Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Koupit za 150 tis. Kč Octavii Tour nebo Kiu cee'd?

Poradna
František Mašek | 06.01.2017
foto: Škoda auto
Náš čtenář vybírá benzínovou ojetinu za 150 tisíc korun. Srovnali jsme obě auta a zejména vybrané motorizace.

DOTAZ: Dobrý den. Vybírám ojetinu kolem 150 tisíc korun. Z ostatních kandidátů mi zbyla Octavia Tour první generace s motorem 1,6i a Kia cee'd 1,4. Děkuji za tipy. A. Navrátil, Olomouc


ODPOVĚĎ: Dobrý den, za Vámi uvedenou cenu koupíte poslední ročníky Octavie Tour první generace nebo cee'd první generace po faceliftu.

cee'd: jednoznačně Vám mohu doporučit benzínovou čtrnáctistovku s výkonem 66 kW, která se opravdu povedla a pro cee'd je dostatečnou motorizací. Výkonnostní rozdíl oproti silnější šestnáctistovce (92 kW) ve stejném modelu není nikterak velký a v praxi ho poznáte pouze na dálnici či v táhlém stoupání při plném obsazení. Se spotřebou jsou na tom oba motory totiž stejně. Oba jezdí v kombinovaném provozu v průměru mezi 6,5-7,5 l/100 km. Po faceliftu výrobce zlepšil řadu věcí - vyřešena byla do té doby nízká svítivost předních světlometů, zlepšil se výkon klimatizace a auta už tolik nereznou. Převodovka je pětistupňová manuální stejně jako v Octavii. Subjektivně se mi s ní ale řadí lépe právě v cee'du.

Octavia Tour: benzínová šestnáctistovka v Octavii Tour má výkon 75 kW. Nevyskytuje se u ní žádná fatální závada, ačkoli jako zcela bezproblémovou ji také označit nemohu - u některých exemplářů dochází k významné spotřebě motorového oleje, což při koupi samozřejmě odhalíte hodně složitě. Problém vidím i v převodovce, která je ve spojení s "jednašestkou" označována koncernovou zkratkou 02K. U vyšších nájezdů má řadící kulisa takové vůle, že může být téměř nemožné dál auto používat, protože zkrátka nezařadíte. Za Vámi udávanou cenu ale koupíte Octavii s nájezdem i pod 100 tis. km, takže můžete být poměrně v klidu. Další věcí, která může brzy po koupi začít zlobit, jsou ložiska kol - hodně propíraný problém má na svědomí nekvalitní dodávka přímo z výroby. Poznáte ji podle vibrujících brzd a bude třeba vyměnit jak ložiska, tak náboje kol. Před koupí zkontrolujte, kdy byly naposled měněny rozvody. Je totiž možné, že tam majitel při nájezdu kolem 100 tis. km nechal ještě ty původní. Raději je hned vyměňte a kontrolujte po 90 tis. km. Časový interval pro výměnu rozvodů je cca 10 let. Oproti cee'du dostanete auto s výrazně větším zavazadelníkem, výhodou bude i skutečnost, že ojeté Octavie - zvláště z posledních let výroby, budou i za pár let cenovými držáky, jejichž hodnota neklesne tak rychle jako u cee'du.

Závěr: Být Vámi, v první řadě bych se oběma auty projel. Váš subjektivní pocit z jízdy vám hodně napoví, ale musíte si dopřát dostatečně dlouhou zkušební jízdu. No a pak také záleží, na jak kvalitní kousek při hledání ojetiny narazíte. Zde vidím osobně větší šanci u cee'du. Přeji hodně štěstí.

Hodnocení článku
5.0 z 5 (100%)
Hodnoceno: 1x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
danet - redakce TipCars, 05.01.2017 09:50


Dobrý den, rozveďte své zkušenosti a napište o Cee'du recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni
BobanHTP, 05.01.2017 10:39


Respekt!!! S diesly mají kolegové trochu jiné zkušenosti, možná dost dobrý důvod kupovat Kiu výhradně v benzínu ....
Koloss, 06.01.2017 18:29


Nic proti, ale tohle je nájezd 60000 tisíc km ročně. To znamená téměř výhradní provoz po dálnicích, kde je namáhání brzd, podvozku a dalších dílů spíše malé. To taky naznačuje, že až ve 240 tisících byly měněny zadní destičky. Při každodenním provozu po městě budou možná zkušenosti diametrálně odlišné.
trupak, 06.01.2017 20:21
Je pravda, ze jsem s tim autem sjezdil hodne, sle dalnice budou tak slabsi pulka celeho probehu. Jsem z Pardubic, takze typicka cesta na sever je Nachod-Wroclaw a dal do Polska. Na vychod pres Olomouc a Makov dal na Slovensko. Na jih do Brna a pak po bratislavske dalnici do Madarska a Rumunska. Na zapad fakt vetsinou po dalnici. Po meste se sice nejake kilometry najezdily (aspon neco kazdy den), ale v celkovem probehu je to relativne zanedbatelne. Mozna by nekoho zajimala spotreba - jezdi to tak za 7 ltr LPG / 100 km a krapet benzinu k tomu...
Fanda, 08.01.2017 10:04


Pokud se majitel o vůz řádně stará a správně jej provozuje proč ne. Ve SM v rubrice bazar byla zajímavá reportáž s majitelem Octavie 1,6 GLX 55 kw ,co s vozem najel na delší vzdálenosti bez problémů 483 000 km rovněž na LPG,spotřeba při dálničních 110 KM/h byla 8,5 l ,olej měnil po 10 000 km a doléval přibližně litr oleje do výměny.
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů