Land Rover Defender - jak dobře koupit ikonu za rozumnou cenu?

Ryzí off-road se skvělými terénními schopnostmi a vzornou mechanickou odolností si jako ojetý můžete pořídit už od 260 tis. Kč. Je podobná ojetina dobrou volbou, nebo je to past na peněženku?
PORADNA, 19.04.17 | 00:00
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Land Rover Defender
Začátkem minulého roku se přestal vyrábět, ale vůbec poprvé se pod označením Defender objevilo auto u prodejců v roce 1990. Během 26 let vůz prošel několika úpravami a postupně se v nabídce objevovaly různé motory. Pokud se dnes podíváme do nabídky ojetin, zjistíme, že nabídka není nijak velká, celkem se aktuálně prodává cca 15 ojetých Defenderů. O to větší je ale rozptyl cen. Nejlevnější kousky jsou pod 300 tis. hranicí, expediční úpravy z posledních let výroby se ale dostávají i přes hranici 1,5 milionu.
Pokud začínáte po jakémkoli ojetém Defenderu koukat, je třeba hned na začátek připomenout, že mají všechny bez rozdílu dost drahý servis. A samozřejmě ani náhradní díly nejsou za hubičku. Naštěstí jich nemusíte moc potřebovat, spolehlivost auta je příkladná. K dispozici jsou celkem tři rozvory (90,110 a 130). Na trhu ojetin je nejrozšířenější prostřední rozvor s označením 110 (jde o rozměr v palcích). Při nákupu ojetiny bez ohledu na motorizaci si zkontrolujte, zda se měnil nejen motorový olej (po 10 tis. km), ale také olej v převodovce a diferenciálech (interval je 40 tis. km). Mrkněte na auto i zespodu - u některých kousků může být koroze v pokročilejším stádiu. A rovnou se mrkněte i na stav silentbloků na nápravách i na případné poškození podvozkových dílů z předchozích offroadových vyjížděk. Při předváděcí jízdě poznáte, že Defender není auto na dlouhé cesty. Je poměrně hlučný a jeho řízení není pro křehké ženy. V terénu je ale pánem.

Motory:

200 Tdi - prodával se od roku 1990 do roku 1994. Jde o čtyřválcový osmiventilový diesel s turbem Garett o výkonu 80 kW. Má objem 2,5 litru a používá rozvod OHV. Rozvody poháněné ozubeným řemenem by se měly měnit po 80 tis. km., ale když interval zkrátíte na 60-70 tis. km, bude to bezpečnější. V kombinaci s tímto motorem dostávali zákazníci pětistupňovou manuální převodovku, u které se čas od času vyskytují netěsnosti.

300 Tdi - ten stejný motor, ale po modernizaci. Ta proběhla v roce 1994 a výkon byl po ní navýšen na 83 kW. Kromě zvýšení výkonu dostal motor i nové vstřikovací čerpadlo Bosch, podařilo se snížit emise i spotřebu paliva. Nově byla montována převodovka s označením R380.

Td5 - nový řadový pětiválcový diesel se pod kapotu dostal v roce 1998. Jednotka používá vysokotlaké vstřikování Delphi a má výkon 90 kW. Rozvod typu OHC pohání řetěz. Při koupi ojetiny si s ním nemusíte dělat starosti, vydrží toho hodně.

Td4 - jde o čtyřválec, který nahradil motor Td4 v roce 2007. Jde o lehce upravený motor od Fordu (Duratorq) a v Defenderu má výkon 90 kW. Opět jde o spolehlivý motor s odolnými řetězovými rozvody a vstřikováním CR. Tato motorizace má šestistupňový manuál s označením R380.



nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist