Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Koupit Fabii nebo Sandero za 100 tisíc korun?

Poradna
František Mašek | 06.09.2017
foto: Petr Šikl
Náš čtenář by rád koupil ojeté Sandero, přátelé mu ale radí, aby si vybral Škodu Fabii. Jaké bude naše doporučení?
DOTAZ: Dobrý den, v autobazaru jsem si vyhlédl Dacii Sandero s motorem 1,4i z roku 2009 za 109 tisíc korun. Auto vypadá jako nové, má najeto jen asi 50 tisíc kilometrů. Známí mi ale poradili, abych zakoupil Škodu Fabii s podobným motorem. Co myslíte? Děkuji. Martin Březina, Pardubice

ODPOVĚĎ: Dobrý den Martine, u starších modelů vyrobených do roku 2010 se objevuje jednotka 1,4 MPi s výkonem 55 kW. Motor stačí na pohodové ježdění, je samozřejmě náchylnější na zatížení, kdy rapidně vzrůstá spotřeba a autu chybí výkon. Ani silnější 1,6 MPi s výkonem 64 kW vás svou spotřebou moc nepotěší, ale jede lépe. V inzerci jich ale najdete jen pomálu. U obou zmíněných motorů si ale musíte hlídat krátký interval výměny rozvodů (po 60 tis. km nebo po pěti letech), jehož cena se pohybuje nad 10 tis. Kč. Zcela nejlepší volbou pak podle mého názoru bude motor 1,2 16V (55 kW), který automobilka pod kapoty pustila v roce 2009. Pokud jste klidným jezdcem, spotřeba bude kolem šesti litrů. Při nákupu Sandera se vždy zaměřte na servisní historii vozu a pohlídejte si interval pro výměnu rozvodů u zážehových motorů. Dopřejte si dlouhou testovací jízdu, která napoví o dynamických vlastnostech dané jednotky a odhalí případné nedostatky v dílenském zpracování interiéru.

U Škody Fabia je výhodou široký výběr mezi ojetinami, dostupnější servisní síť a kvalitnější zpracování interiéru. Za stejné peníze ale koupíte více jeté kousky než v případě Dacie. To platí zvláště v případě zážehové čtrnáctistovky s výkonem 63 kW, která je nejspolehlivějším motorem v celé nabídce. Při hledání v inzerci pravděpodobně narazíte na rozšířenější 1,2 HTP s výkonem 44 nebo 51 kW. Tento motor ale trpí pár neduhy, jako jsou chrastící rozvody (do r.v. 2008), podpalování výfukových ventilů nebo vyšší hlučnost.

Závěr: Dnes to bude hodně o osobních preferencích. Někdo sáhne po Sanderu pro jeho jednoduchost a mechanickou spolehlivost, jiný si naopak nedokáže představit v garáži jiné auto, než Fabii - třeba z důvodů, které jsem už dříve popsal v tomto článku.
Hodnocení článku
3.8 z 5 (76%)
Hodnoceno: 4x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
danet - redakce TipCars, 11.09.2017 11:24


Dobrý den, sepište prosím Vaše cenné zkušenosti s Fabii do samostatné recenze: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Dostane se tak k mnohem většímu počtu čtenářů. Děkujeme! Přeji hezký den
GSX1100G, 12.09.2017 14:18
Tak to tedy nemáte skutečně moc dobrou zkušenost, resp. asi smůlu. Je obecně doporučováno měnit u HTP olej již na polovině intervalu (důvod přehřívání díky špatně umístěnému katalyzátoru) , ale ze zkušenosti vím, že u nás ve firmě bylo 5ks Fabií HTP 47kW od r.v. 2006 do 08 a všechny najely bez větších problémů přes 200.000km. S motorem se cosi dělalo pouze u jedné z nich, ale nic vážného to rozhodně nebylo. Auta řídil každý, kdo měl řidičák a olej se měnil vždy nejpozději na 15.000km. Takže ve Vašem případě nejspíš smůla, nebo problém mezi sedadlem a volantem - berte prosím tuto poznámku s humorem .
BobanHTP, 12.09.2017 16:23
Ahoj, právě, že olej jsem měnil co 10000km, zajeto poctivě, spotřeba výborná, jenže ani to nepomohlo. Jsem členem klubu HTP a takových co si koupili novou Fábii II HTP a i přes velmi solidní zacházení a servis se motor postupně odporoučel + další mnou jmenované závády - je nějak moc.

Často jsme na foru probírali v čem je problém. Členy fora jsou i automechanici, co dělají úspěšne už mnoho let GO HTP motoru. Jenže na nic jsme nepřišli. Určitě měnit olej často a nejlépe ten co snáší vysokou teplotu tedy 10w-50 apod. Bohužel ani to některým nepomohlo !

Napadlo mě jediné, co mi říkal jeden automechanik ohledně Octávií II 2.0 TDI, u některých prostě pravidelně praská hlava. Nakonec se potom pídil a došel, že nejčastěji made in PL. Škoda to tak někdy dělá, nanápadně nasadí aušusové díly do jinak kvalitního vozu. Ohledně HTP to mohlo být nápodobně, ale tohle už nikdo nedokáže asi zmapovat
Jinak mám nový Rapid, kde se momentálně montuje aušusový kompresor klimatizace SANDEM opět made in PL a věřte je nás už dost na foru, kterým se odporoučela a nebo začína odcházet. Tak nějak si to vysvětluji kolem HTP problémů, ale důkazy žádné, je to na vodě holt
KoobaS, 13.09.2017 07:29


Bobane, chápu to správně, že na tvým rok starým Rapidu je kompresor na půl cesty na ekodvůr? Jak přesně se to projevuje?
BobanHTP, 13.09.2017 12:47


Ahoj, je to popsané na Škoda Foru Rapidu někde. Nejdřívě takové popískávání, které se stává stále hlasitějším. Mě to začne asi po 30min zapnutí klimy, tj. očividně mu vadí delší zátěž. Jde o polský SANDEM, který se při reklamaci mění za DENSO, který je prý už ok.
Jinak po čase začne přímo fce klimy vynechávat až se kompreseor odporoučí. SANDEM dokonce dělal jistou úpravu kompresoru, leč marně Bohužel Škoda je maximálně skoupá na informace, nechte aby ji někdo viděl do karet, jak "šetří"

vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů