Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI - ideál pro mladou rodinu?

Oproti svému předchůdci Golfu Plus působí nový Sportsvan sportovněji a cílí na mladší zákazníky. A nás zajímalo, jak jezdí s benzínovou čtrnáctistovkou ve spojení s manuální převodovkou?
hodnocení článku 5.0 b / 7x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Golf

Karoserie: nadčasový design
V testované stříbrné metalíze sice působí nudným dojmem, avšak tvary má nadčasové a v případě výraznějšího laku to Sportsvanu vyloženě sluší. Sází na střídmý a relativně nenápadný vzhled, který tak rychle nezestárne. Oproti běžnému golfu narostla karoserie o 8 cm na délku, o centimetr na šířku a o 13 cm na výšku, tedy ve srovnání s Golfem Plus je Sportsvan delší dokonce o 13 cm.

interierInteriér: střídmý, ale funkční
Kabina vozu je stejně jako karoserie jednoduchá až nudná. Použité materiály vykazují vysokou kvalitu, stejně tak jejich slícování. Ani po stránce prostornosti si nelze stěžovat, navíc nechybí dostatek odkládacích prostor (celkem osmnáct). Snad každého potěší zavazadlový prostor s praktickým dvojitým dnem, se kterým lze manipulovat pouze jednou rukou. Po sklopení zadních sedadel vzniká rovná ložná plocha, pod kterou je v oblasti kufru další využitelné místo. Za příplatek lze přiobjednat sklopné opěradlo spolujezdce, což umožní převážet i velmi dlouhé předměty.
Zadní sedadla lze posouvat v rozsahu osmnácti centimetrů, díky čemuž lze zvětšit prostor pro přepravovaná zavazadla. Posouváním zadních sedadel vykouzlíte prostor až na 590 litrů využitelného objemu, po sklopení sedadel pak 1 520 litrů.
Všechny nové golfy včetně sportsvanů disponují tlačítkem elektronické parkovací brzdy s funkcí asistenta rozjezdu do kopce. Toto řešení bude vyhovovat všem, kteří se neotáčejí na kluzkém povrchu pomocí klasické ruční brzdy.
U sportsvanu také slaví premiéru systém monitoringu slepého úhlu s asistentem proti kolizi při vycouvání z řady. K dispozici je parkovací kamera, senzory i systém automatického parkování. Příplatková výbava je bohatá, při jejím zaškrtávání se však kroťte, jelikož mnoho věcí je zbytečných a pořizovací cena rychle roste.

(+) zpracování interiéru a kvalita použitých materiálů
(+) prostornost a řešení zavazadelníku
(+) dobrá základní výbava
(-) absence přímého USB portu /je nutné dokoupit propojovací kabel/


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Comfortline_motorMotor: čtrnáctistovka TSI je sametová a postačí
Slabší 1.4 TSI se k charakteru vozu náramně hodí. Přesednete-li do Golfu Sportsvan například jako my z osmiválce, bude vám čtrnáctistovka připadat poměrně slabá. Avšak v praxi běžně stačí, problém jí nedělá ani plné obsazení a zrychlování do kopce. Na dálnici je díky šestirychlostní převodovce příjemným společníkem. Podle údajů výrobce sportsvan dosáhne maximální rychlosti 200 km/h a stovku pokoří za 9,9 s, přičemž si má vystačit s 5,4 l/100 km. V praxi je tato hodnota dosažitelná při snaze o úspornou jízdu, běžně však raději počítejte s odběrem kolem sedmi litrů. Při dodržování rychlostních limitů a lehké noze na plynovém pedálu se nám dařilo jezdit dle údajů palubního počítače ve smíšeném provozu za 5,7 l/100 km. Jedinou podmínkou bylo, nepřekročit na dálnici 120 km/h. O něco svižněji jsme jezdili za 6,7 l/100 km, právě této hodnoty budete dosahovat nejčastěji.

(+) kultivovanost

Jízdní vlastnosti: pohodový společník
Jelikož velmi často přejíždíme republiku v noci, není nouze o setkání se zvěří. V případě sportsvanu nám cestu u Nové Paky překřížil jelen. Sportsvan zvládl tento vyhýbající manévr se ctí a jistotou. Guláš se tedy nekonal a bylo potřeba prověřit dovednosti vozu v zatáčkách, na dálnici i ve městě. Ve všech ohledech vůz pracoval mírně odtažitě a nenechával se vyvést z míry. Jízda s ním je taková nemastná neslaná, sportsvan neobtěžuje, neprojevuje se a prostě se tváří, že ho všechno nudí, ale své povinnosti plní kvalitně. Zajímavostí je, že zvládá i jízdu na hraně fyzikálních vlastností. Pokud to přeženete v zatáčce, bude na limitu vcelku hravý a dobře řiditelný. Stabilizace není ukřičená a chová se nezáludně. Vyšší těžiště je znát jen nepatrně.
Jízdní komfort je dostatečný, podvozek pevný, nikoli však vyloženě tvrdý. Dovolíme si tvrdit, že sportsvan se vyrovná c-maxu od Fordu. Řízení odpovídá charakteru vozu, řazení je přesné a brzdy dobře dávkovatelné.

(+) poskytovaný komfort a jízdní vlastnosti

pro rodinuZávěr: stvořen pro rodinu
Volkswagen vyrobil další vůz, který nemá závažnější chybu. Golf Sportsvan působí konzervativním až nudným dojmem, všechny pokyny však plní dle přání řidiče bez většího odmlouvání. Vyzařuje z něj pečlivost zpracování a výtečný výběr materiálů. Všechno jde tak snadno, až to nudí. K interiéru, motoru ani jízdním vlastnostem nemůžeme mít závažnější připomínku, stejně tak jako ke klasickému vzhledu, který rychle nezestárne. Zkoušená kombinace benzínové 1.4 TSI a manuální převodovky je s ohledem na pořizovací cenu nejrozumnější volbou.




3D prezentace
technický popis
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4434
šířka (mm)1807
výška (mm)1799
rozvor (mm)2685
rozchod kol vpředu (mm)1543
rozchod kol vzadu (mm)1514
provozní hmotnost (kg)1362
maximální hmotnost (kg)1880
objem zavazadlového prostoru (l)500-1520
motor
typzážehový
počet válců4
zdvihový objem (ccm)1395
max. výkon kw (k)/ot./min.92 (125) / 5000-6000
max. kroutící moment nm/ot./min.200 / 1400-4000
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s9,9
max. rychlost (km/h)200
spotřeba
město6,9
mimo město4,5
kombinovaná5,4
co2 (g/km)125
převodovka
typ převodovkymanuální
počet rychlostních stupňů6
palivová soustava
palivoNatural 95
cena
cena nejlevnější verze v základní motorizaci (kč)433.900 (1.2 TSI)
cena testovaného vozu bez příplatkové výbavy (kč)481.900 (1.4 TSI)


"výkonu není nikdy dost..."
související testy

VIDEOTEST: Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion (2014)
V rámci naší spolupráce s českým online magazínem autoweb.cz vám dnes přinášíme redakční videotest Volkswagenu Golf s motorem 1.6 TDI v úsporné verzi BlueMotion. Za kolik a jak tento šetřílek jezdí?
VIDEOTEST: Volkswagen Golf GTI
V rámci naší spolupráce s českým online magazínem autoweb.cz vám dnes přinášíme redakční videotest Volkswagenu Golf GTI. Jak jezdí ostrý golf sedmé generace?


1/222/223/224/225/226/227/228/229/2210/2211/2212/2213/2214/2215/2216/2217/2218/2219/2220/2221/2222/22


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora