Koupit za 150 tis. Kč Octavii Tour nebo Kiu cee'd?

Náš čtenář vybírá benzínovou ojetinu za 150 tisíc korun. Srovnali jsme obě auta a zejména vybrané motorizace.
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Octavia, Kia Ceed

DOTAZ: Dobrý den. Vybírám ojetinu kolem 150 tisíc korun. Z ostatních kandidátů mi zbyla Octavia Tour první generace s motorem 1,6i a Kia cee'd 1,4. Děkuji za tipy. A. Navrátil, Olomouc


ODPOVĚĎ: Dobrý den, za Vámi uvedenou cenu koupíte poslední ročníky Octavie Tour první generace nebo cee'd první generace po faceliftu.

cee'd: jednoznačně Vám mohu doporučit benzínovou čtrnáctistovku s výkonem 66 kW, která se opravdu povedla a pro cee'd je dostatečnou motorizací. Výkonnostní rozdíl oproti silnější šestnáctistovce (92 kW) ve stejném modelu není nikterak velký a v praxi ho poznáte pouze na dálnici či v táhlém stoupání při plném obsazení. Se spotřebou jsou na tom oba motory totiž stejně. Oba jezdí v kombinovaném provozu v průměru mezi 6,5-7,5 l/100 km. Po faceliftu výrobce zlepšil řadu věcí - vyřešena byla do té doby nízká svítivost předních světlometů, zlepšil se výkon klimatizace a auta už tolik nereznou. Převodovka je pětistupňová manuální stejně jako v Octavii. Subjektivně se mi s ní ale řadí lépe právě v cee'du.

Octavia Tour: benzínová šestnáctistovka v Octavii Tour má výkon 75 kW. Nevyskytuje se u ní žádná fatální závada, ačkoli jako zcela bezproblémovou ji také označit nemohu - u některých exemplářů dochází k významné spotřebě motorového oleje, což při koupi samozřejmě odhalíte hodně složitě. Problém vidím i v převodovce, která je ve spojení s "jednašestkou" označována koncernovou zkratkou 02K. U vyšších nájezdů má řadící kulisa takové vůle, že může být téměř nemožné dál auto používat, protože zkrátka nezařadíte. Za Vámi udávanou cenu ale koupíte Octavii s nájezdem i pod 100 tis. km, takže můžete být poměrně v klidu. Další věcí, která může brzy po koupi začít zlobit, jsou ložiska kol - hodně propíraný problém má na svědomí nekvalitní dodávka přímo z výroby. Poznáte ji podle vibrujících brzd a bude třeba vyměnit jak ložiska, tak náboje kol. Před koupí zkontrolujte, kdy byly naposled měněny rozvody. Je totiž možné, že tam majitel při nájezdu kolem 100 tis. km nechal ještě ty původní. Raději je hned vyměňte a kontrolujte po 90 tis. km. Časový interval pro výměnu rozvodů je cca 10 let. Oproti cee'du dostanete auto s výrazně větším zavazadelníkem, výhodou bude i skutečnost, že ojeté Octavie - zvláště z posledních let výroby, budou i za pár let cenovými držáky, jejichž hodnota neklesne tak rychle jako u cee'du.

Závěr: Být Vámi, v první řadě bych se oběma auty projel. Váš subjektivní pocit z jízdy vám hodně napoví, ale musíte si dopřát dostatečně dlouhou zkušební jízdu. No a pak také záleží, na jak kvalitní kousek při hledání ojetiny narazíte. Zde vidím osobně větší šanci u cee'du. Přeji hodně štěstí.





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist