo je schopen ji opravit. Vesměs se mění celá elektronická část. Je to hodně nákladné. Dalším problémem, který na jednu stranu vypadá jako výhoda, je použitý materiál skoro všech vnějších dílů karoserie – plast. Koroze je sice rozhodně nenapadne, ale při poškození si s tím klempíř neporadí. Dnes se sice už daleko méně opravuje vyklepáváním, ale takové ty parkovací lišeje, kdy u plechového dílu můžeme ušetřit opravou u šikovného klempíře, u Renaultu Espace se návštěvě autorizovaného servisu nevyhnete. Tím se jakékoliv opravy výrazně prodražují.

Renaul Espace r.v. 2000Když už se rozhodneme pro tento model, zůstává otázkou jakou zvolit motorizaci. Jako první a relativně úsporný se jeví motor 2,2 dT a posléze 2,2 dCi. 2,2 dT je koncepčně starý motor a pokud se k němu nechová řidič jako v bavlnce, odmění ho dost velkou poruchovostí. Vadné těsnění pod hlavou je dost častým jevem a jeho oprava je v autorizovaném servisu poměrně finančně náročná. 2,2 dCi provází jako každý motor s přímým vstřikem paliva klasické nemoci, které se vzrůstajícím stářím a počtem najetých kilometrů může přinést svému uživateli vrásky. Podíl na vadných vstřikovačích má i použití nekvalitního paliva. Starostlivost a péče předchozího majitele se u ojetiny špatně zjišťuje. Neočekávaně se tedy dá doporučit starý osmi ventilový benzinový motor. Každý u takto velikého auta očekává doporučení spíše naftového motoru, ale vzhledem k případným nákladům spojených se servisem je tato volba nejvýhodnější. Vámi zmíněný 1,9 dTi je sice pružný a úsporný, ale poměrně hlučný a s nejnižším výkonem. Další variantou je 2,0 16V je citlivý na palivo. Pokud pořídíte benzinovou osmi ventilovou techniku a budete ji pravidelně servisovat budete skoro bez starostí.



1/42/43/44/4


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist