Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Jaký Opel Zafira koupit za 250 tisíc Kč?

Poradna
František Mašek | 21.07.2017
foto: Adam Špaček
Náš čtenář se rozhoduje mezi dvěma generacemi Zafiry. Starší generace B má méně najeto, novější generace C pak používá novější techniku.
DOTAZ: Dobrý den, mám cca 250 tisíc a za ně chci pořídit Opel Zafira. Rozhoduji se mezi oběma generacemi, protože můj finanční limit dovoluje vybírat poslední ročníky Zafiry B, nebo první ročníky Zafiry C. Děkuji za rady. Přemek.

ODPOVĚĎ: Dobrý den Přemku, ano, za Vámi uvedený rozpočet můžete vybírat poslední ročníky generace B. Většinou jde o roky výroby 2011 s menšími nájezdy, případně s pohonem CNG. Této generaci jsem se podrobně věnovali v předchozích poradnách, proto odkáži spíše na starší článek kolegy Petra Šikla, ve kterém najdete to nejpodstatnější. Proto jen v krátkosti: pro cestování na dlouhé trasy se více hodí vznětová devatenáctistovka CDTI s výkonem 88 kW, která je nejlepší možnou volbou ze vznětových pohonných jednotek. Osmiventilový diesel totiž nemá vrtošivé vířivé klapky sání jako šestnáctiventilová verze s výkonem 110 kW (v případě zatuhnutí sacích klapek je nutné měnit celé sací potrubí). Verze s 88 kW je tak pro Zafiru plně dostačujícím motorem, navíc pokud nemá filtr pevných částic je naprosto ideální volbou. Plynule zrychluje téměř od volnoběžných otáček a spotřeba paliva plně odpovídá poskytované dynamice. Pokud se něco stane, odejde alternátor, přičemž většinou za problémem stojí zničený diodový regulátor, který lze vyměnit samostatně.

Osobně bych se zaměřil na generaci C, která se začala prodávat na začátku roku 2012. Benzínové motory 1,4 Turbo (88 nebo 103 kW) společně s 1,6 Turbo (110,125,147 kW) jsou v menšině, kdy se aktuálně nabízí jen asi desítka kousků. Technicky fungují, slabší čtrnáctistovka však moc nejede a má dost vysokou spotřebu. U silnější šestnáctistovky dobře fungují jen s dražším Naturalem 98. Dieselové varianty jsou na trhu ojetin v drtivé většině. Hlavně dvoulitr CDTI, který měl během let různé výkonové naladění (81,96,121,125 a 143 kW). Jde o nejspolehlivější motor z celé palety. Rozvody by se u něj měly měnit po 150 tis. km., nebo po šesti letech. Motorový olej 5W-30 měňte po roce. Slabší dieselová šestnáctistovka s výkonem 88 a 100 kW se prodávala od roku 2013 a je moderním motorem. Zatím je spolehlivá, ale je na ní spousta věcí, které mohou u ojetějších kousků opravy výrazně prodražit. Primárně bych se tedy koukal po dieselovém dvoulitru a šestnáctistovku si nechal jako případnou náhradu. Ojetiny s 1,6 CDTI jsou díky svému nižšímu stáří zatím mírně nad vaším rozpočtem, začínají na cca 280 tisících korunách a výběr je dost omezený (aktuálně jen 4 vozy).
Hodnocení článku
4.5 z 5 (90%)
Hodnoceno: 4x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
apach, 24.07.2017 16:32
Zafiru B jsem si koupil jako roční vůz od soukromé osoby v Německu v roce 2008 v maximální výbavě (vč. adaptivních tlumičů) s motorem 1,9 CDTi 110 kW a najetými 14 tis. km. Dnes mám najeto lehce přes 200 tis a s autem naprostá spokojenost. Na odtahovce jsem jel dvakrát - poprvé odešel alternátor a to v 90 tisících, podruhé opět alternátor ve 180 tisících najetých km. Poprvé to vyřešil jeho repas, podruhé stačilo vyměnit diodový můstek. Ve 270 tis. snad udělám preventivní repasi :) Motor je dostatečně výkonný, podvozek ve verzi Sport malinko tvrdší i v komfortním nastavení tlumičů. Před třemi týdny jsem byl na technické a emise mě příjemně překvapily. DPF mám ještě originál, hodnota kouřivosti při max. otáčkách je do 0,5; reálně naměřených bylo 0,04. Nicméně musím podotknout, že naftu vždy aditivuji dvojnásobnou dávkou VIFu a vždy dávám pozor na dokonalé propálení DPF při jeho regeneraci. Kdyby člověk neměl blbé nápady na nákup nějakého většího a novějšího auta, Zafiru si nechám dokud bude jezdit. Je to povedené auto, technicky plně funkční, výbavou na svou dobu zajímavé (můj model stál v době jeho výroby dnes neuvěřitelných ceníkových 1,2 mil. Kč). Co se týká Zafiry C, mám zkušenost s motorem 2,0 CDTi 125 kW, auto jede o něco svižněji než můj kousek, spotřeba rovněž o pár desetinek nižší, ale pokud bych se měl rozhodovat mezi dobře vybaveným a servisovaným B nebo holátkem C, vzal bych raději béčko. Jinak dodám, že dlouhodobá spotřeba je na zimních pneu (205/55 R16) cca 5,6 l/100 km, na letních 225/45 R17 pak 5,9 l/100 km. Když jsem ji z kraje roku zkoušel inzerovat za 175 tisíc Kč, neboť jsem měl možnost zajímavé koupě jiného vozu, neozval se kromě autobazarů vůbec nikdo. Takže její reálná cena bude asi dost nižší než mnou tehdy předpokládaná :) Ještě dodám, že pokud se rozhodnete pro verzi B, vybíral bych předfaceliftový model, po FL šla kvalita zpracování i materiálů o něco dolů, ale to může být pouze subjektivní dojem.
gull2, 25.07.2017 08:35
Dvakrát na odtahovce? To není zrovna dobrá reklama. Otec má od nova zafiru B a zatím je zpokojený, ale asi bych ho měl připravit na ten alternátor. Vzhledem k tomu že každý rok točí v létě Řecko, tak odtah někde ze Srbska, není příjemná vyhlídka.
danet - redakce TipCars, 25.07.2017 08:45


Dobrý den, budeme rádi, když o své Zafiře napíšete recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
apach, 25.07.2017 12:04
On je ten altík obecně u béčkových Zafir označován jako nejslabší místo tohoto vozu, můj kousek je navíc vybaven spoustou zbytečné elektroniky, takže má zajištěny asi stálé odběry, které jiné kousky mít nemusí...
AlešU, 16.05.2018 16:39
A co Zafira C benzín 1.4 turbo 103kW? Koukám po ní, ale o motoru jsem toho moc nenašel. Kus který bych kupoval bude mít tak okolo 140 tis. Jak je na tom se spolehlivostí? 1.6 turbo není moc k sehnání.
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů